- Sijainti
- Joku saa*anan kylmä maa pohjoosessa
Punanen r1 sivari on ainakin tullu bongattua tampereen seudulta useemman kerransiviilimoottoripyöräpoliisi liikkuu sinisellä -04 r1 ainakin pirkanmaalla ja kantahämeessä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Punanen r1 sivari on ainakin tullu bongattua tampereen seudulta useemman kerransiviilimoottoripyöräpoliisi liikkuu sinisellä -04 r1 ainakin pirkanmaalla ja kantahämeessä
Oliko väriltään sininen?Ai, että tuli hyvä mieli tuossa pari viikkoa sitten kehä III:lla, kun tuli tutustuttua uudistettuun poliisin sivarimalliston Skoda Octaviaan.
Mulla ajoi metrin päästä perseeseen joku nuori finninaamainen pösilö, jolla oli arvioni mukaan nopeutta reilusti yli 100 kh/h 80-alueella. Viesti oli selvä, painu ****ttuun mun edeltä köyhä.... Se kundi sai tietenkin tilaa, koska en ikinä haasta riitaa![]()
. Pösilö kiihdytti aivan helvetisti takaani eteenpäin ja mukaan liittyi toinen Skoda Octavia, kilpasille pösilön kanssa... Eipä mennyt kuin puoli kilsaa, kun kaksi autoa oli ajanut maaliviivan yli ja jäivät jäähdyttelemään sinisten diskovalojen vilkkuessa Octavia RS:n ikkunoista, musiikkia en kuullut.![]()
Palasin samaa reittiä takasin noin 3:n vartin päästä kehä kolmea ja tällä kertaa olivat porukat päässeet juhlimaan Skodan takapenkille. Ai, että tuli hyvä mieli, kun kerrankin oli poliisi oikealla paikalla oikeaan aikaan![]()
.![]()
Ja mitä tulee farmari-volvoihin kehällä, olen joutunut jo tekemään yhden siviilipysäytyksen keskustellakseni mitä ihmettä liikkuu Volvoilijan korvien välissä...![]()
![]()
![]()
->![]()
Oliko vanhanmallinen RS Octavia? Toissa keväänä ajelin jonkin aikaa kolmoskopan Golfilla jota oli hieman laiteltu. Joensuusta päin Kuopioon tullessani joku 25 km ennen Kuopiota tuollainen auto lähti tien toiselta laidalta kiireellä perääni. Ihmettelin, että mikähän kiire poliisisedällä mahtaa olla. En ajanut ylinopeutta enkä mielestäni tehnyt mitään muutakaan väärää, silti tuo RS Octavia kävi vähän väliä roikkumassa ihan takapuskurissa kiinni. Reilu 10km ennen Kuopiota auto laittoi vilkut päälle ja porhalsi vauhdilla ohi. Ehdin jo luulla, että pysäyttää jostakin syystä minut kun oli jo aiemminkin roikkunut perässä. Vaan eipä pysäyttänyt, vaan jatkoi 2-3 muunkin auton ohi samalla. Tuli mieleen, että yrittiköhän saada minut ajamaan ylinopeuttaEilen korkkasin ajokauden ja oli tosi turvallinen olo kun 10 km matkan minua seuraili Hopeinen Skoda Octavia pitkin motaria ja vanhaa 5 tietä Kuopiossa. Olivat passisa citimarketin rampilla ja siitä lähtivät perään kun etelään päin lähdin. Saivatpahan katsella esimerkillistä liikennesääntöjen noudattimista 10 km![]()
Tästä voi lukea miten siinä käy. Poliisi on Kekkosslovakiassa yli-ihminen joka saa ajella niin lähellä kuin sitä sattuu huvittamaan.Mitenhän kävisi jos pyydystäisi setä sinisen takaluukkuun jos alkavat hiostamaan?
Tokihan sitä pitää polkaista jarrua jos sattuu tupakan pudottamaan syliinsä, voipihan siinä saada sakot liikenteen vaarantamisesta (vai voiko?) mutta niin saa kyllä sitten perässäroikkujakin?
