• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autolla splitataan näköjää kans

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu.. itella kavi kesalla 2006 silleen etta ajoin moottoritiella piikki yammun xt:lla ja sen huippunopeus oli jotain 90-100kmh. Olin nelostiella ajoin rampilta alas ja kiihdytin, mittari naytti 100kmh ja takana tuli bemarikuski(noin 40v ja pari naista kyytissa). huomasin heti etta auto ajoin lujempaa kuin mina ja halus paasta ohi. Katsoin peiliin ja huomasin etta ohituskaista oli tyhja. siirryin vahan keskiviivasta oikealle ja katsoin peiliin, huomasin etta bemari oli jarruttanut ja siirtynyt vahan kauemmas. sitten tietenkin siirryin lahemmas keskiviikaa ja tama s**tanan bemarikuski vetaa samalla kaistalla vah. 140 ohi ja sitte tietenki saikahin ku se tuli yhtakkia ja veti niin vieresta etta ois kolahtanu jos ei ois ehtiny vaha vaistaa. vaiston ja saikahdyksen johdosta loysin itseni oikealta tasapainoilemassa pientareen ja asvaltin rajoilla.. sillon mietin etta nyt jos ois vahanki nopeempi parra ottasin auton kiinni ja potkisin oven sisaan.. Viikkoa myohemmin ajoin oulun keskustassa ja kaveri soitti, ajoin tien laitaan ja kaveri sanoi etta joku bemarikuski oli ajanu sen peraan(kaveri oli uudella wv golffilla). menin katsoon miten kaveri voi ku oli vaa muutaman kilometrin paassa kolaripaikka ja omaksi yllatyksekseni nain tutun bemarikuskin siella. Tottakai sita sitte anto bemarikuskille vahan "kunniaa" siita mita teki viikko-pari sitte itelle... mietin sitte kotia ajellessani etta kylla ne kaikenlaisia tanne paastaa. anteeksi A ja O pisteiden puuttuminen mutta olen ateenassa talla hetkella niin koittakaa ymmartaa immeiset
biggrin.gif
ja hyvia parinoita!
smile_org.gif

edit. vuodenaika oli about syys-lokakuu ja oli just ja just tiet viela sulat. jalkimmaisessa kolarissa oli jo vahan jaassa tie. ja itella oli kummanki sattuessa nastat alla
biggrin.gif

pk-seudulla on tyypillistä että jos jätät yli 2 auton mitan turvaväliä niin takaa tullaan ohi ja koukataan eteen, varmaan miettii ohittaessaan että vittuako hidastelet. Lähinnä autolla ajellessa olen tuon huomannut.
No sitten on vissiin turha häiritä hätäkeskusta jos tuo on pk-seudun tapa. Mutta mitä Sampo kerto viittaa tahallisuuteen ja kuski voi olla vaikka 3:n prommillen kännissä. Siis silloin kannattaa ilmoittaa poliisille, = 112.
Suosittelisin kuitenkin numeroa 10022 ettei, joku jolla on oikea hätä, vuoda kuiviin jonotusääntä kunnellessa...
Menee samaan paikkaan, ainakin mulla vastasi "Hätäkeskus" kun soitin 10022 ilmottaessani mahdollisesta rattijuoposta.

Offtopic: Otti muuten varsin tosissaan/mielissään sen puhelun.

edit: tästä olikin selvitystä ed. sivulla.

Back