• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bluetooth Handsfreet 2nd Gen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep, taitaa olla nyt niin että homma on kiinni tuosta puhelimesta, eli ei puhelimen ominaisuudet riitä BT2 käyttöön musiikkipuolella. Siis riittää osittain mutta ei kaikissa ominaisuuksissa. Joko on tyydyttävä tähän tai vaihdettava GSM puhelinta.. kaikki ei voi aina olla täydellistä.
Siis nokia N95 on kyllä nokian melko uusi malli,pitäs kai tuossa riittää ominaisuudet  
omg.gif

Ensiviikolla selvittelen asiaa midlandin maahantuojalta  kaukomarkkinat oy:tä
Siis tarkennan vähän.Puhelimen (nokia N95 8gb)mp3 soitin menee aina itsekseen päälle,kun laitan midlandin päälle,ilman että olen laittanut puhelimesta päälle mp3 soitinta.Musikkii alkaa heti kun laitan midlandin päälle.Meillä on tuo twin paketti(minulla ja vaimolla).Kummankin keskusyksikkö tekee samanlailla.Eli ei voi kuunnella kun pelkästään tuota musiikkia koko ajan  
mad.gif

Onko näin että midland ei toimi nokian n sarjalaisten kanssa  
nixweiss.gif
Kaukomarkkinoilta tuli sähköpostia.Keskusyksiköissä on vikaa,joten ne vaihdetaan uusiin  
smile_org.gif

Toivotaan että ei enään tule ongelmia,onha nuo yksiköt sitten vaihdettu kahteen kertaan uusiin  
smile_org.gif

Jep, taitaa olla nyt niin että homma on kiinni tuosta puhelimesta, eli ei puhelimen ominaisuudet riitä BT2 käyttöön musiikkipuolella. Siis riittää osittain mutta ei kaikissa ominaisuuksissa. Joko on tyydyttävä tähän tai vaihdettava GSM puhelinta.. kaikki ei voi aina olla täydellistä.
Siis nokia N95 on kyllä nokian melko uusi malli,pitäs kai tuossa riittää ominaisuudet  
omg.gif

Siis tarkennan vähän.Puhelimen (nokia N95 8gb)mp3 soitin menee aina itsekseen päälle,kun laitan midlandin päälle,ilman että olen laittanut puhelimesta päälle mp3 soitinta.Musikkii alkaa heti kun laitan midlandin päälle.Meillä on tuo twin paketti(minulla ja vaimolla).Kummankin keskusyksikkö tekee samanlailla.Eli ei voi kuunnella kun pelkästään tuota musiikkia koko ajan  
mad.gif

nixweiss.gif
Kaukomarkkinoilta tuli sähköpostia.Keskusyksiköissä on vikaa,joten ne vaihdetaan uusiin  
smile_org.gif

Toivotaan että ei enään tule ongelmia,onha nuo yksiköt sitten vaihdettu kahteen kertaan uusiin  
smile_org.gif
Kokeilin omalla midlandin BT2:lla ja N95 (vanhempi malli), eikä mulla ainakaan tuota ongelmaa ollu. Paitsi siinä tapauksessa, jos MP3 soitin on jäänyt puhelimessa päälle (ei siis ole soitinta lopetettu POISTU-komennon kautta), niin silloin kun pistää bluetooth-yhteyden päälle, alkaa MP3 soitin soittaa automaattisesti.
Se mielenkiintoinen ominaisuus N95 ja Midlandin yhdistelmässä on, että kun bluetooth yhteydellä kääntää balanssin oikealle, niin kuuluu vasen kaiutin ja päinvastoin. Kun taas kytkee N95:n midlandin mukana tulevan johdon kanssa, niin balanssi toimii oikein...
Parhaimpaan äänenlaatuun oon päässyt niin, että N95:sta volume melkein 100% ja midlandista volumet mahd. pienelle. Eli volume säätö pelkästään midlandista. Ja ne kaiuttimien paikat kannattaa ihan oikeasti etsiä kypärässä kohdilleen. Vaikuttaa tosi paljon. Kaiuttimet oikeassa kohdassa, niin johan alkaa äänenpainetta löytyä.

Ne  laturit on ihan prikuleen tehty samalla piirillä.
Voi huoletta ladata.
Hienoa, että vihdoin alkaa tulla joku standardi eri merkkisiin vehkeisiin ettei jokaiseen tarvitse raahata aina omaa laturia.

