• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Blackbird vs. Hayabusa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Turbopyörillehän tuo ei tunnu olevan suurikaan este, nehän menee ilman rajoittimen ohitintakin 3:lla alkavia lukuja...
Kyllä Turbobusan ( k5) nopeus tökkäs 298km/h rullalla ilman TRE:tä... en ole ehtinyt vielä testaa sen vastusvirtelmän kans.
Toi Jarim:n näyttämä Zenerdiodi+vastus yhdistelmä olisi varmaan parempi tapa - ja aika edullinenkin.

Meneehän se turbopyörä yli 300 kun vaihtaa välityksiä - siihen kai tuossa viitattiin ? Tehottomammilla ei välttämättä onnistu...

Turbopyörillehän tuo ei tunnu olevan suurikaan este, nehän menee ilman rajoittimen ohitintakin 3:lla alkavia lukuja...
Kyllä Turbobusan ( k5) nopeus tökkäs 298km/h rullalla ilman TRE:tä... en ole ehtinyt vielä testaa sen vastusvirtelmän kans.
Toi Jarim:n näyttämä Zenerdiodi+vastus yhdistelmä olisi varmaan parempi tapa - ja aika edullinenkin.

Meneehän se turbopyörä yli 300 kun vaihtaa välityksiä - siihen kai tuossa viitattiin ? Tehottomammilla ei välttämättä onnistu...
Tarkoitin vakio välityksillä..... eilen käytin penkissä tän diodi+vastus systeemin kans.... hyvin pelitti 318km/h siis tämäkin vakiovälityksellä...... Todella halpa ja toimiva systeemi.... nyt sit harvempaa välitystä...
Vanhemmat turbobusat on mennyt yli 300 ilman rajoittimen poistoa vakiovälityksillä.....

BUSA VAI RASTAS HMM........SANOISIN honda jos haluat viimeisteltyä tekniikkaa ja parempaa kuin suzukis mut jos et pelkää karumpaa menoa ja haluat tuol mital paremman kamppeen ni busa tosin jos et halua ajaa 300 ja vois ol mahis vaihtarilki tupperiin ajakaa suzuki gsx 1400 kax pääl testis ette häviä mit mut noh sa ite ku ootte ajanu itse mietin busaa ja sit mietin xx vai gsx 1400 ajoin kamun xx sit ajoin uutta liikkees istuin lopult fokes gsx 1400 pääl ja sanoin mihin pannaan nimi ja koska saan sen

ei tarvii lukee kuten monesti oon sanonut jos on ni vaikeaa hypätkää yli
033102bebe_1_prv.gif

Kuulin tuossa varman tiedon, että pikkasen viritetty K5 menee TRE-mod kytkettynä ja piikin pienemmällä eturattaalla (16 piikkinen) 285km/h todellista GPS:n mukaan (Saksan baanalla). Otti kuulemma helposti ja rajoitin räpsyi..

Vakiovälityksellä (17 piikkinen) 300km/h siis rikkoutuu, sitäkin on kuulemma tarkoitus kokeilla lähiaikoina.

Kuulin tuossa varman tiedon, että pikkasen viritetty K5 menee TRE-mod kytkettynä ja piikin pienemmällä eturattaalla (16 piikkinen) 285km/h todellista GPS:n mukaan (Saksan baanalla). Otti kuulemma helposti ja rajoitin räpsyi..

Vakiovälityksellä (17 piikkinen) 300km/h siis rikkoutuu, sitäkin on kuulemma tarkoitus kokeilla lähiaikoina.
Minäkin olen kuullut että putkiviritteinen Busa 42 piikkisellä (vakio 40) takalätkällä menee 290+ oikeata nopeutta ja rajoitin rätkyttää... samalla matkalla vakio välitteinen about samoilla virityksillä kelasi Sigmaan tasan 300. Tämäkin tietysti laillisissa olosuhteissa mitattuna. Eli toimituksemme odottaa mielenkiinnolla lisätuloksia...
wink.gif

Itellä näistä vaihtoehdoista vaan kokemusta BBirdistä ja olen ollut erittäin tyytyväinen....ja suoraansanoen se Hayabusa on vaan törkeen ruman näköinen pyörä....  
lookaround_orig.gif

...ja niistä makuasioistahan ei voi muuta ku kiistellä....

Minäkin olen kuullut että putkiviritteinen Busa 42 piikkisellä (vakio 40) takalätkällä menee 290+ oikeata nopeutta ja rajoitin rätkyttää... samalla matkalla vakio välitteinen about samoilla virityksillä kelasi Sigmaan tasan 300. Tämäkin tietysti laillisissa olosuhteissa mitattuna. Eli toimituksemme odottaa mielenkiinnolla lisätuloksia...  
wink.gif
Joensuussa meni vakiovälityksillä rajoitettuna tasan 296km/h.. pari sataa metriä pätki lopussa, eikä vaan kiertänyt. En muistanut napsauttaa TRE:tä päälle lähdössä..  
withstupid.gif
toista vetoa en kerennyt ajaa kun alkoi satamaan...

Ja niin kuin jarim muisti 42 takarattaalla meni viime kesänä 294km/h. Otti aika keposesti tuon
biggrin.gif

Ens kesänä pitää muistaa panna TRE päälle ja vaihtaa vakiovälitykset takas. Pitäisi mennä tuo 3 markkaa rikki
nixweiss.gif

Keneltä löytyisi kokemuksia kummastakin; Blackbirdista ja Hayabusasta, jotta voisi vertailla, puolesta ja vastaan?
Kummasta löytyy paremmat ominaisuudet matka-ajoon kaksi päällä.
Kuskilla mittaa 186cm ja kyytiläisellä 170cm.
No ei ainakaan Busasta. Taas tuli kokeiltua asentoa tänään. Järkyttävä nojaus eteen ja tapit ylhäällä....  
confused_orig.gif
Ota tästä nyt selvää. Toisen mielestä paras matkapyörä kaksipäällä ajoon ikinä ja toinen taas on valmis työntämään suohon koko kamppeen. Lisää mielipiteitä?

