Pakko kommentoida, jotta Iesus siunaa, mitä populistista paskaa! Mitä pykäliä verottaja voi muuttaa? Milloin verottajalle on annettu lainsäätäjän valtuudet? "
Herra ei ole tainnut kuulla takautuvasti toimeenpannuista verotuksen muutoksista? Ja missä lauseessa olen sanonut, että verottaja voi muuttaa
lakipykäliä? Niiden tulkinnasta ja takautuvasti toimeenpannuista päätöksistä on kyse. Ymmärrä lukemasi.
sanoi:
Kerro minulle, mikä on sellainen lause, jolla verottaja voi estää sinua valittamasta päätöksestään vaikkapa Korkeimpaan Hallinto-oikeuteen asti?
Lause "tähän päätökseen ei voi hakea muutosta valittamalla" ottaa pois mahdollisuuden tehdä asiasta verovalitus. Ja kuten mainitsin, lakimieheni paperit ja bumaagit tutkittuaan totesi verottajan juonineen asian niin ovelasti, että oikeuteen vietäessä juttu todennäköisesti hävitään. Ymmärrä lukemasi.
sanoi:
Ja vielä useita muitakin esimerkkejäkö löytyy...?
Kaverillani oli palkkasaatavia konkurssipesästä markka-aikaan n.88tmk. Verottaja hieroi juttua aikansa ja päätti, että kyseessä ovat ylityöt ja tempaisi 50% veroa. Jäljellejääneestä 44tmk:sta päättivät jälleen ottaa sen 50%, kas kun se olisi tullut maksuun yli 6kk ensimmäisen päätöksen jälkeen (verottajan vetkuttelun ansiosta) ja näinollen ensimmäinen päätös ei kuulemma ollut enää voimassa ja ylitöistähän pitää maksaa vähintään 50% veroa. Kaveri veti valitukset kehiin ja sai lähes vuoden odottamisen jälkeen kouraansa 11tmk alkuperäisestä summasta. Lakimies nosti kädet ylös, oli taas käytetty lain verottajalle suomia mahdollisuuksia tehdä takautuvia päätöksiä.
Montako muuta haluat? Eräs yrittäjänä toimiva ystäväni sai pari vuotta sitten 160k€:n ennakkomätkyt "varmuuden vuoksi", kun on kuulemma vuosien saatossa pimittänyt kuitenkin tulojaan.
Näitä riittää ja kun kaikesta päätellen työskentelet itse alalla (kalikka/kalahdus/älämölö), niin kerrottakoon, että tämä ei ole henkilöönkäypä hyökkäys vaan arvostelua systeemiä tahallisesti väärinkäyttäviä byrokraatteja kohtaan.