• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW:n uusi urheilullinen seikkailupyörä S1000XR (???)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se olisikin pitänyt mainita että on myös yleiset totuudet ja joku/jotkut yksityiskohdat lokeroivat johonkin käyttötarkoitukseen.

Sulla on ilmeisesti mennyt arvuuttaminen nappiin. Bonen viestin henki taisi olla siellä alkupuolella että sopii maun mukaan moneen käyttöön. Selvästi adventure.

Edellinen malli oli yllättävän mieleinen myös sorateillä. Sporttikin se oli. Matkapyöränä suoralla tiellä Suomen nopeusrajoituksilla ei ollut kotonaan vaan huokui tylsistymistä.

taiger sanoi:
Se olisikin pitänyt mainita että on myös yleiset totuudet ja joku/jotkut yksityiskohdat lokeroivat johonkin käyttötarkoitukseen.

Sulla on ilmeisesti mennyt arvuuttaminen nappiin. Bonen viestin henki taisi olla siellä alkupuolella että sopii maun mukaan moneen käyttöön. Selvästi adventure.

Usein käy niin, että "Didn`t see it coming", mutta tuolla 6 vuotta sitten värkättyjä höpinöitä
katsellessa tulee kyllä mieleen sokea kana jyvineen :D.
Varsinkin Jampin suhteen :D.

Go-Za sanoi:
Mikä pyörä ei huokuisi??

Harley-Davidson. Kannattaa kokeilla jotain uutta Softailia, jossa ajoasento on itselle sopiva. Kaikissa ei ole. Voisin kuvitella Moto-Guzzinkin olevan hyvä ajaa auringon laskuun, mutta en ole koskaan kokeillut.
XR tärisi jonkin verran, kiersi aika paljon vauhtiin nähden ja kerjäsi lisää. Ei siis ole rentouttava pyörä, mutta ketterä sporttinen käyttis. Dynamic-modessa röhisi ja paukkui mukavasti. Tuossa uudessa minua häiritsee ulkonäöllisesti vähän tuo kun penkki on niin syvällä kuin kuopassa. Onkohan munat lytyssä.

"Kerjäsi lisää...." :thumbup:.

Toisissa padoissa on kyllä tuollainen positiivisessa mielessä
pirullinen, sisäänrakennettu sielu.
Ilmiön voimakkuus toki riippuu hieman käytössä
olevista setupeista, mutta jos tuo kuuluu koneen
sieluun, aina se siellä vaanii viekottelemassa.

Taitaa kaikkien "legendaariseksi" muodostuneiden koneiden suhteen
olla aika pitkälti tästä kyse.

Se on kuin seireenien kutsua kuuntelisi ja piru vielä istuisi olkapäällä
hokemassa korvaan.... anna mennä, anna mennä :D.

Asian kanssa "tulee kyllä toimeen :D" jos tuon kohdan alapuolelta
löytyy sen verran tasaista ruttua, että ihan se arkisin eteneminen
maitokauppaan ja takaisin sujuu kivuttomasti.

Tästä krääsää XR:ään! Jos kaikki osat haluat niin maksaa vain 7000€!? Mm. hiilikuitutankki (26l) maksaa karvan alle 4k€. Mutta ompahan perkuleen hyvän näkönen!!!
9Y6kQ1f.jpg

- Ilmberger -

Italialainen insella.it otti testiin Uuden Multistrada V4:n ja uuden XR:n. Melko karua luettavaa Ducatifaneille ainakin numeroiden perusteella:
OZ7uqOa.jpg

Tylyt on numerot, mutta eiköhän kaikissa vastaavissa matkalehmissä ole riittävä suorituskyky.

Taulukko ei kuitenkaan kerro juuri mitään kuljettajan subjektiivisesta kokemuksesta. Siksi kai muunkin merkkisiä pyöriä myydään edelleen, vaikka baijerilainen olisikin teknisesti kaikin puolin ylivertainen.

Tässä 1000PS:n vertailu noiden kahden pyörän välillä:
XR:n kaasuvastetta kehuttiin lineaariseksi kun Ducati antaa vääntöä alakierroksilla melko muhkeasti mutta sen jälkeen ei sitten enää paljoa lisää. Ducati on sport tourer ja XR on touring capable superbike!

