Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ne perustelut tohon on vielä uskomattomammat..."Käytimme Suzukin suosituspaineita, eli edessä 2,5 bar ja takana 2,9 bar."
... Enemmän olis kyllä kiinnostanu lukea miten noi toimii radalla oikeilla paineilla, mutta kaippa totaki paskalla lueskelee.
Misukan Power One Street paineet valmistajalta. Eteen 2,1 Ja taakse 1,9 ."Käytimme Suzukin suosituspaineita, eli edessä 2,5 bar ja takana 2,9 bar."
... Enemmän olis kyllä kiinnostanu lukea miten noi toimii radalla oikeilla paineilla, mutta kaippa totaki paskalla lueskelee.
TeroT, hyvä huomio kiitos kun muistutit! Saapa nähdä, luulen että pysyttelen mulle turvallisissa valinnoissa mieluummin kuin rupeen urheilemaan yhdenkään itselleni oudon rinkulan kanssa, vaikka mistä sen tietää jos tätäkin ajautuu jostain käsiin - sen verran dunloppia aina kehutaan, että siinä tilanteessa täytyy katsoa sitten erikseen mille sen saa oikein. /zJos kokeilet tuota Dunlopia niin kannattaa huomioida että tuo 190/55 on taroitettu 5,5" vanteelle. 6" vanteelle (mikä sinulla käsittääkseni on) on tarkoitettu koko 200/55. Eipä ole vielä paljoa kokemusta noista mutta sen verran on että tuolla endurance seoksella kulutuskestävyys on ihan käsittämätön.
Jopas on misukka tehnyt paskan kumin. Ei olisi uskonut, mutta uskottava se on, jos journalisti niin väittää.135pts Pirelli Diablo Supercorsa SP
128pts Dunlop GP Racer D209
126pts Metzeler Racetec Interact (K3)
117pts Bridgestone BT-003 RS
114pts Continental Raceattatck
113pts Avon VP2 Xtreme
106pts Michelin Power One
Voisin sanoa niinkuin joku mulle sanoi: Kokeile ihmeessä ja ihastu!TeroT, hyvä huomio kiitos kun muistutit! Saapa nähdä, luulen että pysyttelen mulle turvallisissa valinnoissa mieluummin kuin rupeen urheilemaan yhdenkään itselleni oudon rinkulan kanssa, vaikka mistä sen tietää jos tätäkin ajautuu jostain käsiin - sen verran dunloppia aina kehutaan, että siinä tilanteessa täytyy katsoa sitten erikseen mille sen saa oikein. /zJos kokeilet tuota Dunlopia niin kannattaa huomioida että tuo 190/55 on taroitettu 5,5" vanteelle. 6" vanteelle (mikä sinulla käsittääkseni on) on tarkoitettu koko 200/55. Eipä ole vielä paljoa kokemusta noista mutta sen verran on että tuolla endurance seoksella kulutuskestävyys on ihan käsittämätön.
ps. Anteeksi vielä Biken uskolliset lukijat aiempia väärin perustein esitettyjä epäilyjäni ratarengasjuttua kohtaa. En uskaltanut juttua lukematta väittää mitään väärin testatuista renkaista, vääristä paenneista tai että sopii kai tätäkin pa*halla pakinana lukea kuten voi muiden osuvammista heitoista päätellä - hienoisen epäilykseni uskalsin sentään varovasti esittää. Mutta lisäähän tämäkin lukijamäärää vähintään yhdellä - ostan varmuudella ao. lehden, että näen omin silmin.. !![]()
edit1: Ihan sellainen pikkku nyanssi kuin julkaisun vastuu painamastaan sanasta tuli hakematta mieleen. Kuljettaja itse toki vastaa tekemisistään mutta, voi olla vähän ihmeissään kun pistää tän testin perusteella alle rata-rengasta ja vaikkapa katupaineilla menee kokeilemaan moottoriradalle? Yhdistelmä kokemattomuutta ja luotto 101% uusiin bräniköihin radalle tarkoitetuihin munkkeihin niin ellei kuski ole hiekalle tai hisideria jossain pukkaa niin on ihme? Pari settiä ja satsi on aika varmuudella riekaleina, jos yhtään ripeämmin ajelee asfaltilla?