Öö, no ei. Keskinopeusmittarilla mitataan keskinopeudet ja tutkalla reaaliaikainen nopeus.Öö, joo?Ei kai tutkalla keskinopeuksia mittailla?Turussa tänään hirvensalon sillalla bongattu Lila sedani mondeo tummennetuin takalasein. Näppärästi ohitin sen mutta sivusilmällä huomasin stalkkerin sivuikkunasta jota poliisi juuri näpräsi ilmeisesti mitatakseen keskinopeuteni. Noh onneksi ehdin vetästä liinat kiinni...?![]()
![]()
Onko se pelkkä myytti että siviilipoliisiautossa olisi parikin kappaletta antennia katossa? Joskus autokoulussa taisi opettaja varoitella myös tietyn merkkisistä ja mallisista autoista ja olipa se hänen vinkki joskus muka pelastanutkin jonkun kortittoman kuskin.. (ei ollu poika korttia saanu ja roikkui autokoululla pitkään kun hänellä oli tapana ajella kortitta ja jäädä siitä kiinni)Hoksaa hyvinkin mutta ainakin itse olen huomannut vasta sitten kun niillä on ollut minulle asiaa.Minust tuntuu et niit siväälipoliisi autoja on vähän kaiken merkkisii ja mallisii. Mut kyl ne piilopoliisit hoksaa jos vaan jaksaa vähänkään pitää silmiä auki tuol liikenteessä...
Tuohon antenni asiaan en osaa sanoa mitään, mutta merkkejä ja malleja niillä on yllin kyllin siviili käytössä. Ei niistä kukaan tiedä mitä kaikkea sieltä löytyy. Tuskin itsekään ovat perillä kaikista autoista.Onko se pelkkä myytti että siviilipoliisiautossa olisi parikin kappaletta antennia katossa? Joskus autokoulussa taisi opettaja varoitella myös tietyn merkkisistä ja mallisista autoista ja olipa se hänen vinkki joskus muka pelastanutkin jonkun kortittoman kuskin.. (ei ollu poika korttia saanu ja roikkui autokoululla pitkään kun hänellä oli tapana ajella kortitta ja jäädä siitä kiinni)Hoksaa hyvinkin mutta ainakin itse olen huomannut vasta sitten kun niillä on ollut minulle asiaa.Minust tuntuu et niit siväälipoliisi autoja on vähän kaiken merkkisii ja mallisii. Mut kyl ne piilopoliisit hoksaa jos vaan jaksaa vähänkään pitää silmiä auki tuol liikenteessä...
No ei se ihan myytti ole. Usein noissa on muitakin kuin radion antenni kiinni. Samoin peltivanteet on ainakin ennen ollut yksi tuntomerkki (no silloin kun ne on vierellä niin on jo myöhäistä).Onko se pelkkä myytti että siviilipoliisiautossa olisi parikin kappaletta antennia katossa? Joskus autokoulussa taisi opettaja varoitella myös tietyn merkkisistä ja mallisista autoista ja olipa se hänen vinkki joskus muka pelastanutkin jonkun kortittoman kuskin.. (ei ollu poika korttia saanu ja roikkui autokoululla pitkään kun hänellä oli tapana ajella kortitta ja jäädä siitä kiinni)Hoksaa hyvinkin mutta ainakin itse olen huomannut vasta sitten kun niillä on ollut minulle asiaa.Minust tuntuu et niit siväälipoliisi autoja on vähän kaiken merkkisii ja mallisii. Mut kyl ne piilopoliisit hoksaa jos vaan jaksaa vähänkään pitää silmiä auki tuol liikenteessä...
Täytyykin ruveta tosiaan tarkkailemaan kaikkia peltivanteisia autoja mahdollisina siviilipoliiseina. Toi on kyllä ehdottomasti paras tähänastisista tuntomerkeistäSamoin peltivanteet on ainakin ennen ollut yksi tuntomerkki (no silloin kun ne on vierellä niin on jo myöhäistä).
Täytyykin ruveta tosiaan tarkkailemaan kaikkia peltivanteisia autoja mahdollisina siviilipoliiseina. Toi on kyllä ehdottomasti paras tähänastisista tuntomerkeistäSamoin peltivanteet on ainakin ennen ollut yksi tuntomerkki (no silloin kun ne on vierellä niin on jo myöhäistä).![]()