Kotonakin alkaa olla ihan riittävästi noita latureita, joista ei ota erkkikään enää selvää mihin vehkeeseen ne kuuluu.

smile_org.gif

smile_org.gif
Sulla on ollu uskomaton tuuri viimeisen parin vuoden ajan näiden kaikkien härvelien kanssa.  
eek.gif

Jospa nyt viimein saat toimivan setin.

Kahlasin läpi koko threadin ja uskon saaneeni jonkinlaisen kuvan myynnissä olevista releistä. Kiitos vaan kokemuksiaan jakaneille!
bowdown.gif

Olen kääntymässä näillä tiedoilla Midlandin BT2:een (stereoääni on plussaa), mutta yksi asia on vielä hieman epäselvä ja se on tuo intercomin kantavuus. Q2:lle luvataan kantavuudeksi jopa 500 m, mutta BT2:lle vain 200 m. Joku kuitenkin kommentoi piirisarjan olevan molemmissa sama eli onko tuo kantamaero todellinen?
Lisäksi Camos BTS300:sta ja Motosonicista ei osunut käyttökokemuksia silmiini. Miten ne mahtaa toimia, onko kellään kokemusta? Spekseihin kun ei oikein voi luottaa eri laitteista kirjoitettujen kommenttien perusteella.

Molemmissa on kantomatka kutakuinkin sama, ts. näköyhteys kun on kaveriin, niin intercom skulaa. Puhutaan muutaman sadan metrin kantamasta; viljapeltomaisemassa pitempi, metsässä tai vuoristossa lyhyempi.

Minä taas kaipailisin jotakin uutta tälle kesälle.
Nuo kaikki em.mallit ilmestyi jo viime vuonna...
Nyt näyttää siltä että näillä mennään tänä vuonna, ainakaan korviin ei ole kantautunut mitään uutta. Aktiivisia kyllä ollaan oltu seurannassa, mutta ei vaan ole valmistajilta tietoa herunut. Noh, tietty ei ihan aina voi joka vuosi uutta odottaakkaan, vaikka siihen ollaan kyllä totuttu viimevuosina.

Camosin 300 sarjan mallit ei käsittääkseni ollut vielä viime vuonna tuona mallina, mutta ominaisuuksissa ei mitään jo entuudestaan tuttua ole. Toimintatapa on vain hieman erilainen kuin on totuttu ja äänen laatu on hyvä, ihan parhaimmistoa väittäisin. Tuotteen ulkoasu laadultaan ihan hyvä, huolitellun näköinen.

Muutamat on myyty (meiltä, ja kait olemme ainoat myyjät suomessa, tuote omassa tuonnissa. Ellei joku toisin kerro) joten Camos kokemukset on varmaan vielä vähäiset, mutta tulossa pian.

Näillä näppäimin  
062802moto_prv.gif
... vihdoin..

Käsittääkseni Tompan Go930T:n ääniohjeet pitäisi saada Scala Q2:een navigaattorin FM-lähettimen avulla. Mitenkähän se käytännössä tapahtuu. Tiedän, että minun pitäisi ensin löytää Scalan radiosta tyhjä kanava ja sitten kertoa sen taajuus Tompalle. Mutta mitenköhän voin tietää sen taajuuden, kun ei ole Scalan radiossa tietenkään mitään näyttöä? Varmaan aika hölmö kysymys, mutta nyt ei vaan osaa....
nixweiss.gif

omg.gif

mad.gif

nixweiss.gif
smile_org.gif

smile_org.gif
Saapa nähdä kuinka kauan tässä pitää ootella noita toimivia keskusyksiköitä  
mad.gif

Olen ootellut jo kaksi kuukautta siitä kun ostin ensimmäiset tuotteet,eikä ole vielä tullut toimivia yksiköitä.Lupasivat että tulee ensi viikolla,saapa nähdä tuleeko  
wink.gif

Ei kuulemma ole maahantuojalla,mistä toimittaa.Tämä homma alkaa jo syömään miestä  
mad.gif

Molemmissa on kantomatka kutakuinkin sama, ts. näköyhteys kun on kaveriin, niin intercom skulaa. Puhutaan muutaman sadan metrin kantamasta; viljapeltomaisemassa pitempi, metsässä tai vuoristossa lyhyempi.

Ok, kiitos varmistuksesta.
Vielä kun saisi kokemuksia noista Motosonicista ja Camosista...
Motosonicista tosiaan joku voisi kertoa, vai onko niin ettei kellään ole sitä?!
Ja onko kellään kypäräpuhelisettiä ja iPhonea, miten pelittää?

