• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bongaattuja siviiliautoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BANDIT-R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ai, että tuli hyvä mieli tuossa pari viikkoa sitten kehä III:lla, kun tuli tutustuttua uudistettuun poliisin sivarimalliston Skoda Octaviaan.

Mulla ajoi metrin päästä perseeseen joku nuori finninaamainen pösilö, jolla oli arvioni mukaan nopeutta reilusti yli 100 kh/h 80-alueella. Viesti oli selvä, painu ****ttuun mun edeltä köyhä.... Se kundi sai tietenkin tilaa, koska en ikinä haasta riitaa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
. Pösilö kiihdytti aivan helvetisti takaani eteenpäin ja mukaan liittyi toinen Skoda Octavia, kilpasille pösilön kanssa... Eipä mennyt kuin puoli kilsaa, kun kaksi autoa oli ajanut maaliviivan yli ja jäivät jäähdyttelemään sinisten diskovalojen vilkkuessa Octavia RS:n ikkunoista, musiikkia en kuullut.

Palasin samaa reittiä takasin noin 3:n vartin päästä kehä kolmea ja tällä kertaa olivat porukat päässeet juhlimaan Skodan takapenkille. Ai, että tuli hyvä mieli, kun kerrankin oli poliisi oikealla paikalla oikeaan aikaan
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
.

Ja mitä tulee farmari-volvoihin kehällä, olen joutunut jo tekemään yhden siviilipysäytyksen keskustellakseni mitä ihmettä liikkuu Volvoilijan korvien välissä...
mad.gif
omg.gif
kaboom.gif

->
062802moto_prv.gif

Ne on niin ovelii noi polliisit, niillä on pelit ja vehkeet. Onkos ne niitä salapolliisia, ne salapolliisiautolla ajelevat?
omg.gif
Ja mitäs polliisia ne on ne virkapuvussa salapolliisiautossa ajelevat. Kyllä ne on ovelii. Muistuu mieleen Varkauden ylikomisarion vuosisadan kriminaalien kusetus, kun keksi laittaa tyhjiin kottaraispönttöihin CD levyn, et kriminaalit luulee kameran siinä jököttävän ja ihan turhaan ajavat sallittua nopeutta. Ihan paikallisessa SS:ssa tais olla tästä älyn suurvoitosta juttua. On niillä aikaa juonia rikollisten pään menoksi. Ja on ne niin ovelii..  
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif

Ne on aina ollu ovelii. Kun minä olin pikkupoika, ne jo silloin ajeli siviilipolkupyörällä maaseutukirkonkylällä, mut siinä kyllä näky heti virkapuku. On sit kehittyny tuo kotilojuttu, siinä ei näy.
tounge.gif
tounge.gif

Tyhmiä tollaset, onko se sitten reilua meitä ihmisiä kohtaan kun niitä ei tunnista..
confused_orig.gif
Poliisi auto viel suht reilu kun sen voi huomata.
blush.gif

Ai, että tuli hyvä mieli tuossa pari viikkoa sitten kehä III:lla, kun tuli tutustuttua uudistettuun poliisin sivarimalliston Skoda Octaviaan.

Mulla ajoi metrin päästä perseeseen joku nuori finninaamainen pösilö, jolla oli arvioni mukaan nopeutta reilusti yli 100 kh/h 80-alueella. Viesti oli selvä, painu ****ttuun mun edeltä köyhä.... Se kundi sai tietenkin tilaa, koska en ikinä haasta riitaa  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
. Pösilö kiihdytti aivan helvetisti takaani eteenpäin ja mukaan liittyi toinen Skoda Octavia, kilpasille pösilön kanssa... Eipä mennyt kuin puoli kilsaa, kun kaksi autoa oli ajanut maaliviivan yli ja jäivät jäähdyttelemään sinisten diskovalojen vilkkuessa Octavia RS:n ikkunoista, musiikkia en kuullut.

Palasin samaa reittiä takasin noin 3:n vartin päästä kehä kolmea ja tällä kertaa olivat porukat päässeet juhlimaan Skodan takapenkille. Ai, että tuli hyvä mieli, kun kerrankin oli poliisi oikealla paikalla oikeaan aikaan  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
.

