• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Becker Traffic Assist Z 100 Crocodile

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tentai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Bongasin surffatessa tuollaisen,Ebayssä rapiat 220€.
Kiinnostaisi kovasti koska olisi Kroatian+itäpuolen kartat ja kaistanvaihto-avustus jotka omasta navista puuttuu.
Muka roiskevedenkestävä-vanha Mio C520 kyllä pelasi karttalaukusta viimekesän vesisateet ihan OK joten parempihan tuon pitäisi kuitenkin olla.
Miten lie karttapäivitykset toimii Becker/NAVTEQ ?
Onko tuosta Zumon/TomTomin haastajaksi moponavina?becker

Tuossa oli just aiemmin juttua (siis tässä) tuosta laitteesta ja entelodontti taitaa olle eka joka tilannutkin...mä mietin kotvan (hyvät kokemukset Beckeristä), mutta mua häiritsi tuo kuulokeliitännän tulppa (samassa tulpassa myös usb), niin ja vähän ulkonäkökin...tilasin sit mallin Z201 (halvempi, pienempi ja kauniimpi koska ilman roiskesuojaa)...

Nyt tarkistin Beckerin sivulta: ei ole kaistanvaihtoavustusta tuossa Krokotiilissa ,Z101 taas on.
Perskules tuo olis ollut hyvä,nimim. Hampurissa vesisateessa ankara v.....s kaistanvaihtojen kanssa.

Mielenkiintoisen tuntuinen laite. Hinta tuntuisi olevan paremmin kohdallaan kuin raiderissa.
Mitenköhän on tuon kartan näkyvyyden kanssa auringonpaisteessa kun ei ole mitään lippaa varjostamassa?

No mun mielestä noissa kaikissa Beckereissä on, jopa mun vanhassa 7926:ssa...mulle tulossa tuo Z201...

Nyt tarkistin Beckerin sivulta: ei ole kaistanvaihtoavustusta tuossa Krokotiilissa ,Z101 taas on.
Perskules tuo olis ollut hyvä,nimim. Hampurissa vesisateessa ankara v.....s kaistanvaihtojen kanssa.
Kyllä tuossa näyttää olevan kaista-avustaja ainakin tämän esitteen mukaan. Ja pin-numeron asetus jos joku sattuu nyysimään niin eipähän ainakaan ole käyttökelvollinen ilman pin-numeroa:
The Becker Traffic Assist Z100 Crocodile also features TMC (Traffic Message Channel) module for advanced warning of traffic problems in the road ahead. The Becker Traffic Assist Z100 Crocodile advanced features include 'Lane Assistant' which alerts the driver to a lane change ahead of time.
sport05.gif
The Becker Traffic Assist Z100 Crocodile is equipped with Reality View: nearly 4,000 directional signs on European motorways are presented true to life on the high-resolution display to make it easier to find your way. In addition the Becker Traffic Assist Z100 Crocodile features an anti-theft PIN entry system. When the Becker Traffic Assist Z100 Crocodile is switched on, a PIN must be correctly entered before the unit becomes operational. In others words: no PIN - no navigation. Without the correct PIN, the unit is useless to thieves.

Löytyy kaistat,seison korjattuna.
Pistätkö entelodontti tietoa kun pääset käpisteleen vehjettä !
Kun meni puihin tuo kaupanteko Z200:sta mutta toisesta firmasta tarjous taas vetämässä..

Nonii. Krodileä on nyt tullu kokeiltua pari päivää, navigointiominaisuuksia on kokeiltu pääkaupunkiseudulla. Ensihavaintoja:

+Laite itsessään on tukevan ja asiallisen tuntuinen ja kuva vanhaan Pocket Looxiini verrattuna ylivoimainen. Pieneen kuvaan ei ole paluuta. Isosta kuvasta näkee nopealla vilkaisulla sen mitä enen piti keskittyä katsomaan. Kaistanäyttö toimii hyvin.
+näytön "napit" selkeitä ja tarpeeksi isoja, peruskäyttö onnistuu hansakat kädessä, osoitteiden syöttäminen ei.
+Nopea reittien laskenta, hyvä tarkkuus
+ eri reittityypit kartalla
+Laitteen kuori on yllättävän kovaa muovia ja laite itsessään on varmasti tarpeeksi tiivis kestämään käyttöä moottoripyörässä, naviskaa ei ole siis suojattu pehmeällä kumikuorella
+Kolmiulotteisuus (joka tosin toimii vain keskustassa) auttaa navigointia kun on selviä maamerkkejä.
+ päivitysohjelma

-Huonona puolena näytössä on se että en ole ainakaan vielä löytänyt kuinka sen kirkkautta saa säädettyä, nyt käytössä on vain päivä/yö asetus. Mikäli näytön kirkkautta ei saa lisättyä muuttuu näyttö kirkkaassa valossa vaikeaksi lukea.
-vaikka itse navigaattori on vedenkestävä ei navigaattorin lataava teline ole. Telineen takana olevat liitännät laturille ja TMC antennille ovat suojaamattomia. Itse teline on tukevan tuntuinen ja navigaattori istuu siihen hyvin.
- naviskan päässä olevat liitännät on suojattu irtonaisella kannella joka on altis hukkumiselle. kansi poissa laite ei ole tiivis.

