• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW pyörien omistajat ilmoittautukaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uusi kasvo ilmoittautuu sekä foorumilla että bemarin omistajana. XX vaihtui heinäkuussa R 1200 GSA:han ja nyt on 6000km opeteltu vaimon kanssa boxerilla. Kokemukset tähän mennessä positiivisia:), tosin muutamia ihmetyksen aiheita on tullut vastaan mutta kai se on niin että uusi vekotin uudet kujeet:paikallatuulee:

Bemumies sanoi:
Muutama viikko ajeltu R1100RT -99 87000tkm ajettu.

Mukava peli!

:)

Missäpäin kurvailet? Kysyy R 1100 RT 2000-kuski Keravalta ja Loviisasta.
Mopedi on ollut käytössäni muutaman viikon ja se on ensimmäinen Bemmini, siis pyöränä. Tähän asti pelkkää hyvää sanottavaa, ainoa hankaluus on tuo norsumaisuus paikallaan käsitellessä, parkkeeratessa jne.
Menee ohi varmaankin nopeasti.

Toisena kardaanivetoisena mulla on Yamaha Virago 535, se on aika ketterä:D

classic sanoi:
Missäpäin kurvailet? Kysyy R 1100 RT 2000-kuski Keravalta ja Loviisasta.
Mopedi on ollut käytössäni muutaman viikon ja se on ensimmäinen Bemmini, siis pyöränä. Tähän asti pelkkää hyvää sanottavaa, ainoa hankaluus on tuo norsumaisuus paikallaan käsitellessä, parkkeeratessa jne.
Menee ohi varmaankin nopeasti.

Toisena kardaanivetoisena mulla on Yamaha Virago 535, se on aika ketterä:D

Espoossa majailen, tuo paino kyllä vaatii totuttelua. Ollut paikallaan kaatuminen parikertaa aika lähellä..
Mutkissa saa korkean painopisteen vuoksi myös kantata aika reippaasti. Tyytyväinen olen muuten ollut.

Bemumies sanoi:
Espoossa majailen, tuo paino kyllä vaatii totuttelua. Ollut paikallaan kaatuminen parikertaa aika lähellä..
Mutkissa saa korkean painopisteen vuoksi myös kantata aika reippaasti. Tyytyväinen olen muuten ollut.

Kauneus (tai paino) on todella katsojan silmässä tai kourassa ;) Omasta mielestäni RT oli pitkästä aikaa niiiiin kevyt ja ketterä. Tallissakin tuo oli kuin olisi mopoa siirrellyt. Eli hankkikaa pojat LT vuodeksi, niin alkaa RoTja tuntua hiilikuidusta valmistetulta enskalta...

tuo paino kyllä vaatii totuttelua. Ollut paikallaan kaatuminen parikertaa aika lähellä.. Mutkissa saa korkean painopisteen vuoksi myös kantata aika reippaasti. Tyytyväinen olen muuten ollut.[/QUOTE sanoi:
Kyllä. Kaadoin pyörän käytännössä paikalla seisten reilu viikon sillä ajeltuani. Räpläsin uutta kypärää ja unohtui hetkeksi tasapainon vartiointi. Itseasiassa käänsin ohjaustangon täysillä oikealle ja pyörään syntyi sellainen linkku että se kellahti oikealle kyljelleeen. Vauhtia siis alle kävelyn.

Pari kertaa Sipoo-Mäntsälässä kiharoita mennessä on tullut hiukan kuuma. Edellä lasketteli kaverini Honda Blackbirdillä monta vuotta tuttu pyöränsä ja vuosikymmeniä tutut tiet hänelle.
Iso B oli pakko väkisin kaataa mutkaan että sai sen kääntymään, siltä se tuntui.

Mutta näihin tottuu, ajattelin mennä keväällä EA-kursseille tällä mopolla. Minulla oli taukoa ajamisessa melkein 20-vuotta, joten se on kurssin paikka muutenkin.

Keravalla on privaatti-kahvila kaikille RT-kuskeille. Ja ajoseuraakin löytyy tarvittaessa/sovittaessa. Pistähän ottaen yhteyttä jos siltä tuntuu.

Kalliit kylmät tyypit... Istuin paikallisen BMW-diilerin hallissa uuden Gessun päällä ja alle vartissa olin ostanut kyseisen yksilön. Dynamic paketti, Navi IV ja Vario sivulaukut. Nams.

-jp-

Ehkä sitten seuraavaksi..

