Alla 4 viikkoa vm 2006 K1200LT. Vaihdoin Honda vm. 2001 GL1800 tähän. Ainakin nyt n. 750km perusteella TODELLA MAHTAVA pyörä. Paras pyörä minulle tähän mennessä, ehdottomasti !
Harkitsin vaihtoa etenkin Kawa GRT1400, mutta ei se sittenkään ollut ihan sitä mitä halusin. Mulla oli aikoinaan GTR1000 ja tärinää lukuunottamatta hieno peli (nyt velipojalla), joten Kawaan oli "siteitä". Myös ST1300, FJR1300 ja K1200GT / 1300GT oli kokeilussa , mutta ei ne sittenkään ....
Olin joulun ja uudenvuoden (!) välissä 2007 koeajanut K1200LT vm. 2003 ja se tuntui todella hyvältä, mutta se kauppa jäi kun kaveri ei halunnutkaan vaihdokkia... tuli hankittua tuo GL1800.
Nyt sitten noitten ym. kokeiltujen jälkeen tulin siihen tulokseen, että jatkan GL1800:lla tai... sitten sattui netissä silmiin tämä artikkeli:
http://www.animalnetwork.com/mcn/model_eval/200410-GLvsLT.pdf
Ja ei kun kattomaan mitä uudemman mallin K1200LT pyöriä on tarjolla. Nettimotossa oli tuo vm. 2006 alle 18tkm, ja ei kun kokeilemaan ... ja "THIS IS MY BIKE" ! Kaupat tehtiin ja niin sitä ollaan BMW kuski !
Toiveena on tietenkin että pyörä tarjoaisi LUOETTAVIA kilometrejä ! Hieman tietenkin mietitytti perä ja kytkin, joiden kanssa joillain on ollut ongelmia. Wingihän on "ikiliikkuja".
Goldwingiin verrattuna paljon parempi jousitus, etenkin etujousitus. Wingiin olin laittanut kahva- ja satulalämppärit, jotka on todella HYVÄT kevään ja syksyn koleimmilla keleillä. No tässä ne on vakiona ja sähkö-hydraulinen keskijalka - paras "gadget" tähän mennessä, säädettävä tuulilasi sekä vaihdenäyttö sekä ajotietokone. Miinuspuolella GL verrattuna intercomin puute, mutta tuo nyt korjautunee muutamalla satkulla...
LoTja onvähän yläpainoisempi, mutten ole kokenut sitä vielä pahemmin ongelmaksi "pihamanöövereissäkään", olihan jo Wingissä kokemusta raskaasta pyörästä. Heti kun saa K1200LT:n liikeelle, se käy kuin "hanska käteen".
Viime viikolla To viimeiset 80km, nyt jo tallissa, mutta sieltähän sen saa peruutettua jos tarvis... täällä K1200LT ja muutkin monet menneet pyörät...
http://koti.mbnet.fi/oh2kw/kawa.html
Kuvassa oleva vm. 1978 R45 on nyt entisöity ja odottaa museotarkastajaa (tuo kuva silloin kun hankin sen).
Olen "motorisoinut" melkein koko suvun (molemmat veljet, sisko ja hänen miehensä, lankomies, poikani jne)
t. Arto