• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

bmw k 100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tauski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi,mites paha rasti tuollaisen vaihde laatikko olisi irroittaa? Voisko joku lähettää vaikka räjäytys kuvia? mielellään tietysti faktaa eikä mutua, kiitos.

Moro pekka vanha tuttu...Tarkoituksena olisi tuosta harraste pyörästä irroittaa v laatikko, v laatikon stefa kusee pihalle eikä ole mukavaa kun se on siinä takapyörässä.Lähinnä nuo kiristysmomentit kiinnoistaisi, tietysti jos joku on sen tehnyt niin voisi neuvoa.

Ketjun jatkoksi köörille kysymys: K100 RS 16v:n (mittarissa vajaat 60 tkm) kytkin on käynyt hankalaksi. Kytkin on jäykempi, vivusto narisee ja ongelmallisinta on kytkimen asteittainen vapautuminen. Aivan kuin olisi rasvan puutetta.

VaIjerin uskon olevan kunnossa. Onkohan ongelma itse kytkimessä vai riittäisikö pelkkä ulkopuolisen vivuston (?) rasvaus? CRC ei ole auttanut eikä vesisateella ajaminenkaan ole tuonut ongelmaan helpotusta ("vesi vanhin voitehista").

Eli olenko saman asian edessä kuin ketjun aloittajakin: Vaihdelaatikon irrotukseksi menee.

Juke sanoi:
Ketjun jatkoksi köörille kysymys: K100 RS 16v:n (mittarissa vajaat 60 tkm) kytkin on käynyt hankalaksi. Kytkin on jäykempi, vivusto narisee ja ongelmallisinta on kytkimen asteittainen vapautuminen. Aivan kuin olisi rasvan puutetta.

VaIjerin uskon olevan kunnossa. Onkohan ongelma itse kytkimessä vai riittäisikö pelkkä ulkopuolisen vivuston (?) rasvaus? CRC ei ole auttanut eikä vesisateella ajaminenkaan ole tuonut ongelmaan helpotusta ("vesi vanhin voitehista").

Eli olenko saman asian edessä kuin ketjun aloittajakin: Vaihdelaatikon irrotukseksi menee.
Voitele se kytkinkahvassa oleva vaijerin nippa et pääsee kääntymään, loppuu narina. Muusta en tiedä.

Juke sanoi:

säätöKytkimen ylä ja alasäätö kohdilleen, ei ole sulla muita ongelmia.

Kiitokset hyvistä neuvoista. Vika oli kuin olikin vaijerissa. Muutama ehjä säie oli vaijerin alapäässä jäljellä. Vaijeri lienee ollut epäkunnossa sen ajan, kun olen pyörän omistanut. Oireet eivät viitanneet vaijerivikaan.

Samalla tuli pajalla säädettyä ruisku. Lämpimän koneen tyhjäkäyntinaputus loppui ja perstuntuman perusteella pyörän veto parani selvästi. Suosittelen!

Back