Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
"Nokkaketjun kiristin" on se joka vaihdetaan juuri tuon rallatuksen vuoksi ja se ompi suht. helppo homma kenelle tahansaMiten onnistuu nokkaketjun vaihto blackbirdiin? Onnistuuko tehdä itse, onko joku kenties vaihtanut? ja missä kilometrimäärässä?
"Nokkaketjun kiristin" on se joka vaihdetaan juuri tuon rallatuksen vuoksi ja se ompi suht. helppo homma kenelle tahansaMiten onnistuu nokkaketjun vaihto blackbirdiin? Onnistuuko tehdä itse, onko joku kenties vaihtanut? ja missä kilometrimäärässä?![]()
Mutta harvemmin noita nokkaketjuja on tosiaan vaihdeltu niin usein kuin kiristäjiä, mutta ei kait siitä haittaa ole jos senkin vaihtaa. Tuo Bläkkärin huoltomanuska pdf-muodossa oli jossain vekkosaitilla jaossa nimellä ...shopmanual.pdf tai jotain siihen suuntaan.
Mulla oli XX pari viikkoa sitten Metura-motorsin 96tkm-huollossa. Siellä oli puhetta tuosta itse ketjusta, joka ei vieläkään ollut lähellä vaihtotarvetta, vaikka se jo jonkin verran oli kulunutkin. Tuo 3500-4000rpm sirinä (jos se siis on nimenomaan rallatusta eikä resonanssia) on kyllä kuluneelle kiristimelle aika tyypillinen. Halvahko ja helppo vaihtaa itse (jopa minä osasin).Onko kukaan vaihtanut sitä sen takia, että se olisi kulunut? Jos se kuluu, niin millä kilometreillä?
Itsellä kuuluu resonanssiääni tuossa 3,5 .. 4,5 seutuun. Voi tosin olla Yoshimuran kiristysjousista.
Kyllä se melkoisen tasaisesti kuluu, en ole nähnyt yhtäkään nokkaketjua joka olisi kulunut/venynyt vain tietyistä tai tietystä kohdasta.Venyykö se tasaisesti vai paikoin -tietyt kohdathan on aina raskaimmin kuormitetut koska nokat pyörii tasan puolet kampurasta.