Ja mitä tulee farmari-volvoihin kehällä, olen joutunut jo tekemään yhden siviilipysäytyksen keskustellakseni mitä ihmettä liikkuu Volvoilijan korvien välissä...  
mad.gif
omg.gif
kaboom.gif

->
062802moto_prv.gif
Oliko väriltään sininen?

Klaukkalassa ja Nurmijärvellä muutaman kerran bongannut sinisen RS octavian.

Eilen korkkasin ajokauden ja oli tosi turvallinen olo kun 10 km matkan minua seuraili Hopeinen Skoda Octavia pitkin motaria ja vanhaa 5 tietä Kuopiossa. Olivat passisa citimarketin rampilla ja siitä lähtivät perään kun etelään päin lähdin. Saivatpahan katsella esimerkillistä liikennesääntöjen noudattimista 10 km
033102ass_1_prv.gif
Oliko vanhanmallinen RS Octavia? Toissa keväänä ajelin jonkin aikaa kolmoskopan Golfilla jota oli hieman laiteltu. Joensuusta päin Kuopioon tullessani joku 25 km ennen Kuopiota tuollainen auto lähti tien toiselta laidalta kiireellä perääni. Ihmettelin, että mikähän kiire poliisisedällä mahtaa olla. En ajanut ylinopeutta enkä mielestäni tehnyt mitään muutakaan väärää, silti tuo RS Octavia kävi vähän väliä roikkumassa ihan takapuskurissa kiinni. Reilu 10km ennen Kuopiota auto laittoi vilkut päälle ja porhalsi vauhdilla ohi. Ehdin jo luulla, että pysäyttää jostakin syystä minut kun oli jo aiemminkin roikkunut perässä. Vaan eipä pysäyttänyt, vaan jatkoi 2-3 muunkin auton ohi samalla. Tuli mieleen, että yrittiköhän saada minut ajamaan ylinopeutta
veryangry.gif
Tuokohan on sitten sitä ennaltaehkäisyä. Ottaa päähän kyllä kyseinen toiminta, sitä kun tuntuu harrastavan useampikin liikkuvassa poliisissa
kaboom.gif

Mitenhän kävisi jos pyydystäisi setä sinisen takaluukkuun jos alkavat hiostamaan?
Tokihan sitä pitää polkaista jarrua jos sattuu tupakan pudottamaan syliinsä, voipihan siinä saada sakot liikenteen vaarantamisesta (vai voiko?) mutta niin saa kyllä sitten perässäroikkujakin?

Mitenhän kävisi jos pyydystäisi setä sinisen takaluukkuun jos alkavat hiostamaan?
Tokihan sitä pitää polkaista jarrua jos sattuu tupakan pudottamaan syliinsä, voipihan siinä saada sakot liikenteen vaarantamisesta (vai voiko?) mutta niin saa kyllä sitten perässäroikkujakin?
Tästä voi lukea miten siinä käy. Poliisi on Kekkosslovakiassa yli-ihminen joka saa ajella niin lähellä kuin sitä sattuu huvittamaan.

Harmaa Octavia valtatiellä 5 Lusista hiukan Mikkeliin päin. Ajoi 90km/h satasen alueella. Tunnistin ennestään tutun auton, joten vilkku päälle ja rauhallisesti ohi, GPS:n mukaan n.103 km/h (100km/h rajoitus) vauhtia ajelin Skoda takarenkaassa kiinni muutaman kilometrin, jolloin posliinit teki u-käännöksen. "Pysäytyspartio" odotti vähän kauempana.

Poliisikin saa ilmeisesti siviiliautolla ajella miten huvittaa, ei turvaväliä ja u-käännös sulkuviivan yli.

Turussa tänään hirvensalon sillalla bongattu Lila sedani mondeo tummennetuin takalasein. Näppärästi ohitin sen mutta sivusilmällä huomasin stalkkerin sivuikkunasta jota poliisi juuri näpräsi ilmeisesti mitatakseen keskinopeuteni. Noh onneksi ehdin vetästä liinat kiinni...
Ei kai tutkalla keskinopeuksia mittailla?
confused_orig.gif
?
Öö, joo?
confused_orig.gif
Öö, no ei. Keskinopeusmittarilla mitataan keskinopeudet ja tutkalla reaaliaikainen nopeus.