Kai se on vaan lähdettävä istuksimaan.
Niin, sehän riippuu niin paljon mitä haluat. Molemmat soveltuu kyllä matkan tekoon. Busassa toki (vakiona) tiukempi ajoasento, enemmän woimaa, paremmat säätö mahdollisuudet jousituksessa jne... Itse en voisi edes kuvitella ajavani jatkuvasti pyörää selkä pystyssä saatikka jalat edellä. Busan ajoasento ainakin mulle, 178/75 kokoiselle, tosi soppeli. Ja lisäksi luonnetta Busasta löytyy kyllä XX:ään verrattuna moninkertaisesti.  
033102bebe_1_prv.gif

Keneltä löytyisi kokemuksia kummastakin; Blackbirdista ja Hayabusasta, jotta voisi vertailla, puolesta ja vastaan?
Kummasta löytyy paremmat ominaisuudet matka-ajoon kaksi päällä.
Kuskilla mittaa 186cm ja kyytiläisellä 170cm.
No ei ainakaan Busasta. Taas tuli kokeiltua asentoa tänään. Järkyttävä nojaus eteen ja tapit ylhäällä....  
confused_orig.gif
Ota tästä nyt selvää. Toisen mielestä paras matkapyörä kaksipäällä ajoon ikinä ja toinen taas on valmis työntämään suohon koko kamppeen. Lisää mielipiteitä?

Kai se on vaan lähdettävä istuksimaan.
Niin, sehän riippuu niin paljon mitä haluat.
Nimenomaan. Alkuperäinen kysymys on oikeastaan hölmö.
Paremmuus selviää vain kokeilemalla itse.

No tässä: 182 ja 165 ja kypäräpuhelimesta kuuluu tarinaa siitä että useimmiten näkeekin jotain... ero on kuulemma iso verrattuna bandittiin jossa penkki oli vain vähän takaa korotettu. Kun kyydissä on 172cm niin silloin kuulemma jalat nousevat vähän ylös mutta ei tästäkään mitään erityistä valitusta tule. Merkittävää tärinää jaloissa ei kuitenkaan kuulemma ole.

Ainoastaan tuo kahva joka on takana on kuulemma vähän hankala jos siitä haluaa pidellä kiinni. Sivutuet joissain tapauksissa toimivat paremmin - mutta pitkällä matkalla kukapa nyt kahvasta koko ajan kiinni pitäisi.

Busa sopii kylmätyyppien perusteella ajoasennoltaan minulle kuin nenä päähän mutta olisi mukavaa jos matkustajakin viihtyisi. Kuski 180cm/kyytiläinen 165cm. Onko kommentteja tähän?
Yhden kesän Busan kyydissä istuneena voin kertoa, että Busan kyydissä on hyvä olla (olen 166cm). Penkissä on kokoa toisin kuin esim. R1:sessä, tms, ja se mahdollistaa mm. sen että voi istua välillä vähän edempänä ja välillä taaempana, miltä itsestä milloinkin tuntuu. Eikä siellä tarvi myöskään olla polvet suussa. Busan alusta on hyvä, joten ärsyttävää eteen-taakse kiikumista ei juurikaan kiihdytyksissä ja jarrutuksissa ole - Paitsi hytti pystyssä.
buttrock.gif

Minun ja muidenkin kommentteja tästä löytyy haulla varmasti useampikin.. Kuin myös Busa foorumilta, http://www.busanistit.org/foorumi....rd.cgi?

Pakko laittaa tähän topikkiin kun en viitsi aloittaa uutta. mulla on tullut joku ihmeen mieliteko vaihtaa mun k5 1000gixu isolohko-taikka turbo busaan. en tiedä onko tossa mitään järkeä, muuta kuin että tyttökaverilla olisi mukavampi olla kyydissä pidempää matkaa... paljonkohan tuollaisella valmiiksi rakennetulla turbo tai 1600 busalla olisi hintaa? (pääseekö busa kuumeesta ikinä yli? ollut vuodesta 99
blush.gif
)

Niin, sehän riippuu niin paljon mitä haluat. Molemmat soveltuu kyllä matkan tekoon. Busassa toki (vakiona) tiukempi ajoasento, enemmän woimaa, paremmat säätö mahdollisuudet jousituksessa jne... Itse en voisi edes kuvitella ajavani jatkuvasti pyörää selkä pystyssä saatikka jalat edellä. Busan ajoasento ainakin mulle, 178/75 kokoiselle, tosi soppeli. Ja lisäksi luonnetta Busasta löytyy kyllä XX:ään verrattuna moninkertaisesti.
033102bebe_1_prv.gif
Ihmettelen sitä että jaksetaan matkapyörässä valittaa ajoasennosta (oli kyseessä sitten bussi tai tuplaäksä).

Molempiin saa parilla sadalla eurolla uudet korotetut kliparit, jolla ajoasentoa saa muokattua. Lisäksi satasella saa uuden korkeamman pleksin, joko tuplakuplan tai touringin. Molempien vaihtoon ei kulu tuntia kauempaa...

Eli jos ei tykkää pyörästä niin sitä voi aina muokata. Kuka sitä nyt vakiopyörällä enää ajeleekaan
tounge.gif
.

Back