• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bandidos-asiaa Ajankohtaisessa kakkosessa 8.1.08

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse aikanaa autoharraste porukkaan kuuluneena ....meitä oli/on vieläkin 16 kaverusta ketkä pyörittää isoa teollisuus kiinteistöä. Kuukausi kulut oli silloin (2002) noin 2000 ekua kuussa ... jokainen jäsen maksoi kiltisti osuutensa jotta homma pyörisi ... ja kaikenlaista mukavaa sinne rakennettiin.. ja lystiä oli ...kuitenkaan mitään laitonta tekemällä....

Itse en vaan enään kuulu jäseniin kun elämän tilanne on toinen ja Ameriikan rauta hukattuna....

tämä vaan kommenttina miten homma pyöritetään ...ja älytöntähän sitä laitonta bisnestä olisi tehdä kun kerran muutenkin on suurennuslasin alla. Muuten kuitenkaan kantaa ottamatta miten Bandiidoksella homma pyörii....Jäseneksi ei kyllä kuitenkaan noin helposti pääse...

033102beer_1_prv.gif

Ei mut mun mielestä on hieno homma et heillä on tuola nuo suihkut.
Mun mielestä on hyvä rötöstellä puhtaasti....vaikka sitte vaan ihan yksilötasolla.......emmä sit tiiä...

"Talkoolla" ovat rakentaneet vaikka mitä, vaikka syyttäjä olikin sitä mieltä, että jossain on rahaa hukassa
biggrin.gif
Tämän tason puheet eivät saisi olla mielipideasioita. Varsinkin syyttäjän tulisi pystyä todistamaan mielipiteensä. Muutoin mielipide on yhtä arvoton kuin kaikki muutkin mielipiteet täällä foorumilla.
Parahin MagnaMan, syyttäjä ei työskentele siten, että esittää "mielipiteen" jota sitten puolustaa, että voisit häntä arvostaa.

Poliisi suorittaa esitutkinnan, jossa saadun selvityksen perusteella syyttäjä päättää syyttämisestä. Varsin harvoin esitutkinta sisältää pelkästään "mielipiteitä" ja vielä harvemmin syyte. Syyttäjän työ on näyttää syyte toteen. Se on sen virka. Jos Grizzlyn arvio syytteen sisällöstä on tuo edellä viitattu, on hyvin mahdollista, että jotain tuon suuntaista on esitutkinnassa ilmennyt. Se, että näkemyksesi mukaan poliisin ja syyttälaitoksen työ on mainitsemallasi perusteella arvotonta, näyttäytyy minulle pompöösinä paskonärheilynä. Vai tuliko vain sanomisen pakko?

Sinulla tuntuu olevan paljon asioita, joista et soisi muiden keskustelevan "mielipidetasolla". Milloin se on liikenneturvallisuus ja milloin se on järjestäytynyt rikollisuus. Ihme poliisi olet.

Jos aikuinen mies, jengiläinen, tikkaa takkiinsa merkin 1%, hän silloin vakavasti tarkoittaa ja haluaa muiden myös ymmärtävän, että hän on astunut järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelle. Asia on silloin riidaton ja tämä on todellakin näin yksinkertaista. Revi siitä mielipide.

"Talkoolla" ovat rakentaneet vaikka mitä, vaikka syyttäjä olikin sitä mieltä, että jossain on rahaa hukassa  
biggrin.gif
Tämän tason puheet eivät saisi olla mielipideasioita. Varsinkin syyttäjän tulisi pystyä todistamaan mielipiteensä. Muutoin mielipide on yhtä arvoton kuin kaikki muutkin mielipiteet täällä foorumilla.
Parahin MagnaMan, syyttäjä ei työskentele siten, että esittää "mielipiteen" jota sitten puolustaa, että voisit häntä arvostaa.

Poliisi suorittaa esitutkinnan, jossa saadun selvityksen perusteella syyttäjä päättää syyttämisestä. Varsin harvoin esitutkinta sisältää pelkästään "mielipiteitä" ja vielä harvemmin syyte. Syyttäjän työ on näyttää syyte toteen. Se on sen virka. Jos Grizzlyn arvio syytteen sisällöstä on tuo edellä viitattu, on hyvin mahdollista, että jotain tuon suuntaista on esitutkinnassa ilmennyt. Se, että näkemyksesi mukaan poliisin ja syyttälaitoksen työ on mainitsemallasi perusteella arvotonta, näyttäytyy minulle pompöösinä paskonärheilynä. Vai tuliko vain sanomisen pakko?

quote]
Kaikki ovat syyttömiä kunnes tuomio on annettu.

