• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW uudelle aloittelijalle

PoS sanoi:
Se on nykykilpailijoihin verrattuna tehoton, painava ja kankea.
Toihan on just kun minä...

Totaa... mitkä on ne kevyemmät nykykilpailijat?
Miten toi kankeus mitataan?

Kakspyttysen värinöihin tottuneena nelikot värisee inhottavasti.. sitäpaitsi ei niitä moottorin värinöitä huomaa jos on vähänkään karkeenpaa kumia alla.
Jarrut toimii riittävän herkästi toimistotyöläisenkin kätösillä...
No tehoa on muunmuassa ATssa ja pikkutiikerissä 10 konia enemmän , mutta ei niitä tällänen vanha ja kankea ukko osaa kaipaakkaan.

Mene ajamaan niitä kilpailijoita niin tiedät. Arvasin, että hiekkaa menee pilluun, mutta itsehän kysyit.

Itse saattaisin harkita Triumphia Ducatia tai Apriliaa, mutta nämä on näitä makuasioita. Bemareita, kuten jo edellä mainittiin, on joka paikka täynnä. Myös Yamaha MT-09 tracer vois olla yksi yllättäjä.

gixxerman sanoi:
Mistäs se halpisvaikutelma kasigessussa tulee?

Enpä osaa sanoa. Muotoilu todennäköisesti. Tuli vähän kymco mieleen. Mutta täähän oli vain mun vaikutelma eikä mikään absoluuttinen totuus. Jollekulle toiselle voi napata lujaakin.

Kun viimeksi olin pyörää ostamassa, vertasin 1200 gs-bemua 1190-kotariin. Ajokäytös oli hyvin samankaltainen, gessussa parempi kate, kotarissa hauska ylärekisteri. Oikaisin ehkä liikaa tossa postauksessa.

Viimeksi muokattu:
Jos pitää valita iso tai pieni GS, niin ehdottomasti iso. Se et onko se adventure vai ei, niin lienee loppupelissä makuasia. Omasta mielestäni adve tyylikkäämpi :;):

Mulla oli tässä taannoin päivän ajossa GSA 800 ja ei voi kyl ollenkaan verrata 1200 versioon. Sillä (800) saapi äkkiä väärän kuvan moottoripyöräilystä :)- Lähinnä häiritsi voimaton moottori ja sen värinä. 1200:n koeajojen jälkeen on ollut joka kerta fiilis et mahtava pyörä, 800 jälkeen ei.

Onpa kova paikka, kun joku kehtaa sitä omaa kultaa arvostella. Africa Twin on ainoa oikea offroad-pyörä joka adventure-segmentistä löytyy. Kaikki muut on katupyöriä. Alle tonnisista ei mun mielestä ole kysymystäkään, AT on kunkku – tosin mielenkiinnolla odotan, tuleeko Kotarilta se rivi-2 adve-versiona. Yli tonnisia joutuisi jo vähän pohtimaan, uudet mallit on kaikki niin hyviä.

Ja alkuperäiseen kysymykseen sivuraiteelta: 1200 on tosi hyvä. Osta mieluummin sellainen. Koska perusmallikin on jo melkoinen möhkäle, en itse ostaisi Advea, mutta se on tietty makuasia.

Nysse sanoi:
No ei, kuivapainot gs-191kg vs tikru-204kg,
Kannattaa silti harkita, ei numerot kerro kaikkea. Jos sulla kerran ajelut pääasiassa asfaltilla.
Tossa on upea moottori. Kannattaa googlata ja katsoa Youtubesta. On noita suomalaisissa testeissäkin ollut.

Nysse sanoi:
Oliks sulla nyt heittää joku pikkugessua kevyempi samassa luokassa, AT näyttäis olevan selvästi painavampi?

Oletko kuullut painonjakaumasta? Kyllä mä ymmärrän, että se sattuu, kun on erehdyksessä laittanut vähät rahansa (varsinkin jos santun) luokkansa paskimpaan pyörään.

KÄY AJAMASSA IHAN ITSE NIITÄ VEHKEITÄ, NIIN EHKÄ YMMÄRRÄT. Muuten voit jatkaa autopelikorttifaktojen kanssa masturbointia ihan keskenäsi.

PoS sanoi:
Oletko kuullut painonjakaumasta? Kyllä mä ymmärrän, että se sattuu, kun on erehdyksessä laittanut vähät rahansa (varsinkin jos santun) luokkansa paskimpaan pyörään.

KÄY AJAMASSA IHAN ITSE NIITÄ VEHKEITÄ, NIIN EHKÄ YMMÄRRÄT. Muuten voit jatkaa autopelikorttifaktojen kanssa masturbointia ihan keskenäsi.
Viiltävää analyysiä.

Tuota hyvät veljet... pitäisikö laittaa vähän jäitä hattuun? Aloittaja kertoo että "Adventure voi heti alkuun olla liioittelua, koska melko varmasti pysyn asfaltilla ja ajelut tulisivat olemaan päivän tai kahden retkiä maanteitä ja pienempiä asfalttiteitä (myös vuoristo) cruisaillen." Tuota taustaa vasten muutaman kilon painoero, puhumattakaan painopiste-erosta on täysin samantekevää, sillä asfaltilla pyörä (ainakin tuollainen matkaenska) pääsääntöisesti pysyy pyörillään. Eli hommaa se mikä hyvältä tuntuu! Mun talleista löytyy molemmat versiot boxeriGessusta, ja suosittelen vahvasti Advea, ihan vaan kokemukseen perustuen. :D

-jp-

J-PS sanoi:
Tuota hyvät veljet... pitäisikö laittaa vähän jäitä hattuun? Aloittaja kertoo että "Adventure voi heti alkuun olla liioittelua, koska melko varmasti pysyn asfaltilla ja ajelut tulisivat olemaan päivän tai kahden retkiä maanteitä ja pienempiä asfalttiteitä (myös vuoristo) cruisaillen."

Just tuon takia kehoitinkin XR:ää kokeilemaan. Jos enempi sora ja offroad mielessä, niin siinä tapauksessa joku muu, vaikka eipä tuollakaan sorateitä säikähdä.
Useita bokseribemuja olen vuosien varrella koeajanut, mutta jostain syystä ne ei vaan sytytä. Pikkugessussa minua vaivasi lähinnä tehon puute, sitä saisi olla reippaammin ainakin ohitustilanteita ajatellen.

XR on oikeasti mahtavan hyvä pyörä, niin mutkapätkille, kuin pitempäänkin reissaamiseen. Ei enää epäilystäkään, millä pyörällä tehtäneen reissua tulevaisuudessakin.

J@ck sanoi:
XR on oikeasti mahtavan hyvä pyörä, niin mutkapätkille, kuin pitempäänkin reissaamiseen. Ei enää epäilystäkään, millä pyörällä tehtäneen reissua tulevaisuudessakin.

Tuota XR:ää en ollut tullut tietämättömyydessäni edes oikein katsoneeksi. Teho ei välttämättä huoleta, mutta miten tuo vääntää pienemmillä kierroksilla? Ilmeisesti ihan hyvin jos matka-ajoon sitä suosittelet.

Olen lähes 190cm pitkä ja vielä pitkäraajainen, joten uskon ylettäväni maahan Adventuresta. Toisaalta en ole erityisen roteva, joten se voi olla vähän painava. Tietysti iso bensatankki on plussaa, mutta se sitten vastaavasti tuntuu painossa ja painopisteessä

Back