• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bilteman MP-öljyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aj@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

aj@

Viaggiare in Moto
Toisaalla palstoilla käydään kovaa vääntökeskustelua ja vääntöä saattaa aiheuttaa tämäkin:

- oletteko käyttäneet Bilteman MP-öljyjä ja miten ovat toimineet
- onko todistettavasti yhtään tapausta tiedossa, missä moottori-
tai muu vaurio olisi näistä johtuen syntynyt

Hinta tavaralla on sopiva ja ainakaan entinen transu ei tuntunut
pahakseen panevan. Ymmärtääkseni Biltemalla ei ole omaa öljyn-
jalostamoa, eli joku tunnettu firma ne tekee. Mikä?

Manoil ja siellä itäsuomalainen sheikki kaataa jäteöljyä muijansa vanhojen kusenpolttamien sukkahousujen haarakiilan läpi.
thumbs-up.gif
Nilsiän öljysheikki?
tounge.gif

Ihan sama vaikka olis ilmaista ja sen olis tehnyt Mobil, jos siinä lukee biltema, niin pyörääni en sitä laita.
kaboom.gif

En käyttäisi edes bilteman abiko-liittimiä moottoripyörässä. Autoihin niitä pilipaliosia voi tietenkin hankkia ja siten säästää suuria summia
biggrin.gif
Mun mielestä harrastuksen ei tarvitse olla halpa.

Mutta "apukaasutin" Biltemassa on halpa.

Moni tuote voi olla siellä kuitenkin kuten eteläinen veljeskansamme sanoo "halba".

Akkuja oon ostanut, eikä niissä ole ollut moittimista, samaa sähköä niistäkin on saanut.

Mutta "apukaasutin" Biltemassa on halpa.

Moni tuote voi olla siellä kuitenkin kuten eteläinen veljeskansamme sanoo "halba".

Akkuja oon ostanut, eikä niissä ole ollut moittimista, samaa sähköä niistäkin on saanut.
Ei se apukaasutin voi olla yhtä hyvä, kuin ainakin kympin enemmän maksanut samanlainen "oikeasta" moottoripyöräliikkeestä ostettu, koska ei ole yhtä kallis. Varmaan kaasuttaakin väärässä paikassa ja sitten tulee sakot.
Ja akuissakin on varmaan ihan väärä jännite tai jotain, koska ei maksa yhtä paljon kuin joku helevetin kallis "merkki" akku. Varmaan pyörittää moottoria ainakin väärään suuntaan startatessa.

Onhan tästä "keskusteltu" aiemminkin.
Onhan Biltemankin öljyissä ne luokitukset.
Olen käyttänyt MP.ssä (MP öljyä), autossa, traktorissa, moottorisahassa ja ruohotrimmarissa. Nå, patteritkin olen viimeaikoina hakenut sieltä.
Kaikissa on toiminut moitteetta.

Tänäpäivänä kaikki öljyt on hyviä ja B:tä on ihan turha moittia kun tarvitsen jotain käyn siellä ja mun mielestä hinta laatu on hyvä. Onhan niitäkin jotka ei käy Lidlissä.
cool.gif

itse olen kyllä sitä mieltä etten tosiaan halua mopottimeeni mitään Bilteman litkuja vaan sellasta öljyä mistä on näyttöä että siitä on johonkin! käsittääkseni (varmaankin täysin huhupuheita mutta kuitenkin) biltema hankkii öljyjänsä niinkuin muitakin litkujansa milloin mistäkin! ja jos sitä jostain pitää säästää ni ei nyt ainakaan voitelusta!
crazy.gif

Tänäpäivänä kaikki öljyt on hyviä ja B:tä on ihan turha moittia kun tarvitsen jotain käyn siellä ja mun mielestä hinta laatu on hyvä. Onhan niitäkin jotka ei käy Lidlissä.  
cool.gif
Vähän OT

Liiteristä en osta muuta kuin lightcolaa... Ja samalla muutaman keksin kaupan päälle.
Liiterin tuotteissahan ei ole muuta vikaa, kuin se, että ne ovat siellä natsisiwassa. Samaa tavaraa siellä myydään kuin perinteisissä K- tai S-marketeissa. Tokihan valikoimassa on outojakin purnukoita.

Suurin syy miksi en siellä käy mitään muuta ostamassa, kuin kolaa ja keksejä, on niiden idioottimainsen ostospakkaus-systeemin... Se kun ei täällä suomessa oikein toimi. Vaikkakin meillä on jo isohkoja tuloeroja, niin ei meillä silti niitä matalapalkkaisia kassinpakkaajia ole tiskin päässä, kuten esim USA:ssa.
Ei tarvitse olla kovin nero, todetakseen sen, että tämä suomessa vallalla oleva n. 2m pitkä, 3 osaan jaettu pakkauspöytä on se, joka vetää kassajonoja.
Liiterin tulos vuodessa tuplaantuisi 100% varmasti, jos vaan ottaisivat tämän systeemin käyttöön.
Mutta ei saksalainen ei tätä näköjään tajua.

Ps. liiterin laittikola on ihan juotavaa (jäiden kanssa) ...jos vaan aspartamiini -sotku maistuu.
Ettei vaan olisi saman firman tavaraa, kuin rainbow... Ja sekin oletkuseni mukaan olvin tekemää.

Bilteman ölleistä en tiedä, mutta se niiden liuotinaine..sus seetana että haisoo pahalle  
crazy.gif

Ja ei muuten baitöwei ole kovinkaan tehokasta ainetta...

Ei vaan aivan todella se on Statoil kun jalostaa öljyt Biltemalle. Tuli aikoinaan oltua Pösöllä töissä, ja ainakin täällä puolen lahtea kyseinen merkki suosittelee Statoilin öljyjä. Ja kun firma vaihtoi öljymerkin pösön suosituksen mukaiseksi, oli myös esittelytilaisuus Statoilin tuotteista. Siinä sivussa kävi mm ilmi että bilteman öljyt tulevät heiltä. Joten, kysytty on.
smile_org.gif

Joo. Pakkattais vaan värikkääseen purkkiin ja hinta kolminkertaseksi, niin kyllä taas kelpais tekniikan ihmelapsille ja ois helvetin hyvää...
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

No ei tuo Bilteman prätkäöljy laatuluokitukseltaan ( SH ja SJ )ihan esim. Castrolin ja Motulin tuotteille pärjää. Ja muitakin eroja saattaa ilmetä...esim. kytkimen toiminnassa

Ei vaan aivan todella se on Statoil kun jalostaa öljyt Biltemalle. Tuli aikoinaan oltua Pösöllä töissä, ja ainakin täällä puolen lahtea kyseinen merkki suosittelee Statoilin öljyjä. Ja kun firma vaihtoi öljymerkin pösön suosituksen mukaiseksi, oli myös esittelytilaisuus Statoilin tuotteista. Siinä sivussa kävi mm ilmi että bilteman öljyt tulevät heiltä. Joten, kysytty on.
smile_org.gif
Kuulin saman ruåttissa. Kuulemma samaa kamaa kun statoilin mp öljy jota ruottissa ok asemilla myydään 119 kr (14€) litrahintaan, jolloin se onkin taas "ihan asiallista tavaraa..."

Tästä oli alunperin kysymys. Voi tulla jotain kytkimeen tms.......
Löytyykö tapauksia, vai onko kaikki MuTua. Moottoripyöräilyn
ei välttämättä tarvitse olla huippukallista ja kuinka paljon pelin kestoon vaikuttaa tiheämpi öljynvaihtoväli, jonka kipukynnys "halpatavaralla" on pienempi.

Back