Siihen asti tutkitaan ja mahdollisesti syytetään. Tuosta tuskin kenelläkään on epäselvää. Eli syyttäjän "mielipiteet" julkisuudessa esitettynä keskeneräisissä asioissa ovat outoja ja sotii mielestäni henkilökohtaista oikeusturvaa vastaan.

En ole väittänyt, että poliisin tai syyttäjälaitoksen työ olisi arvotonta. Muistutan kuitenkin, että vain osa tapauksista johtaa tuomioon ja että syyttömiäkin joutuu syytetyiksi. Etukäteen "mielipiteillä" tuomitut joutuvat kärsimään kohtuuttomasti eikä sitä korvaa mikään.

Käsittääkseni Bandidoksen ykkösmies oli ollut tutkintavankeudessa 4 kk ja sen jälkeen oli tehty päätös jättää syyttämättä. Tulkitsen tutkijoiden erehtyneen tutkimuksia aloittaessaan ja syytön sai siitä kärsiä. Vai eikös se näin ole. Poliisikin on erehtyväinen

"Käsittääkseni Bandidoksen ykkösmies oli ollut tutkintavankeudessa 4 kk ja sen jälkeen oli tehty päätös jättää syyttämättä. Tulkitsen tutkijoiden erehtyneen tutkimuksia aloittaessaan ja syytön sai siitä kärsiä. Vai eikös se näin ole. Poliisikin on erehtyväinen"

Mistähän tuon voisi tarkistaa. Vangitsemiseen tarvittaneen tuomioistuimen päätös.

Jos syyttäjä puhuu pehmosia keskeneräisestä asiasta, se on moka. Jos syyttäjä kertoo jo luetusta syytteestä sen mitä on syyttänyt ja millä perusteella, sitä kutsutaan tiedottamiseksi, hallinnon läpinäkyvyydeksi ja julkisuusperiaatteeksi.

Se osa syytteistä, joka hylätään lienee niin pieni, että lauseesi: "Muistutan kuitenkin, että vain osa tapauksista johtaa tuomioon ja että syyttömiäkin joutuu syytetyiksi. Etukäteen "mielipiteillä" tuomitut joutuvat kärsimään kohtuuttomasti eikä sitä korvaa mikään." on jonkun yksittäisen rusijutun sävyttämä liioitteleva mielipide ja sellaisena - kuten totesit - arvoton.

Banditosin presidentti sanoo ettei kenenkään heidän jäseneltä ole koskaan takavarikoitu grammaakaan huumeita tai aseita.
Sanoiko että "koskaan"? Mä käsitin että tässä viimeisimmässä isossa jutussa yhdeltäkään heidän jäseneltään ei oo takavarikoitu mitään.
jaa no mä käsitin sen niin ettei koskaan mutta voin olla väärässäkin (ei olisi ensimmäinen kerta)

Se osa syytteistä, joka hylätään lienee niin pieni, että lauseesi: "Muistutan kuitenkin, että vain osa tapauksista johtaa tuomioon ja että syyttömiäkin joutuu syytetyiksi. Etukäteen "mielipiteillä" tuomitut joutuvat kärsimään kohtuuttomasti eikä sitä korvaa mikään." on jonkun yksittäisen rusijutun sävyttämä liioitteleva mielipide ja sellaisena - kuten totesit - arvoton.
Miettikääs omalle kohdallenne.
4 kk telkien takana tutkintavankeudessa ja sen jälkeen vapaaksi ilman syytettä. Miten on käynyt perhesuhteiden ja perheen taloudellisen aseman? Miten on käynyt duunin ja luottamuksen työntekijänä. Pienyrittäjänhän tuommoinen tuhoaisi. Ei tosiaanole pienistä asioista jyse

Syyttömän tuomitseminen etukäteen ei ole koskaan olankohautuksella ohitettava asia vaan varsin iso ja kauaskantoinenkin tapahtuma asia kohteeksi joutuneelle.

Korostan näillä puheillani syyttömien ja vasta syytettyjen oikeuksia sen vuoksi, että oikeusjärjestelmämme tekee virheitäkin joskus.

