• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW-kuskien ikäjakauma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riisor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

BMW-kuskien ikäjakauma - kun kerran sanovat pappamopoksi...

• <25

Ääniä: 0 0,0%
  • 25-30

Ääniä: 1 12,5%
  • 30-35

Ääniä: 2 25,0%
  • 35-40

• 40-45

• 45-50

• 50-55

• 55-60

• 60-65

• >65

• Ääniä yhteensä
    8
Karvaa vaille 55 v ja kolmas bmw ( k100, LT ja nyt GS ) Ai miksikö ? Kai se alkujaan lähti tuosta keppivedosta, kun ensimmäisessä pyörässäni (honda) oli ketjut ja laiskana miehenä väsytti tuo rasvaaminen. Kun en tekniikastakaan mitään ymmärrä, enkä koskaan ole innostunut noista huoltohommista, niin laatupyörän imago varmaan osaltaan vaikutti merkin valintaan. Enkä ole katunut  
biggrin.gif
Ukkopyöräkö ? Tiedä tuota  
confused_orig.gif

36 vuotta ja kolme pyörää takana: Yamaha 600 'Fazer', Yamaha R1(!) ja BMW K1200LT.

Pientä suunnan muutosta takana, mutta ehkä sitä nyt on sitten jo vakiintumaan päin...

28v ja r1200gs.

Syy:
- ilmeinen tuleva kolmenkympin kriisi
- kyykkypyörillä ei Suomen teillä tee mitään ja radalla niillä saavuttaa kipua
- suunnitteilla joku pitkä reissu johonkin kauas ja pitää totutella tommoseen laitteeseen jolla sen voi tehdä
- kyytiläinen tykkää

Ja miksi Bemu? No vähän niinkuin mchuurteellakin...eli kun kyseessä on ihan TYÖKALU seitsemän -kahdeksan kuukautta vuodessa, niin ei sitä kepuleilla kapineilla viitsi töitä tehdä.

t. pozo

062802moto_prv.gif
Minä teen "töitä" Mersulla, joten on tämä pyöräpuoli mennyt enempi harrastamiseksi
smile_org.gif

Aiemmin minulla oli yksi K100RS. Muuten mukava pyörä, mutta jotenkin se ei herättänyt mitään intohimoja. Nyt sitten 2 vuotta sitten ostin K1200 ässän, kun ajattelin että on sitä "luonnetta" tullut varmaan lisää. Osittain pitää kyllä paikkaansa. Jahka nyt käy Italiassa kääntymässä, niin sitten tiedän jääkö se taloon pidemmäksi aikaa vai pitääkö ruveta vaihtamaan.

54-vee, joskus oli joku Honda ja nyt kolmas puimuri, GS-RT ja nyt taas GS. Valintaa ei tarvitse selitellä - käy ajamassa uusi gessu, niin ymmärrät........

Oli yksi syy miksi vaihdoin bemun pois. En halua leimautua papaksi vaikka mittariin tuleekin tänä vuonna 49.
Mä haluun olla vaan se kundi ja ostin yamahan.

41 v ja kaksi puimuria tallissa. K100LT ja R1150GSA. Noilla voi ajaa matka-ajoa ja toisella vielä soratiellä. Ei varmasti nuorison suosikkeja, mutta eihän tässä enää nuoria olla, kun osa lapsistakin ajaa autolla. BMW on vaan minun juttu (ei autona).
Seuraava pyörä on F800GS(A/Dakar) kuristettuna. Vieraisiin en edes katsele!

Vuosia 41 ja vasta toinen bemu kierrossa.

Huomasin kyllä aikanaan hankittuani ensimmäisen bemuni 24-vuotiaana (musta naku R100 vm. -81, rek RA-40, missäköhän sekin kulkine on nykyään...) että huoltsikoilla tuli juttelemaan vain kanssamotoristeja joilla oli ikää tuplasti minuun verrattuna. Nekin joskus ihmetteli että mikä saa nuoren jannun kiinnostumaan tällasesta pyörästä.

Silloin oli bemarin mallisto todella vanhoillinen. Nythän ovat kovasti yrittäneet nuorentaa asiakaskuntaa ettei se kuole vanhuuteen tai tartte ruveta valmistamaan pyörätuoleja bokserimoottorilla.

Itse olen nykyään keski-ikäinen, kaljuuntuva, lievää ylipainoa kantava keskiluokkainen, varmaan aika tyypillinen bemaristi. Mutta en silti ole koskaan ostanut pyörää miellyttääkseni myyjää tai kanssamotoristeja enkä edes kiusatakseni naapureita, vaan valinta on tehty ihan oman mieltymyksen mukaan.

Junnu ilmoittautuu!!

Entinen pyörä 600 kuutioinen Honda.

K1200S jäi käteen suoraan koeajolta.
Tuli testattua äxäxä, 12R ja busa ennen bemua.

Myönnän että Kawassa oli eniten luonnetta, mutta bemu tuntui parhaalta persuksissa, enkä ole katunut yhtään.
Sen verran se on pappamopo että parkkipaikalla ne ihailevat katseet tulevat kyllä perheen isukeilta.
Teini-ikäiset poijat kuolaa sitten vieressä olevia kixereitä.

cool.gif

Herätti ihmetystä, kun 23 vuotiaana ostin koeajamatta tuliterän r1100rt:n - pappamopon parhaasta päästä (rahaa oli kuin rauhanturvaajalla). Mutta eipä ole kaduttanut, oiva peli pidemmillä reissuilla. Nyt on ikää 30 ja tekisi mieli vaihtaa gs:ään..
wink.gif

Niin, aiempina pyörinä olivat Suzukin gs450 ja gsx1100ef

Ikää 24. K1200S pyöränä, päätöksen tein busan, xx:n ja 12r:n rinnalta,..oli sopivasti erilainen ja kivoin ajaakkin.

Bemari... HMM... Kävis mulle.

Mut köyhänä keski-ikäisenä (41) päädyin Trumppaan. Eli olen siis köyhä, keski-ikäinen trumpetisti (sopi minun lompakolle)!Hienoja pyöriä Teillä, ei mitään wokkipannumuoviluoteja. Onneksi olkoon hyvistä valinnoista.
smile_org.gif

keskiarvo laskennan mukaan näyttäis Bemaristien keski-ikä olevan 45 vuotta.

Itelläni on jo 4 bemari menossa.

Moi !
Ikää on 53v ja tykkään vieläkin nopeista pyöristä! Omistan K1200S -05,
inlove.gif
1972 ensimmäinen Suzuki T-20 kaikiaan 7 erilaista menopeliä on tullut huollettua.

Back