Pakko ottaa kantaa maaliskuun aikana useamman liikkeen kiertäneenä tarkoituksena tuhlata toista kymppiä ison pyörän ostoon:
Eka oli Tuusmotor. Kukaan ei kysynyt mitään, vaikkei siellä vaihtopyörissä mua kiinnostavia ollutkaan, eipä silti
Sitten joku lahonnut narikka Jäkessä: alaikäisen näköinen kloppi tiskin takana ei vilkaissutkaan. No ei sielläkään mitään ollut
Kolmas oli jammucentter Vantaalla ja siitä kirjoitinkin jo toiseen topiciin. Siellä myyjiä ei kiinnostanut hevonvitunhumppaa, eli sama ralli jatkui edelleen
4. Auto-Bike Tikkurilassa: LOISTAVA PALVELU! Hitsi, kun en muista kaverin nimeä, mutta viimeksi useita vuosia sitten ajaneelle motoristille antoi todella hyviä neuvoja ja aktiivisesti laittoi vertailemaan eri pyöriä. No, kauppoja ei syntynyt yksinkertaisesti siitä syystä, että mulle sopivan fillarin hinta meni liikaa yli budjetin. Mutta täys kybä palvelusta
Sitten Bike-Team Espoossa. Kohtuuhyvä palvelu ja neuvot ihan jees. Muttamutta... tuontipyöriä ja hienoja sellaisia. Hinnat vaan yhtä pitkiä kuin nälkävuosi. Parituhatta ilmaa jokaisessa minulle tarjotussa pyörässä
6. Bike-World Vantaa. Asiallinen, hyvä palvelu. Vähän kallis, eikä oikein sytyttäneet mulle sillä hetkellä tarjolla olleet vaihdokit. YKSI HELVETIN ISO PLUSSA: myyjä soitti pari päivää käynnin jälkeen takaisin kysyäkseen, josko olin jo johonkin päätynyt
Sitten Takatalo Salossa: rehellisyyden nimissä täytyy ensin sanoa, että oli ainut paikka, johon soitin etukäteen kysyäkseni, että oliko netissä näkemäni zetori vielä tallella ja ilmoitinkin lähteväni ajelemaan heille päin. No, tultuani paikalle myyjä oli vapaana palvelemaan. 1100:n zetorin sopivuutta meikälle puitiin jonkin verran, varusteiden valintaa hyvinkin seikkaperäisesti (varsinkin kypärää
) ja moneen kertaan. Kaikesta neuvoteltiin hyvässä hengessä ja mulle jäi ensimmäisen kymmenen minuutin aikana hyvä fiilis palvelusta ja sain rehellisen kuvan toiminnasta. Asioista puhuttiin niiden oikeilla nimillä ja kaikki myyntipuhepaskanjauhanta jäi heti pois kaupankäynnistä. Kaikki meni käsikirjan mukaan zetorin luovutusta
myöten. Yksi oleellisesti ja tietenkin vaikuttanut seikka oli sopiva pyörä ja pyörän HINTA ajokamoineen. Muutenkin tuntuu edelleen siltä, että Takatalon hinnat eivät ainakaan ole pitkiä. Pointsit tässä vaiheessa 9,794 ja terveiset Janille, että toivottavasti taival jatkuu yhtä auvoisena
Summa summarum. Yleisesti ottaen mielestäni mopokauppoja vaivaa sama motivaationpuutevitutus kuin autoliikkeitä. Kolme seitsemästä pyöräkaupasta oli
ja minä olin mielestäni hyvin tosiostajan elkein liikkeellä