• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bluetooth kypäräpuhelimet 2010

Kumpikas on tämän hetken johtaja äänenlaadussa Camos vai Scala?? Tai hieman toisella tapaa, onko Scala toimintavarmuudeltaan ym. ominaisuuksiltaan niin paljon Camosta parempi, että esim. äänenlaadusta kannattaisi tinkiä toimivuuden kustannuksella??
Riippuu, millä tavalla aiot tuota käyttää. Intercomina Camos on täysi paska, mutta musan kuunteluun yksi parhaita Bluetooth-pohjaisia laitteita.
Olen kanssa samaa mieltä  
wink.gif

Kumpikas on tämän hetken johtaja äänenlaadussa Camos vai Scala?? Tai hieman toisella tapaa, onko Scala toimintavarmuudeltaan ym. ominaisuuksiltaan niin paljon Camosta parempi, että esim. äänenlaadusta kannattaisi tinkiä toimivuuden kustannuksella??
Riippuu, millä tavalla aiot tuota käyttää. Intercomina Camos on täysi paska, mutta musan kuunteluun yksi parhaita Bluetooth-pohjaisia laitteita.
Olen kanssa samaa mieltä  
wink.gif
Tuosta saa käsityksen, että unnahilla olisi kokemuksia SCR:n lisäksi tuosta Camosta. Kerropas, jos musiinkinkuuntelua / puhelimeen puhumista pidetään 1. prioriteettina, niin kumpaan siinä kohtaa kannattaa satsata?

Olen kanssa samaa mieltä  
wink.gif
Tuleeko tuon Intercomin kanssa kuitenkin toimeen?

Voi sillä satunnaisia ilmoitusasioita heitellä kyytiläiselle, mutta juttelemiseen tuo laite puuttuu kaiken aikaa. Tuosta kirjoittelin mm. tähän ketjuun jokusen viestin sekä yhteenvedon tänne (kommenttini löytyy kun etsit pätkän "From "T.H." (7/09) (FIN)".

Mulla on scalan g4 kypärässä ja kännykkänä oli nokian 6300. Yhdistellä toimi muuten mutta silloin tällöin puhelin resetoi itsensä jostain syystä.
Kyllästyin siihen ja hommasin uuden nokian 2710, jonka saan kulumaan headsetistä mutta en saa ohjattua puhelimen soitinta headsetillä.
Lisäksi äänenlaatu on aivan kauhea verrattuna vanhaan puhelimeen. Erityisesti ylä-äänet särkevät rajusti eikä taajuuskorjain auta juurikaan.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Pitäiskö puhelin palauttaa vai onko korjaus vinkkejä?

Mulla on scalan g4 kypärässä ja kännykkänä oli nokian 6300. Yhdistellä toimi muuten mutta silloin tällöin puhelin resetoi itsensä jostain syystä.
Kyllästyin siihen ja hommasin uuden nokian 2710, jonka saan kulumaan headsetistä mutta en saa ohjattua puhelimen soitinta headsetillä.
Lisäksi äänenlaatu on aivan kauhea verrattuna vanhaan puhelimeen. Erityisesti ylä-äänet särkevät rajusti eikä taajuuskorjain auta juurikaan.

Särkemiseen saattaa auttaa kun vähentää puhelimesta äänenvoimakkuutta, ja säätää G4 voimakkuuden oikeaksi.

Kappaleohjaukseen en osaa sanoa, kun ei ole moista puhelinta.

Juu jos on nupit kaakossa niin särkee äänen (ei ihan hifiä ole nämä systeemit).

Itse olen E75sesta laittanut soittimen jatkuvalle satunnaistoistolle.

Sellainen muistikuva on, että osasi ohjata Nuukian soitinta, mutta päivittelin ton luurin firmiiksen ja nyt ei osaa, mutta eipä tuo haittaa.

Särkemiseen saattaa auttaa kun vähentää puhelimesta äänenvoimakkuutta, ja säätää G4 voimakkuuden oikeaksi.

