• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

BMW K1300S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hidas57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heipsan Veljet !
Ja mulla on uusi starttinappi !
Hyvin starttaa taas!
Toivotaan, että myös lämpösillä ilmoilla.
Ainoo harmi on pyörän hätäsyys .. kävin istumassa
kahden nätin tytön kanssa Mondeon takapenkillä
(tytöt istui etupenkeillä),
.. pyynnöstä lauloivat Mörrimöykyn lopuksi,
ei silti lohduttanu..pelivara meni ja etelänreissu .. ehkä

Ostinko väärin ?
Kotona uusi K1300S ja täällähän se on ihan lytätty.
Olisko ehken pitäny ostaa tua vanha malli ?
Ja ehkä vielä nuilta, jokka tota uutta mallia morkkaa - hä ?
Vai mahtaako nuita vaa harmittaa ko ajavatten ihan vanhanmallisilla alitehosilla pyärillä ?

No ens vuanna on sit vanha K1300S myynnis,et ite saa taas jotain uutta.

No täähän oli täys provo, ku oon lukenu tätä palstaa.
Sorry  
tounge.gif
Paa sitten privaa kun tulee myyntiin
smile_org.gif

Lyhyesti sanoen facelift on jotain silmallä havaittavia muutoksia, mutta tässä uudessahan on paljon nimenomaan sellaista mitä ei voi helposti havaita päältäpäin.
Kyllähän tuo facelift-termi suoraan käännettynä on silmällä havaittavia muutoksia, mutta esim. autoissa faceliftin yhteydessä usein on yli 500 uudelleen suuniteltia osaa (jotka silti voi olla 95% tai enemmän samoja kuin alkuperäiset). Olen silti edellen faceliftin kannalla tääs tapauksessa.
smile_org.gif

Faceliftien yhdetydessähän nyös varustusta yleensä parannetaan ja tehdään vanhaa mallia houkuttelevammaksi. Ei se, että on facelift tee silti tuota uudempaa yhtään huonommaksi. Tokihan se parempi on, ku vanhempi. Erot vain ei aina niin huimia ole ku mainosmiehet antaa ymmärtää. Joskus geometriaerojakaan ei huomaa ku paperilla, jos ne pieniä. Hienosäätöä. Hyvästä tehty vähä parempi.

Jostain syystä kuitenkin sporttipyörälehdet ovat yllättäen alkaneet pitää K1300S:ää jonkinlaisessa arvossa, toisin kuin edeltäjäänsä. Joku meni busakilleriksikin nimittämään, mikä nyt on aivan turhaa. Busa on niin paljon erilainen monessa suhteessa.

Väittävät niiden pienten muutosten parantaneen ajettavuutta. Ja sehän kai uudistuksella pitäisi ollakin tavoite.

Ja moottoritilavuuden kasvaminen 150 kuutiota on kuitenkin selvä muutos, jopa autossa.

Busasta kun tuli vuosien jälkeen uusi malli, otettiin se hyvin vastaan vaikka tais tulla vähemmän muutoksia kuin bemun ässän kohdalla.

Oli het selkeesti gen1 ja gen2 mallit.

Bemun parannuksille tuhahdellaan, vähätellään ja kiemurrellaan, ihme porukkaa nää bemaristit.
wink.gif

Musta nuo parannukset on hyviä ja testeissäkin todettu onnistuneeksi. En vain siulti pidä K1300Ssää uutena mallina vaan faceliftina - makuasioitahan nuo. Hyväähän ei kannata muuttaa kokonaan.

Busasassakin se gen1 ja gen2 muutos oli mun mielestä facelifti, vaikka uutta osaa tulikin jonkun verran.

Kun japsi kilokyykyt uudistuu niin ne piirretään tyypillisesti osa osalta yleensä uudiksi - silloin kyse ei ole faceliftista. Ei lopputulos ole silti välttämättä parempi.

