Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TPS säätö?Mä en jaksa uskoa, että tämän ikäinen 40kkm ajettu boxeri olisi vielä eläkeiässä?
Siinä opetetaan tuolle Motronic'ille kaasuläpän ääriasennot.tuon edellisen ohjeen lopussa:
>turn on the ignition (DO NOT START ENGINE) and twist the throttle 3 times to the full open position. Now start the engine<
Mikä idea tuossa on?
Kaasuläpän akselit ovat voineet kulua ja vuotaa. Kannattaa myös tarkastaa ruiskurongon sylinterinkanteen yhdistävän kumiröörin kunto ja tiiveys. Muita mahdollisuuksia: Kaasuvaijerit / ne yhdistävä ja ruiskurungoille jakava mekanismi on voinut kulua ja takertelee.Mun R1100S -vm01 kävi ja kukkui viisi ekaa vuotta hienosti. Nykimisestä ei tietoakaan. Parin viime kesän aikana nykiminen on tullut mukaan kuvioon. Huollot ja säädöt olen tehnyt joka kerta samalla tavalla. Mopo on käynyt myös Heinon testerillä. Mystinen kysymys on, että mitä mopolle on tapahtunut? Mikä kuluva, likaantuva (myös hall-anturi on putsattu) tai vikaantuva osa aiheuttaa nykimisen?
Mä en jaksa uskoa, että tämän ikäinen 40kkm ajettu boxeri olisi vielä eläkeiässä?
Tarkastiti kaasuvaijerit - miten?- kaasuvaijerit mä ole jo tsiikannnut
- puolan ja tulpanjohtojen vastusarvot on mitattu. Puolan resistanssi oli huoltomanuaalin arvoissa ja tulpan resistanssit kummassakin samat (arvoja ei just nyt ole käsillä).
- TPS on säädetty ja jopa kokeiltu erilaisia arvoja ilman merkittävää pysyvää vaikutusta. Merkkihuollon testerillä tehdyn säädön jälkeen asentoanturin arvot olivat täsmälleen sama kuin Pekkaveen linkittämässä dokussa eli 0.37V. Heti tähän arvoon säätämisen jälkeen käynti oli tasaisempaa, mutta jokin ajan kuluttua kone oppi taas käymään vanhojen pahojen tapojensa mukaisesti.
- lambda myös tsekattiin. Tyhjäkäynnillä arvot vaihtelivat (muistaakseni) 250mv ja 580mV välillä eli kohtuu laihalla, mutta oli kuulemma kunnossa.
- Hall-anturin putsasin, oli hieman likainen, mutta ei poistanut nykimistä.
Imukanavien ja kaasuläpän tiiviyden tarkistus tuli uutena vihjeenä, thanks.
lisäksi voisi tietysti hakea erilaisen sytytyksen ajoituksen ja venttiilien välyksen.
Tarkastiti kaasuvaijerit - miten?
Anna sille puuroa. Hanki PC tai muu loota, jolla kone saa mitä tarvitsee - bensaa...
Niin jumalan tosi ja ajetaas taasSurgingia tiedetysti aiheuttaa myös maasäteily, peikot ja kirous.
Jos kerran noissa aiemmin tsekatuissa kohdissa ei ole sanomista niin ehdotan alipainevuotoa jossain. Eli läppärunkojen akselit, kumitorvet, läppärunkojen alapuolella olevat letkuyhteiden kumitulpat tms. Kumi on vuosien saatossa hapertuvaa tavaraa ja halkeamia voi olla joskus hankala havaita silmällä.Tarkastiti kaasuvaijerit - miten?
Anna sille puuroa. Hanki PC tai muu loota, jolla kone saa mitä tarvitsee - bensaa...
Tsekkasin että silinterit ovat synkassa (=kompromissi kuitenkin) useammalla kaasun asennolla, vaijerit eivät ole missään kohtaa mutkalla tai puristukssa, kaasuläpät liikkuvat tasaisesti ja takertelematta kaasukahvaan kääntäessä.
Tämä vehje on käynyt aiemmin hienosti ilman lisälootia, joten mä yritän ymmärtää mitä on tapahtunut parin vuoden aikana, joka on johtanut tähän tilanteeseen, vaikka tällä pähkäilyllä saatan pelkästään hakata päätäni seinään ja lopulta päätyä samaan ratkaisuun kuin monet muut - vaihto toiseen tai puurolaatikko piuhojen väliin.