• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Avattarien kokotarkistuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vittu menee hermot näiden avattarien kanssa
veryangry.gif

Kuva on kyllä tuolla albumilla vaan en saa meneen sitä tonne kuvakkeeks. On vaan niin epäkelpo...
nixweiss.gif

Nimikin on väärin...eikä kukaan auta
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif

Mulle tuli huomautus , että kuva pienemmäksi  
nixweiss.gif
...mut mut sehän on jo pieni  
withstupid.gif
.
Voisko joku sen väsää piennemmäksi , mie en osaa tehä sille mitää !  
bowdown.gif

Mie oon nii nuija näiden masinoiden kanssa että kaatuu vielä koko org-fooruminkin kun mie käyn ohjelmoimaan
blush.gif

Nimimerkillä MGa taitaa olla hiukan liian iso.... siis toi avatari, siitä toisesta en tiiä. Vaikka itsekkin pidän tuosta Alizeen pyllistyksestä, mutta tuo 359.65 kt taitaa olla liikaa ylläpidon mieleen...

Tarkennus itselle ja ehkä muillekin.

Jos olen määritellyt että avatarinani toimii omilla sivuillani sijaitseva kuva, niin kuormittaako se silti jotenkin .org:in palvelinta?

Veikkaisin että ei, mutta en toisaalta tiedä kuinka .org:n palvelin ja foorumi on rakennettu..

Kuis on?

Jos olen määritellyt että avatarinani toimii omilla sivuillani sijaitseva kuva, niin kuormittaako se silti jotenkin .org:in palvelinta?

Veikkaisin että ei, mutta en toisaalta tiedä kuinka .org:n palvelin ja foorumi on rakennettu..

Kuis on?
Pointti on se että on se kuva missä tahansa niin se kuormittaa hitaampia yhteyksiä käyttävien latausaikoja. Siksi tuo raja on laitettu...

Avattarien tekoon on olemassa paljon erilaisia ohjelmia, yksi niistä on Easy Thumbnails.

Kuvan laatua voi säätää, lopputulos tallentuu samalla nimellä, jossa on tn-etuliite (esim. "mopo.jpg" tallentuu nimellä "tn_mopo.jpg"). Toimii useille kuvaformaateille.

Joku valitteli että avatariksi kelpaa esim vain .jpg, .gif jne tiedostot - eikä esim .JPG, .GIF... Korjattu...

Kuis on?
Pointti on se että on se kuva missä tahansa niin se kuormittaa hitaampia yhteyksiä käyttävien latausaikoja. Siksi tuo raja on laitettu...
Itse työssäni, palvelinylläpitäjänä ajattelin asiaa vain tästä vinkkelistä..  
withstupid.gif

Tietysti se vaikuttaa hitailla yhteyksillä surffaavien käyttömukavuuteen. Onneksi MINUN avatarini onkin vain 4.8 KB (4 871 bytes) kooltaan.  
033102bebe_1_prv.gif

Tuossa matkan varrella vastaan osuneet muutamat yli-isot avatarit:

Obelixxx 75 kt
tommipommi 33 kt
paroni 21 kt
SuperBBXX 17,6 kt
MotorArse 14 kt

joten joskos hiukan pienentäisitte kuvianne tahi uudet pienemmät tilalle hankitte. Ylläpito ja erityisesti modeemiväki kiittää.
cool.gif

Tuo on ehdottoman hyvä toimintamalli. Harva katselee tämän topicin viestejä tai sitten ei välitä niistä.
omg.gif

Ehkä tuolla kirjautumisosiossa pitäisi olla kokonainen sivu koirankokoisin kirjaimin, jossa kerrottaisiin tuosta avatarin kokorajasta. Nykyisellään monikaan ei sitä tunnu huomaavan.
cool.gif

Ehkä tuolla kirjautumisosiossa pitäisi olla kokonainen sivu koirankokoisin kirjaimin, jossa kerrottaisiin tuosta avatarin kokorajasta. Nykyisellään monikaan ei sitä tunnu huomaavan.
cool.gif
Se on lihavoituna tuolla avatarin-lisäyssivulla mutta ei se näytä sieltä pomppivan porukalle silmiin...

Mulla kone jauhaa kokoajan kannasta noita avatareja tällähetkellä, suurimmat näyttävät olevan melkein 2 MB. Tänään voittaa noin 50 käyttäjää itselleen uuden hienon ylläpidon suunnitteleman henkilökuvakkeen ;)

Betty tilttas...harmi...sit mun kikkelilepakko oli liian iso
biggrin.gif
Joten sain ja voitin ylläpidolta ihan ikkari tekstiavattaren
tounge.gif

Nyt PITÄISI olla sopiva...mutta kun otan siitä ominaisuudet ni ei näytäkkään et montako kiloa tällä kertaa on kuvana
omg.gif
Toivottavasti nyt olis sopiva
cool.gif

Liinun eikä Willi tähden avatar ei ainaskaa mulla näytä mittään...mut Eekon Ariel on kans iso...128.000

Osaisko joku editoida omaani, on nimittäin pakoputki väärässä paikassa
wink.gif

Nyt näyttää Liinun avatar hyvänkokoiselta
smile_org.gif

Ajelin tossa äsken kannasta ylisuuret (ulkoa linkatut) avatarit poies, kaikkiaan voittajia oli noin 60 kpl:tta ja tälläkertaa puutuin yli 25 KB kuviin.

Orgin palvelimella on vielä muutama noin 30 KB kokoinen henkilökuvake mutta niiden päänmenoksi koitan keksiä automaattista pienentämistä tmv...

Mikä tuossa minun avatarissani oli tai on sääntöjenvastaista? Se oli poistettu tänään enkä ole sitä vielä modifioinut, kun en oikein tiedä, mitä sille pitäisi tehdä? Avatarini alkuperäinen koko on 60x60 pikseliä ja koko 7272 tavua (n. 7 Kb).

Back