Busa on nopein, Delvac ja Tissit. Puimuri on pappamopo, kukkahattujen kampe. Voiko sitä enää paremmin sanoa. (ei papui kenellekään, ei edes kellekään
033102beer_1_prv.gif
)

Toisella kertaa onnistui huoltoilmaisimen nollaus ja vikakoodien luku viidessä minuutissa.
062802jumpie_prv.gif

Saispa ton bemun ohjelman ja piuhat jostain itellekki.
idea3.gif

Bemari jätti tien päälle viime viikolla Saksassa. 400km vesisateessa ja seisontatuen kytkin "rikki" eli kone sammui aina kun laittoi vaihteen päälle. Viiden tunnin sateessa odettelun jälkeen ADAC haki pyörän ja vei sen lähimpään BMW liikeeseen jossa seuraavana aamuna kontakisprayllä "korjasivat" vian koska kytkimen ohittaminen ei heiltäkään onnistunut ja matka jatkui kohti Brnoa. Minun pyörällä (K1200R Sport) mittarissa 14tkm. Onko muilla bemaristeilla ollut samoja vaivoja? PS. Autobahinin reunalla sateessa seistessä välillä tuli mieleen että HD mihestä tämä on varmaan ihan normaalia. BMW muuten maksoi ylimääräisen hotelliyön.

Bemari jätti tien päälle viime viikolla Saksassa. 400km vesisateessa ja seisontatuen kytkin "rikki" eli kone sammui aina kun laittoi vaihteen päälle.
On, viime kesänä sama homma ja mopo vasta pari-kolme kk ikäinen, eikä tarvittu edes vesisadettta. Sen jälkeen ei ole ollutkaan ongelmia.. Tai siis, jos ongelmaksi ei lasketa sitä, että rengaspaineiden näyttö katoaa rankkasateella ja sytyttää varoitusvalon.

Joo, tuo tallan kytkimen vika ilmeni heti ekan pesun jälkeen. Nyt ei ole yli kahteen vuoteen vaivannut. Silloinkin auttoi pieni tallan potkiskelu, että pääsi liikkeelle ja valittamaan huoltoon.

Jos jotakuta kiinnostaa niin SW-Motechin taka/ myös sivutelineet ,jotka on tarkotettu K1200S:ään menee heittämällä K1300:een.

Kuten tuossa aiemmin mainitsin, toimin koekaniinina koska Motech ei ole varmistanut tietoa miten vanhemman sivutellingit sopii uudempaan.

Pakarin puolella tulee aika lähelle putkea, mutta ei ota kiinni edes 52-litrasella takalaukulla mitä koklasin paikalleen.

Jätitkö tellingit paikalleen?

Olis aika kiva nähdä kuvia millainen norsu siitä tulee?

Mä oon pysyttäytyny tonnikakkosessa ja sporttilaukuissa, jos ei mahdu kalsarit kyytiin niin sitten ostetaan pienempiä kalsareita!

Mutta kiva olis kyllä nähdä muitakin vaihtoehtoja.

Jätitkö tellingit paikalleen?

Olis aika kiva nähdä kuvia millainen norsu siitä tulee?

Mä oon pysyttäytyny tonnikakkosessa ja sporttilaukuissa, jos ei mahdu kalsarit kyytiin niin sitten ostetaan pienempiä kalsareita!

Mutta kiva olis kyllä nähdä muitakin vaihtoehtoja.
Voin vaikka laittaa illemmalla kuvia miltä näyttää.

Käteväähän noissa tosiaan on että saa napattua helposti koko tellingit pois kun ei tarvii reissata.

Mallattiin emännän kanssa eri kokoisilla laukuilla liikkeessä ja isoilla laukuilla(n.40l) näytti karmeelta, ihan kuin (matka)lehmän tissit olis roikkunu sivuilla, hyi.

Päädyttiin ostaan Givin pienimmät laukut, ne päältä täytettävät "postiluukut", jotka näyttää tossa yllättävän hyviltä kun tulee hieman "sporttisesti" etukenoon eikä pystyyn kuten customeissa.
idea3.gif

Mut makuasia tuokin tietty.

Miten on ollut emännän istumamukavuuden kanssa tuossa K13S:ssä? Ja kuinka pitkä hän suunnilleen on? Omaani kun laitoin takatappien madallussarjan rouvan pitkien raajojen vuoksi, sellanen 6cm alaspäin.

Miten on ollut emännän istumamukavuuden kanssa tuossa K13S:ssä? Ja kuinka pitkä hän suunnilleen on? Omaani kun laitoin takatappien madallussarjan rouvan pitkien raajojen vuoksi, sellanen 6cm alaspäin.
Emäntä on 170cm ja pitkät koivet.

Tykkää istua takaritsalla ja kehuu että pystyy hyvin vaihteleen asentoa, nojaan tankkiin ja omiin jalkoihin, ei antas muuttaa tappien sijaintia.
wink.gif

Ja noi "beauty-boxit" sivuilla ei vie tilaa kengiltä eikä pohkeilta.
idea3.gif

Back