• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW K75 ostamassa. Järkee vai ei?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janne71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
hra1150 sanoi:
Hintapyyntö näyttää olevan 1990€. Siihen hintaan ei paljon remppaa tehdä. Noita 75S:iä ei ole pahemmin liikkeellä. Tuo ei kauan kaupassa viru, luulen. Pitäisköhän käydä katsomassa... Parempi maassa kuin jumalattoman suussa.

No, ei ainakaan ko. yksilön kohdalla kauppa ole käynyt kuin rajuilma, on ollut myynnissä jo ainakin kesäkuusta lähtien. Noita bemari-ilmoituksia kun tulee aika säännöllisesti seurattua jos sellaisen joskus vaikka ostaisi....

Viimeksi muokattu:
Patukka sanoi:
No, ei ainakaan ko. ykslön kohdalla kauppa ole käynyt kuin rajuilma, on ollut myynnissä jo ainakin kesäkuusta lähtien. Noita bemari-ilmoituksia kun tulee aika säännölliesti seurattua jos sellaisen joskus vaikka ostaisi....
Porukka ei näköjään ymmärrä hyvän ja edullisen päälle. :D
Eihän toi kovin seksikäs ole.
Mutta pyöränä erinomainen.

Ikiliikkuja. Kardaanin huolto on helppo kuin heinän teko vähemmän ropaustaitoisellekkin. 4-pulttia auki ja perä ulos ja kardaani lähtee vetämällä etubooreistaan. Ainakin -87 K100:sta. Varoa pitää sitä kaapelia joka sinne perään menee.
Mulla vuoti siitä kytkimen vivun akselista. Uusi tiivistestefa ja toimi ainakin 50tkm. Siihen tarvitaan pätkä esim. harjanvartta jolla sen saa painettua paikoilleen ja kiristettya pannan. Vähän hajuton ja mauton kuin no.... mutta kestää vuosia xx ja kilometrejä vaikka kuinka. Itse vain kyllästyin 10v. jälkeen.

Janne71 sanoi:
Hei.
Olen ostamassa BMW K75 -94 kilsoja sillä takana 77150km.
Laitanko rahani hukkaan vai onko järki ostos?
Mitä pitäs tietää ja tutkia ennen ostopäätöstä?
T:Janne

Vähän ajettu. Minä ostin omani reilu vuosi sitten 122000 ajettuna, nyt yli 160 000 ja on kuin enkeli.

Tästä näet kaikki tehdyt huollot ja korjaukset http://www.vanhamoto.net/p/bmw-k75-huolto.html , huomaa myös jousien vaihtaminen mittatilausjousiin. Ja muutenkin kokemuksia pyörästä on blogissa paljon.

Sain juuri Jenkeistä tietoa, että siellä on runsaasti miljoonan molemmin puolin ajettuja K75:ia ja että ovat jopa kestävämpiä kuin kestävät K100:t! Ja on muuten täysin värinätön peli. :)

Oma Aika sanoi:
Vähän ajettu. Minä ostin omani reilu vuosi sitten 122000 ajettuna, nyt yli 160 000 ja on kuin enkeli.
Sain juuri Jenkeistä tietoa, että siellä on runsaasti miljoonan molemmin puolin ajettuja K75:ia ja että ovat jopa kestävämpiä kuin kestävät K100:t! Ja on muuten täysin värinätön peli. :)
Onko tuo miljoona mailia vai miljoona kilometriä?
Kyllä noilla R pyörilläkin ajetaan. Tuossa yksi, jolla tuli juuri mittariin 500.000 mailia.
Linkki
Tuo miljoona on kyllä aika huimaa. On se sitten km tai miles.
Tuo K75 on tosiaan varmastikin värinättömämpi kuin K100, koska ne 3 sylinteriä toimivat tasaisemmin yhteen.

Pekkavee sanoi:
Onko tuo miljoona mailia vai miljoona kilometriä?
Kyllä noilla R pyörilläkin ajetaan. Tuossa yksi, jolla tuli juuri mittariin 500.000 mailia.
Linkki
Tuo miljoona on kyllä aika huimaa. On se sitten km tai miles.
Tuo K75 on tosiaan varmastikin värinättömämpi kuin K100, koska ne 3 sylinteriä toimivat tasaisemmin yhteen.

Muutin kilometreiksi, viestissä oli mm. 400 000 - 780 000 mailia ajetuista K75:sista. Sain myös selvitystä tekniikasta ja melkein jotain ymmärsinkin...

Those engines are so tight it is unbelievable. Did you know there is only .002 of an inch clearance between the bottom of the piston skirt and the rotating crankshaft??? The whole secret to that engine is the rotating counter weight to keep it so smooth.

Oma Aika sanoi:
Those engines are so tight it is unbelievable. Did you know there is only .002 of an inch clearance between the bottom of the piston skirt and the rotating crankshaft??? The whole secret to that engine is the rotating counter weight to keep it so smooth.
Aika huimaa. Tuo 0.002 inch on 0.05 mm. eli viisi sadasosamilliä.
Tuo tarkoittaa sitä, että kampiakselin limpun toleranssi on alle sadasosa, kiertokangen alapään ja yläpään laakerin tarkuus ja välys voi olla korkeintaan sadasosa, samoin kiertokangen pituus, sadasosa toleranssia ja sitten vielä männäntapin/laakerin välys sadasosa ja vielä männän helman koneistustarkkuus alle sadasosa.

Onkohan oikeasti noin tarkkaa tuo homma?
Aikoinaan möin työkseni CNC ohjattuja työstökoneita. Vain hiomalla päästiin tuollaisiin tarkkuuksiin.
Olisiko joku pilkkuvirhe tuossa hommassa.

Ei aavistustakaan... kun noin sanot, kuullostaa kyllä pilkkuvirheeltä. Minä en tiedä, minä vain ajan... ja noiden viimeisimpien säätöjen ja fiksausten jälkeen on kyllä erittäin miellyttävä matkantekoon! Käy niin värinättömästi ja joustavasti eikä lisäteho/vääntö ainakaan haittaa. :)

Back