Kahlasin läpi koko threadin ja uskon saaneeni jonkinlaisen kuvan myynnissä olevista releistä. Kiitos vaan kokemuksiaan jakaneille!
bowdown.gif
ESIMERKILLISTÄ.  
biggrin.gif

bowdown.gif

Minä taas kaipailisin jotakin uutta tälle kesälle.
Nuo kaikki em.mallit ilmestyi jo viime vuonna...
Mulla edessä kypärän uusiminen ja aloin vakavasti funtsata Bemun Systemhelmettiä helvetin kalliine BT laitteineen.

Viime kesänä meni hermo näihin tarvikesysteemeihin.

Kertokaahan miksi Zumon MPKolmoset ei kuulu Midland BT2 systeemistäni?
Paritukset onnistu heittämällä N95 > Zumo > BT2 ja puhelut onnistuu komeesti ja Zumon kautta pystyy soittamaan puhelut, mutta tosiaan nuo  Zumossa olevat musat ei kuulu.
Hyvin kiitollisena otan neuvoja vastaan!

Edit: Löyty vastaus Zumon BT valikosta. Siinä oli alas laitettu salakavalaan paikkaan painike Äänet, jonka takaa löytyi pari vaihtoehtoa: Navigointi, MP3, Puhelin ja Vain puhelin. Täplä ylimpään ja voilaa.

Pikkuvikoja helppo korjata!
cool.gif

Käsittääkseni Tompan Go930T:n ääniohjeet pitäisi saada Scala Q2:een navigaattorin FM-lähettimen avulla. Mitenkähän se käytännössä tapahtuu. Tiedän, että minun pitäisi ensin löytää Scalan radiosta tyhjä kanava ja sitten kertoa sen taajuus Tompalle. Mutta mitenköhän voin tietää sen taajuuden, kun ei ole Scalan radiossa tietenkään mitään näyttöä? Varmaan aika hölmö kysymys, mutta nyt ei vaan osaa....
nixweiss.gif
Eilen Q2:set kiinni kahteen kypärään (C3 ja X-601), asennus erittäin helppo, kuuluvuus kypärien välillä ja puhelimella mainio. Nyt vielä kun saisi Königin kuulumaan jotta MP3 ois käytössä piuhatta niin hjuva. Normaali radio kanavat kuuluu ihan mainiosti, vielä ei tosin ihan hiffannut miten kanavat tallennetaan Scalaan, häiritsee tuo ettei mistään näe mitä tapahtuu
idea3.gif

Ostin Interphonen. Myyjä sanoi, että Interphone on paras, mutta kaikkihan omiaan kehuu
smile_org.gif

Interphone on toiminnoiltaan köyhä ja kalliinpuoleinenkin tuo on verrattuna vaikka Scalaan ja Midlandiin. Mulla on nyt ollut 3 viikkoa lähes päivittäisessä käytössä kypärästä kypärään, joko kuski-kyytiläinen tai pyörästä toiseen pyörään ja helkutin hyvin on toiminut.

Reilusti yli satkun vauhdeissa kuulee ihan hyvin toisen jutut ja kantomatka pyörästä toiseen tuntuu olevan riittävä, avomaastossa satoja metrejä. Akku kestää myös hyvin. Nämä ovat minulle tärkeimpiä ominaisuuksia ja niistä tuo Interphone suoriutuu kiitettävästi. Muista laitteista, kuten Scalasta ja Midlandista en sitten tiedä kun en oo kokeillut.

Kännykkään puhuessa toisessa päässä ollut juttukumppani ei uskonut, että ajoin prätkällä yli satasta, ei mitään kohinoita kuulunut. Todettakoon, että noin normaalisti ei tulis mieleenkään puhua johonkin kännykkään silloin kun ajelee motskarilla, mutta tulipahan kokeiltua tuokin (turha) ominaisuus.

Eipä ole vieläkään tietoa millon maahantuojalle tulee noita minlandeja  
mad.gif

Joidenkin tietojen mukaan tulee vasta 15.5,mutta eipä tuosta voi olla täysin varmaan tuleeko silloinkaan.
Tässähän menee ehkä koko kesä ennenkun saa toimivat vehkeet  
mad.gif

Eli menee noin kolme kuukautta ennenkun saisin ehkä toimivat tuotteet  
033102ass_1_prv.gif
 Ostin tuotteet 16.2-2009.
Pitää ilmeisesti pyytää kohta rahat takaisin,koska ei ole ollut vielä kertaakaan toimivia laitteita  
sad_orig.gif

Back