Olen tyytyväinen ostokseeni.

Edit: kävelytin laitetta pilvisenä päivänä ulkona ja jos näyttöön ei saa lisää kirkkautta niin laite EI sovi näytön luettavuuden takia suoraan moottoripyöräkäyttöön

Edit: kävelytin laitetta pilvisenä päivänä ulkona ja jos näyttöön ei saa lisää kirkkautta niin laite EI sovi näytön luettavuuden takia suoraan moottoripyöräkäyttöön
Onko näyttö kaikissa asennoissa lukukelvoton kirkkaassa kelissä, vai onko se sitä vain jos kapistus on kädessä, ja ikäänkuin vaakatasossa? Miten luulet sen olevan luettavissa kun sen asentaa pyörään pystyyn, ja ehkä hieman pleksin suojaan!

Muuten kun vaikuttaisi ihan ostettavalta laitteelta.

Onko näyttö kaikissa asennoissa lukukelvoton kirkkaassa kelissä, vai onko se sitä vain jos kapistus on kädessä, ja ikäänkuin vaakatasossa? Miten luulet sen olevan luettavissa kun sen asentaa pyörään pystyyn, ja ehkä hieman pleksin suojaan!

Laitteen näyttö ei  peilaa varmaan enempää kuin muidenkaan gepsien. Suurin ongelma tulee karttapohjan väristä joka on kaupunkialueella harmaa ja jossa pienemmät tiet esitetään valkoisina viivoina ja suuremmat ruskeina. Noilla väreillä ei näyttöön synny kunnon kontrastia kirkkaammassa valossa.
Kaava-alueen ulkopuolelle en ole vielä vehjettä vienyt joten kartan väreistä siellä en sano mitään. Autossa jossa laite on pystysuorassa ei näytön luettavuudessa ole ollut ongelmia.

Olen hankkimassa lääkkeeksi aurinkosuojaa -Kliks-
katsotaan jos tollaisella saisi tarpeeksi varjoa näytölle.

Tietokoneen monitoreihin saa häikäisysuojia, löytyykö niitä pienemmässä koossa
nixweiss.gif

Muuten laite on oikein hyvän tuntuinen ja on selvinnyt moitteetta jo parista pudotustestistä
smile_org.gif

Kerrotteko, mistä olette noita Beckereitänne tilanneet ja mihin hintaan?

Lisäksi, jos joku tietää kaupan, joka beckereitä pääkaupunkiseudulla myy niin se tieto otetaan mieluusti vastaan.

Ebaystä Z201 201€ kotiinkannettuna .
Pitkään mietin Krokotiilin ja tuon välillä mutta tuo liitinhomma sivussa hirvitti > siksi Z201.
Kartat Itä-Eurooppaan ja kaista-avustin oli ne ominaisuudet jota hain,mopokäyttö onnistui vanhalla navillakin tankkilaukusta.

Laitteen näyttö ei  peilaa varmaan enempää kuin muidenkaan gepsien. Suurin ongelma tulee karttapohjan väristä joka on kaupunkialueella harmaa ja jossa pienemmät tiet esitetään valkoisina viivoina ja suuremmat ruskeina. Noilla väreillä ei näyttöön synny kunnon kontrastia kirkkaammassa valossa.
Kaava-alueen ulkopuolelle en ole vielä vehjettä vienyt joten kartan väreistä siellä en sano mitään. Autossa jossa laite on pystysuorassa ei näytön luettavuudessa ole ollut ongelmia.

Olen hankkimassa lääkkeeksi aurinkosuojaa -Kliks-
katsotaan jos tollaisella saisi tarpeeksi varjoa näytölle.

Tietokoneen monitoreihin saa häikäisysuojia, löytyykö niitä pienemmässä koossa
nixweiss.gif

Muuten laite on oikein hyvän tuntuinen ja on selvinnyt moitteetta jo parista pudotustestistä
smile_org.gif
Eikö tuollainen aurinkosuoja ole melko helppo värkätä itekin?

Back