Johan Ducatin rengaskokovalinnasta voi päätellä, mihin suuntaan mallia 2021 on viety. 19/17.

JMH sanoi:
Johan Ducatin rengaskokovalinnasta voi päätellä...
Joo samaa olen itekki miettiny ettei kyse ole varsinaisesti toisiaan vastaan kilpailevista pyöristä. Mutta kuluttajat ja näköjään mp-toimittajat ovat kovasti näiden kahden pyörän välillä nyt asettelemassa kaksintaistelua kuninkuudesta (ainakin jonkun pyörätyypin?).

Kävin koeajamassa 2018 mallisen S1000XR:n ja petyin kyseiseen yksilöön. Mittarissa joku 8 900km, Nordic paketti, madallettu alusta ja penkki. Korkeus oli mulle hyvä (mun jalan sisämitta jotain 79-81cm, riippuu vähän miten mittaa [emoji6])

Olin lukenut mahdollisista värinöistä tangossa mutta sitähän oli jo -17 malliin korjattu. Tuossa alkoi aikamoinen tärinä tangossa ja satulassa noin 5000rpm / 92km/h. Lisäksi joku ylimääräinen ääni kuului mutta en keksinyt mistä kuuluu.

Muuten vaikutti oikein sopivalta pyörältä mulle. Hieman on tuossa koneessa eroa jammun triplaan - jammussa löytyy menoa alhaalta asti mutta toi herää vasta kun on kierroksia 7000+.

Mä ajoin tuota Road modella tai joku sellainen, toi Esa alusta on ihan loistava kun vertaa omaan mt09sp. Samat tiet tuntuu todella tasaiselta tuolla bimmerillä vs Jammu (tai sit mun mopossa ei ole säädöt kohdillaan [emoji16])

7127424f9658579b91a18d0ac047d575.jpg

e2e0b3d557a01bb71ef05fc6e05ff24f.jpg

Moro!

Paljon hyviä kokemuksia täältä olen pyörästä lukenut. Nyt olisi kiikarissa -16 vm. pyörä 28tkm ajettuna. Pyörän varusteet ja hintataso vaikuttaa itselle sopivalta. Olen ~192cm pitkä ja täytyy käydä pyörä koeajamassa että millä tavalla tuo penkin ja pleksin yhdistelmä itsellä toimii.

Olisiko kommentteja antaa vuosimallin pyörään kokemusten perusteella? Ajo tulisi olemaan lähinnä työmatkaa sekä lähimatkailua yhdistettynä ajatukseen tulevaisuudessa Norjan pidempiin reissuihin.

Kevarikuski sanoi:
Moro!
Olen ~192cm pitkä ja täytyy käydä pyörä koeajamassa että millä tavalla tuo penkin ja pleksin yhdistelmä itsellä toimii.
Olet varmasti "oikean" kokoinen kuski tuohon pyörään! Itse olen 187cm ja suurin osa kuskeista jotka ajavat tuolla ovat juurikin 180-195 pitkiä.
Joidenkin mielestä pleksi aiheuttaa pyörteitä tuulilasin ja kuskin välissä. Ovat parantaneet sitä MRA:n touring pleksillä.
Itseä ei pyörteet haittaa, ajan originaalia matalammalla pleksillä.
2016 mallissa todennäköisesti on hankittuna tangonpäihin painot pienentämään värinöitä... Tai jopa tehty ne kumipuslat raisereiden alle. Itseäni ei myöskään värinä koskaan ole häirinnyt liikaa.

Kevarikuski sanoi:
Moro!
Nyt olisi kiikarissa -16 vm. pyörä 28tkm ajettuna.

Kannattaa huomioida 30tkm huolto kun neuvottelee hinnasta...se on ainakin biimerihuollossa aika suolaisen hintainen.

Kiitos kommenteista! Hyvä huomio tuo tuleva 30tkm huolto, täytyy ottaa huomioon neuvotellessa pyörästä.

Pyörässä olisi seuraavat paketit;
, - Nordic paketti
, - Advantagepaketti

Osaisitteko sanoa mitä paketit sisältävät? Laukkuja pyörässä ei ole ja sellaiset pitäisi hankkia. Onko hyviä kokemuksia joistain tietyistä laukuista?

Back