edit2: Googletin D211:stä infoa
Dunlop GP racer D211 @ dunlopmotorcycle.eu
Dunlop GP Racer D211 GP-A @ dunlopmotorcycle.com
Dunlop GP Racer D211 GP-A @ dunlopracing.com
^
Front Suggested Pressures: Hot on the warmers 33psi, or cold 30psi
(eli 2.275~2.3 bar lämppäreissä)
Rear Suggested Pressures: Hot on the warmers 23psi, or cold 21psi
(eli 1.585~1.6 bar lämppäreissä)
^ ^^ Kahdessa jälkimäisessä lähteessä sopiva vanne on sama 5.50-6.00 mutta suositeltava vanne ensimmäisessä 6.00 ja jälkimäisessä 5.50
Voisko ero tietojen välillä johtua siitä, että jälkimäinen on "AMA Spec Tire for 2010" infoa ja ensimmäinen dunlopin hypersport/race markkinointi lätinää.. ?
^ kyllä mä tän googletuksen perusteella uskaltaisin noita 6" vanteella kokeilla vaikken ihan parasta pitoa sitten saiskaan niistä irti!
Juttua D211:stä ultimatemotorcycling.com:ssa kuvia D211 profiilista ja sen vaikutuksesta
^ vakuuttaa?
Vakuutti niin, että kallistun kokeilemaan onpahan taas jotain minkä kanssa vähän ihmetellä ja hankkia kokemusta.Voisin sanoa niinkuin joku mulle sanoi: Kokeile ihmeessä ja ihastu!^ vakuuttaa?
Halvallahan noita ei saa mistään, silti Pirellin jälkeen tähän asti kokemukset puoltaa Dunlop:ia. Silti kannattaa itse kokeilla. Itse olen ajanut suosituspaineilla ja esim Endurance seoksen takasella ajoin Kemorassa 3 treenipäivää ja Alastarossa 1:n päivän ja sitten Kemorassa vielä yhden päivän ja silti kumi oli muodoltaan pyöreä ja mnei kaverille katukäyttöön hyvällä hinnalla.Vakuutti niin, että kallistun kokeilemaan onpahan taas jotain minkä kanssa vähän ihmetellä ja hankkia kokemusta.Voisin sanoa niinkuin joku mulle sanoi: Kokeile ihmeessä ja ihastu!^ vakuuttaa?
Katoin, että kun pistää tasan 5-sataa ekua niin saisin seuraavan satsin 1*etunen + 2 takasta. Just nyt verrattuna Metzelerin edellisen malliin Racetec:n hinnan erotus on 60.13 per satsi.
Paineidenkaan kanssa ei taida ihan umpi metsään mennä, jos aloittaa noista Dunlopin suosituksista - mutta aivan kuin olisin NTec:lle jostain aiemmin myäs joltain kymmenyksen pari alhaisemmista kuullut eli jopa E2.0-2.1, T1.4-1.5 vois pelata vai olisiko niin etten muista kuulleeni väärin? /z
e1: -Hanski- juuri tuntu vahvistavan tota matalapainekysymystä toiseen ketjuun.. eli uskaltaa hakea vähän alle noiden tehdassuositusten ... (saattaapi olla että häneltä asiasta kuulin alunperinkin)
Toi on kyllä ehkä säälittävin testi ikinä.sanoi:Bike-lehden RATARENGASTESTI:
"Käytimme Suzukin suosituspaineita, eli edessä 2,5 bar ja takana 2,9 bar."
Onhan se, vaikea löytää mitään tarkkaa infoa miten noi poikkeaa keskenään. GP-A:ta tuskin saa kovin helposti mistään? Sun tuubissa jotain höpötystä D211GP-A:sta .. ".. basicly new tyre takes uk NTec tehnoclogy to states .. steeper profile .. big footprint when lean over .. "Dunlop D211GP, D211GP-A (AMA spec) ja D211GP Racer ovat enemmän tai vähemmän eri renkaita, joten niitä ei kannata sekoittaa keskenään
V-M
Samaa itse miettinyt...Toi Bike lehti on kyl naurettavuuden huippu![]()
Hahaha todellista ammattitaitoa ja tietämystä.. taas yks syy lisää miksen lue näit suomalaisia "laatulehtiä". Säälittävää!Toi on kyllä ehkä säälittävin testi ikinä.sanoi:Bike-lehden RATARENGASTESTI:
"Käytimme Suzukin suosituspaineita, eli edessä 2,5 bar ja takana 2,9 bar."![]()