C-A-D sanoi:
Kauneus (tai paino) on todella katsojan silmässä tai kourassa ;) Omasta mielestäni RT oli pitkästä aikaa niiiiin kevyt ja ketterä. Tallissakin tuo oli kuin olisi mopoa siirrellyt. Eli hankkikaa pojat LT vuodeksi, niin alkaa RoTja tuntua hiilikuidusta valmistetulta enskalta...

J-PS sanoi:
Kalliit kylmät tyypit... Istuin paikallisen BMW-diilerin hallissa uuden Gessun päällä ja alle vartissa olin ostanut kyseisen yksilön. Dynamic paketti, Navi IV ja Vario sivulaukut. Nams.

-jp-

Hyvä päätös. Vesigessu on ihan toista maata kuin vanhat. Kone ei ole enää mikään paikallismoottori, vaan sopii jo moottoripyörään. Kävin kokeilemassa ton ja Kotarin 1190:n. Yllättäen ajotuntuma oli hyvin samankaltainen. Toki kotarista löytyy yläkierroksilta toinen luonne. Bemussa on hyvä pleksi, vakkari, keppi ja pieni kulutus.

Viimeksi muokattu:
Tarkempi tutkiskelu ostoksesta paljasti että kauppaan kuului myös Touring -paketti. Ja poskiraudat & sisälaukut. Eli aika hyvillä varusteilla kaiketi. Ja hinnan voi jokainen laskea itse vähentämällä Härmän hinnasta ajoneuvoveron ja lisäämällä jäännökseen täkäläisen rekisteröintimaksun 485€. :häähää: Ajokamat maksoivatkin sitten ihan saman kuin Härmässäkin...

-jp-

J-PS sanoi:

-jp-

Itse kirjoitin nimet paperiin -14 adventuren kauppakirjaan. Tuli myös ruksittua "kaikki" lisävarusteet. Pyörää en ole tietysti edes nähnyt kuin kuvissa. julkistus ilmeisesti vasta Milanossa marrakuussa. Kävin ajamassa tuon normi vesipyssy Gessun ja olihan se siinä.Nyt odotellaan kevättä että pääsee hakemaan omansa pois.
Tässä linnkiä http://www.bmw-motorrad-bilder.de/mb/displayimage.php?album=96&pid=23832#top_display_media
Ihanan ruma !:grin:

onnittelut uudelle hankinnalle!:)

paljonkos uudelle advelle tulee hintaa koko roska, jos saa kysyä?

edellinen vanha malli taisi olla ovh kaikilla herkuilla jotain heiman yli 26te.

XX-xenon sanoi:
onnittelut uudelle hankinnalle!:)

paljonkos uudelle advelle tulee hintaa koko roska, jos saa kysyä?

edellinen vanha malli taisi olla ovh kaikilla herkuilla jotain heiman yli 26te.

Hivenen auki 30 k€ eli aivan liikaa.. rakentaneet ton systeemin siten kuin autoissakin,alkaen ja sit lähti. Vakio taisi olla hinnaltaan 22300€ ja sit rupee pomppaamaan.

AJPitkänen sanoi:
Samanlainen bemari minullakin tällä hetkellä. Parhaillaan moottorispoilerin asennusprojekti käynnissä.

Tervehdys

Mistä hommasit moottorispoilerin?? Onko se mallia Boxer Cup, vai mikä? Minulla on ollut R 1100 S vuodesta 2003 ja olen sillä ajellut 90 tkm. Ajattelin, että vois vähän tuunata pyörää, kun ei ole varaa uuteen:D

Tämä kesä ajeltu 12tkm. BMW F800Gt:llä, jonka uutena hankin. Matkan tekoa tehnyt yksin sekä takamatkustaja
mukana. Varsinkin tuli positiivisesti huomattua pienen kulutuksen matka ajossa, käsiteltävyys on kevyt ja runkogeometria on 172cm pituiselle kuskille oikein hyvän tuntuinen.

Kahden Hondan, VFR:n ja XX:n jälkeen vaihdoin K1200R:n. Opettelun jälkeen
tuntuu hyvältä.Kevyt käsitellä ja ruutiakin on ihan riittävästi.

C-A-D sanoi:

mitäpä haastelet....? mää vaihoin rt.n lt:he viime kesänä ja kevyempi ajella...!!! jos ei päästä kallistuun... matalammalla painopiste, siksi paino ei tunnu niin pahalta. en tiä mut enempi mulla tilanteita rt.n kans parkkipaikoilla ku lt.n... toki jos lt kallistuu liikaa.... vakuutuksille käyttöö.:rant:

Back