Kappaleohjaukseen en osaa sanoa, kun ei ole moista puhelinta.
Äänen voimakkuudet on minimissään molemmissa laitteissa.
Ja ääni ei ole suoranaista särkemistä mikä tulee liian kovasta äänestä, vaan sellainen outo puuroutuminen korkeissa äänissä.
Esimerkiksi laulussa S-kirjain muuttuu todella epäselväksi.

Olen kanssa samaa mieltä  
wink.gif
Tuosta saa käsityksen, että unnahilla olisi kokemuksia SCR:n lisäksi tuosta Camosta. Kerropas, jos musiinkinkuuntelua / puhelimeen puhumista pidetään 1. prioriteettina, niin kumpaan siinä kohtaa kannattaa satsata?
Itse pidän src systeemiä parempana.Eihän tuota camosta saa ilmeisesti kunnolla laitettua schubertin C 3 kypärään  
wink.gif

Src systeemissä on automaattisesti kypärämelun mukaan säätyvä äänenvoimakkuus(voi tietenkin säätää äänenvoimakkuuta käsin),mutta camoksesta puuttuu tuo automaattisesti säätyvä äänenvoimakkuus toiminto.

Olen kanssa samaa mieltä  
wink.gif
Tuleeko tuon Intercomin kanssa kuitenkin toimeen?
Ainaski minulla ja vaimolla oli vaikeuksia saada puheeesta selvää yli 60 kympin nopeudessa  
sad_orig.gif

Äääni meni ihmeellisen puuromaiseksi.Säädettiin mikin paikkaa ,mutta ei auttanut asiaan.Jos halusi saada isommassa vauhdissa jotain selvää puheesta,niin piti puhua tosi hitaasti ja rauhallisesti.

Onkos tuossa puhelimessa se ominaisuus että voi ohjata soitinta BT:n yli?

Suosittelisin kaikkia kypäräpuhelimia katseleville tutustumaan Interphone F4:een. 1000 kilometrin jälkeen ei ole kuin hyvää sanottavaa, puhelimen kanssa ja pyörästä pyörään (vanhempaan Interphoneen) toimii todella hyvin ja ainakin 8 tuntia kesti linja auki yhdellä latauksella. Suosittelen lämpimästi.

Kattava arvostelu löytyy Web bike worldista.
Interphone f4 on kyllä muuten erinomainen laite mutta jos sitä aikoo käyttää tomtom rider 2nd kanssa niin minä en suosittele sitä ollenkaan. Tuo interphone f4 ei kuuluta ajo-ohjeiden ääniä tarpeeksi nopeasti siksi sillä jää osa sanoista pois.

Esim. "400 metrin jälkeen, käänny oikealle" kuuluu interphone f4:n kautta näin "metrin jälkeen, käänny oikealle".
"käänny oikealle" interphone f4:sella "oikealle". minun tomtomissa on firmware 7,901.

Minä lainasin tuota interphone f4:sta kokeeksi kaverilta.

Suosittelisin kaikkia kypäräpuhelimia katseleville tutustumaan Interphone F4:een. 1000 kilometrin jälkeen ei ole kuin hyvää sanottavaa, puhelimen kanssa ja pyörästä pyörään (vanhempaan Interphoneen) toimii todella hyvin ja ainakin 8 tuntia kesti linja auki yhdellä latauksella. Suosittelen lämpimästi.

Kattava arvostelu löytyy Web bike worldista.
Interphone f4 on kyllä muuten erinomainen laite  mutta jos sitä aikoo käyttää tomtom rider 2nd kanssa niin minä en suosittele sitä ollenkaan. Tuo interphone f4 ei kuuluta ajo-ohjeiden ääniä tarpeeksi nopeasti siksi sillä jää osa sanoista pois.

Esim. "400 metrin jälkeen, käänny oikealle" kuuluu interphone f4:n kautta näin "metrin jälkeen, käänny oikealle".
"käänny oikealle" interphone f4:sella "oikealle". minun tomtomissa on firmware 7,901.

Minä lainasin tuota interphone f4:sta kokeeksi kaverilta.
Onkohan tämä sama ongelma myös muiden navigaattoreiden kanssa käytettäessa F4:sta? Olen harkinnut F4:n hankkimista ja kiinnostaisi miten se toimii Zumo 660:n kanssa.