Keskinopeusmittarissa on kalibroitu tarkka matkamittari. Mittarissa on myös ns. sekuntilaskuri, joka laskee ajan.
Kun edessä kulkeva ajoneuvo ajaa jonkun teityn kohdan ohitse, mittarista napsautetaan sekuntilaskuri päälle. Kun mittarin omaava auto ohittaa saman kohdan napsautetaan matkamittari päälle. Kun mittaus halutaan lopettaa, napsautetaan sekuntilaskuri pois päältä ja kun mittariauto ohittaa saman sammutuskohdan, nappastaan matkamittari pois päältä. Laite osoittaa siis kuinka kauan edessä ajava ajoneuvo on käyttänyt aikaa perässä tulevan ajoneuvon mittaamaan matkaan. Näin ajoneuvolle saadaan keskinopeus.

Tutkalla taas saadaan reaaliaikasita nopeustietoa mitattavasta kohteesta.

UGH!
033102bebe_1_prv.gif

Minust tuntuu et niit siväälipoliisi autoja on vähän kaiken merkkisii ja mallisii. Mut kyl ne piilopoliisit hoksaa jos vaan jaksaa vähänkään pitää silmiä auki tuol liikenteessä...
Hoksaa hyvinkin mutta ainakin itse olen huomannut vasta sitten kun niillä on ollut minulle asiaa.
Onko se pelkkä myytti että siviilipoliisiautossa olisi parikin kappaletta antennia katossa? Joskus autokoulussa taisi opettaja varoitella myös tietyn merkkisistä ja mallisista autoista ja olipa se hänen vinkki joskus muka pelastanutkin jonkun kortittoman kuskin.. (ei ollu poika korttia saanu ja roikkui autokoululla pitkään kun hänellä oli tapana ajella kortitta ja jäädä siitä kiinni)

Minust tuntuu et niit siväälipoliisi autoja on vähän kaiken merkkisii ja mallisii. Mut kyl ne piilopoliisit hoksaa jos vaan jaksaa vähänkään pitää silmiä auki tuol liikenteessä...
Hoksaa hyvinkin mutta ainakin itse olen huomannut vasta sitten kun niillä on ollut minulle asiaa.
Onko se pelkkä myytti että siviilipoliisiautossa olisi parikin kappaletta antennia katossa? Joskus autokoulussa taisi opettaja varoitella myös tietyn merkkisistä ja mallisista autoista ja olipa se hänen vinkki joskus muka pelastanutkin jonkun kortittoman kuskin.. (ei ollu poika korttia saanu ja roikkui autokoululla pitkään kun hänellä oli tapana ajella kortitta ja jäädä siitä kiinni)
Tuohon antenni asiaan en osaa sanoa mitään, mutta merkkejä ja malleja niillä on yllin kyllin siviili käytössä. Ei niistä kukaan tiedä mitä kaikkea sieltä löytyy. Tuskin itsekään ovat perillä kaikista autoista.

No ei se ihan myytti ole. Usein noissa on muitakin kuin radion antenni kiinni. Samoin peltivanteet on ainakin ennen ollut yksi tuntomerkki (no silloin kun ne on vierellä niin on jo myöhäistä).

Mutta tuosta siviiliautojen käytöstä hiillostamiseen: tuttu otti kovat sakot liikennevaloista lähtiessään kun siviilimallin posliini härnäsi vieressä (no kuskin vika, pakko ei ole vetää lämä lattiaan kun valot vaihtuu) mutta silti tämänlainen toiminta kyllä tuntuu sakkojen kalastelulta...
033102ass_1_prv.gif

biggrin.gif

Meikäläinen bongasi mustan Triumph Tiger 1050 moottoripyöräliikkeestä Tukholmassa, kuulemma poliisien pyörä, että varokaa nyt ihmeessä  
cool.gif

JK.Bongattu Usiampia Suomalaisia rekkoja, varsinkin aamuisin Valhallavägenillä
JK2: sivari= siviilipalvelus?
confused_orig.gif

Tähän mennessä en ole nähnyt vielä yhtään poliisien siviiliautoa, jossa ei olisi tummettua takalasia. Onhan niitä tietenkin ihan oikeillakin siviileillä, mutta aina se vaan tulee tarkistettua auton sisusta tarkemmin moista autoa ohitettaessa.

Back