Moi,
Voin lämpimästi suositella Pekan tilaamista

Huolsimme tänään mun 1100GS (-95) 60.000 km huollon kisälli-mestari-periaatteella: Pekka näytti että näin ja minä tein valvovan silmän alla toisella puolella saman. Voin luvata, että varsinkin niille, joille jo akun irroittaminen pyörästä on seikkailu, tällainen huoltosessio on aivan uskomattoman hieno. Gessun huoltaa oikeasti helposti, kaikkiin paikkoihin pääsee aika helposti ja pyörän omat mystiset työkalut pääsevät käyttöön.
Ja on se rahankin väärtiä, liikkeet ottavat 400-500e nesteineen/osineen muutaman tunnin työstä. Itse osat + öljyt maksavat reilut 100e, ja henkilökohtaisesta oppitunnista maksaa ihan mielellään. Nyt minäkin pystyisin luottavaisin mielin tekemään aika ison osan perushuollosta tai -tarkistuksista OMALLE pyörälleni. Siitä se varmuus ja turvallisuudenkin tunne lähtevät.
Päivän ohjelma oli:
- klo 10 aloitus, kone kylmänä
- akun tarkistus ja ylivuotoletkun kiinnitys akkuun
- ilmanpuhdistimen suodattimen vaihto
- venttiilinvälysten säätö (0.3mm eteen, .15 taakse)
- sytytystulppien (2kpl) vaihto
- jarrupalojen vaihto (edestä, 4 kappaletta eli 2 pakettia), oli muuten palat kuluneet täysin olemattomiin
- jarrunesteiden tarkistus (loraus lisää taakse)
- laturin hihnan olisi voinut vaihtaa, mutta se jätettiin myöhempään
- 20min lenkki ja kone lämpimäksi
- vaihteiston ja perän öljyjen vaihto. Vaihdettiin vain vaihteisto, perä myöhemmin (iso jakari puuttui, ed. omistaja oli vaihtanut pultin)
- pienen sähkövian etsiminen ja korjaus
- lopetus klo 15
(- pesu ja vahaus omalla ajalla

)
Kaiken kaikkiaan aivan loistavan hieno päivä. Pari yllättävää juttua tulee aina eri vuosimallien kesken, joten siinä oppii aina lisää kun mietitään ongelmanratkaisua. Ja se sähkövian löytäminen (palanut sulake + etujarrun mikrokytkimen "korjaus") paljasti taas kaikkea uutta mielenkiintoista omasta pyörästä.
Varsinkin jos meinaa lähteä reissuun omalla pyörällä, niin pakkohan siitä on edes jotain tietää ongelmia kohdattaessa.
Sit pitäis vaan päästä kattomaan ja kokeilemaan, miten puhjennut rengas korjataan pyörän omilla työkaluilla
Eli siis lämpimästi suosittelen tällaista diiliä, siinä oppii ja rohkaistuu itsekin huoltamaan pyöräänsä.
N
P.S. Oli muuten aivan hulvattoman hauskaa ajaa se 20min pitkästä aikaa

Kelejä (hiekotushiekkojen puhdistusta) odotellessa..