En tiedä mutta eipä paljoa pienyrittäjää naurata kun koijari tilaa kalusteita konkurssikypsään yritykseen, myy kalusteet eteenpäin ja tekee konkurssin. No koijari lähtee kyllä istumaan pariksi kuukaudeksi jonnekin avovankilaan mutta pienyrittäjä jää nuolemaan näppejään ja maksaa parikymmentätuhatta omasta pussistaan ettei mene oma firma/talot alta kun on pienimmästä päästä velkojia. Saattaa siinä mielessä käydä ettei olisi pahitteeksi vaikka koijarilla vähän nenä kipeytyisi linnassa tai vapauduttuaan.
En suosittele sinulle yrittäjyyttä Suomessa, jos suhtaudut noin perintätoimiin. Meillä on lait sitä varten, eikä kaikille ole pakko myydä velaksi. Miten mielestäsi ylinopeutta ajavia motoristeja tulisi kouluttaa??

En suosittele sinulle yrittäjyyttä Suomessa, jos suhtaudut noin perintätoimiin. Meillä on lait sitä varten, eikä kaikille ole pakko myydä velaksi. Miten mielestäsi ylinopeutta ajavia motoristeja tulisi kouluttaa??
Vaan kun velkojia on tarpeeksi riittävän isoilla summilla tuppaa siinä pienemmät velkojat jäämään nuolemaan näppejä varsinkin kun konkurssi on hoidetttu niin ettei kukaan tule saamaan yhtään mitään. 14 pv netto on yleensä yritysten välisessä kaupassa normi maksuehto. Aika hyvät perusteet saa siitä poikkeamiseen olla ja kun tarpeeksi koijareita on niin kyllä ne hommat osaa. Naureskelee paskasesti päälle käärittyään liiveihin hyvän summan rahaa ja vietettyään muutaman kuukauden jossain avovankilassa jossa käydään yöt nukkumassa. Tietysti tuo kaikki kuuluu yritystoiminnan riskeihin.

Mitä itse ajattelisit kun tietäisit että sinun kanssa tehty kauppa on tehty pelkästään kusetustarkoituksessa. Tuskinpa ihan tyynä ja iloisena siitä olisit.

Miten ylinopeus ja ylinopeutta ajavien kouluttaminen liittyy tähän? Kantani ylinopeuksiin ja siitä miten ylinopeutta ajaviin tulisi suhtautua löytyy kyllä kun käytät vähän haku-toimintoa.

Missä mä olen sanonut että mä tiedän sitä ja tätä?
Ehkä mulla on sitten luetun ymmärtämisessä vikaa, mutta lauseesi "Kyykkymopoilijat tilittää mututuntumalla" on helposti luettavissa siten, että sulla ois jotain muuta ku mutua... Ilmeisesti kuitenkaan ei sitä tietämystä ole. Siinä tapauksessa koko kommentti on musta ihan yhtä tyhjän kanssa.

Missä mä olen sanonut että mä tiedän sitä ja tätä?
Ehkä mulla on sitten luetun ymmärtämisessä vikaa, mutta lauseesi "Kyykkymopoilijat tilittää mututuntumalla" on helposti luettavissa siten, että sulla ois jotain muuta ku mutua... Ilmeisesti kuitenkaan ei sitä tietämystä ole. Siinä tapauksessa koko kommentti on musta ihan yhtä tyhjän kanssa.
luetun ymmärryksessä on näemmä ongelmia...
"Kyykkymopoilijat tilittää mututuntumalla" on aivan eri asia kuin "tiedetään, tiedetään" kommentti.
Jos sanotaan et toiset dokaa bissee ni EI se tarkota et mä olisin juomatta.
Vai sattuko kommentti kohdalle
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

luetun ymmärryksessä on näemmä ongelmia...
"Kyykkymopoilijat tilittää mututuntumalla" on aivan eri asia kuin "tiedetään, tiedetään" kommentti.
Jos sanotaan et toiset dokaa bissee ni EI se tarkota et mä olisin juomatta.
Vai sattuko kommentti kohdalle
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Ei sattunu, oon vaan edelleen eri mieltä luetun tulkitsemisesta.
biggrin.gif

biggrin.gif
Ei siitä kovin montaa kuukautta ole, kun viimeksi oli uutisissa veropetoksista ja vastaavista jutuista, johon Bandarit oli "sekaantunut". Jos lisäinfoa kaivataan, niin google on kova sana.
Ja saman pätee huumausainerikoksiin.

Aika naiivia jos ihmiset oikeasti Bandidoksien propagandaiskuihin...vaikka tämä on nyt vaan minun mielipiteeni.

Back