Mulla on tollanen Midland BT2 toiminut todella hyvin. Soittaa musiikkia kännykästä ja kun puhelu tulee katkeaa soitto ja pystyy puhumaan noin 100km/h vauhdissa vielä siedettävästi.

Eipä ole vieläkään tullut tuohon src systeemiin mitään uutta päivitystä  
sad_orig.gif

Lupasivat aijemmin että tulee parissa viikossa  
wink.gif

Ilmeiseti tuola saksanmaalla on eripituiset viikot,kun täällä suomessa  
biggrin.gif

Onko tuohon G4 tullut uusia päivityksiä  
nixweiss.gif

Jos on tullut,niin mitä parannuksia  
nixweiss.gif

062802moto_prv.gif

Ongelmia G4 ja TomTomin pariuttamisella....

Laitteisto
2x Scala Rider G4 (Powerset)
TomTom Rider 2nd edition
Nokia 6300

Puhelin ja TomTom pariutuu hienosti ja lisäksi myös G4 + G4 välinen yhteys toimii nopeesti testattessa ongelmitta.

G4:n liittäminen TomTom Rideriin ilmoittaa virheestä BT:n pin-koodi vaiheessa: "Puhelimesta ei löytynyt tarvittavia ominaisuuksia.." (tjsp)

Onko toi TomTom edes yhteensopiva Scala G4:n kanssa?
biggrin.gif

- Olli

Morjens,

Suupertin veppisivut toteavat SRC-pottapuhelimen ilmestyvät C2:lle keväällä 2010.

Tiedän että saksanmaahan nähden meillä on pieni aikaero, jolloin rantautuminen tänne ottaa aikansa. Onko kukaan löytänyt niitä kaupanhyllyltä?

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa  
omg.gif

Yritin tänään laittaa kypäräpuhelimen (src systeemin) päälle.Syttyi vain jatkuvat sinipunaiset valot palaamaan nappeihin A ja B.KYpäräpuhelin ei toimi enään ollenkaan  
sad_orig.gif

Virtoja laitteesta ei saa mitenkään pois  
bawling.gif

Kokeilin myös että jos laittaisin laitteen lataukseen,niin jospa laitteen toiminta palaisi normaaliksi.Ei auttanut mitenkään  
mad.gif

En voi tehdä muuta kun odottaa että laitteesta loppuu akku.

Uskomaton tuuri taasen  
omg.gif
Eli taasen tuli sama ongelma vastaa
mad.gif

Omaan src systeemi kun laitoin normaalisti virrat päälle tuosta puhelinpainikkeesta,niin laite ei mennyt päälle vaan nappeihin A ja B syttyivät palamaan yhtäjaksoiset sinipunaiset valot.Valot ei siis vilku vaan ne palavat koko ajan.Virtoja ei saa pois mitenkään
mad.gif

Ei auta tuo ohjeiden 10 sekunnin lataus.
Näyttää taas siltä että pitää odotella että laitteesta loppuu virta,jonka jälkeen laite pitää taaas laittaa 3 tunniksi llataukseen että laitetta voi käyttää  
omg.gif

Entäs jos käy näin kun on reissussa.Siinä sitten pitää olla kyytiläisen kanssa hiljaa ainaski yhden päivän ajan,kun laitteet ei toimi.Seuraavana päivänä sitteen pitää taasen ladata laitetta,ja toivoa että toimii oikeen.

Itsellä on tapahtunut näin jo kaksi kertaa.Onneksi ei reissun päällä.

Onko muilla tullut samaa ongelmaa vastaa  
nixweiss.gif

Vai olenko taas ainut jolla on tuo ongelma  
nixweiss.gif

Onko G4 tullut vastaavaa ongelmaa vastaan  
nixweiss.gif

Huomenna kyllä olen yhteydessä maahantuojaan dueliin tuosta ongelmasta.Aikaisemmin kun olin duelille yhteydessä samasta ongelmasta,heillä ei ollut tietoa koko asiasta.

Back