• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autolla splitataan näköjää kans

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PrivateeR

MotOrg ry jäsen
Voi helvetin helvetti näitä kotilojuntteja. Ekaa kertaa kävi tosissaan mielessä käydä lataamas kaverilta nenä sisään liikennevaloissa.

Tapahtumat alkoi, kun olin tulossa Jumbosta ostoksilta kotiinpäin Kehä III länteen päin. Ruuhka-aika oli pahimmillaan. Tulin alas rampista ja liityin kahden kiihdytyskaistan yli liikenteen sekaan. Katsoin molempien kaistojen kohdalla ainaki 3 kertaa taaksepäin ettei varmasti osu keneenkään. Liityin tähän hopeisen VW eteen. Päästyäni siihe välii löysäsin hetken aikaa jolloin jäi mun ja edellä ajavan väliin sellanen 10 metrii turvaa.

Noh siinä ku oli noin kilometri ajettu niin tämä saatanan sankari VW kuski SPLITTAA minun ja naapurikaistan auton välistä mun ohi 2 metrin päähän ja lykkää liinat kii. Eli suomeksi sanottuna se ajoi siihe mun ja edellä ajavan turvaväliin jolloin sille jäi törmäysvaraa edellä ajaneeseen noin metri. Ite olin splittaushetkellä hiukan kaistan keskiosasta katsoen oikealla, jolloin peilin ja auton väliin jäi ehkä noin 10 senttiä... vauhtia oli mulla n. 35km/h ja tämä tollo veti 50km/h ohi siihe väliin.

Olin Nuolitien liikennevaloista menossa itse oikealle tankkaamaan, jolloin ajoin tahallani punaisissa siihe VW vierelle ja vilkasin hantin ikkunasta sisään. Kuskin sellane elämänsä myynyt 50v risuparta joka vilkas muhun. Ensin nostin peukaloa ja heti perään nyrkki pystyyn kyynärtaipeesta. Kaveri kääns samantien katseen eteenpäin valoissa. Kärähti niin pahasti että oli millin päässä mennä koputtelee ikkunaan ja lämästä turpaan oikee pahemman kerran. Jätin kuitenki asian sikseen, ja menin tankkaamaan.

Rekkarin otin kuitenki ylös. Jos ens kerran nään ton hepun tekevän jotain tyhmää liikenteessä ni en vastaa teoistani. VITTU MIKÄ PERSEPÄÄ!

Jos se meinaski ajaa päälle ja sai väistettyä? Emt, mutta uskon että käämi palo enivei
biggrin.gif

Jep, tiedän tunteen kun kypärän sisällä oikein kiehuu. Pari kertaa on auto tullut jonossa ajaessa rinnalle, ja ruvennut puskemaan ojaa päin. Ekalla kerralla olin ruukie piikki kuski kun keski-ikäinen nainen rupesi kiilaamaan. Kaikenlaista käsimerkkiä peliin, muutama kilometri piikin onneton rääkkä soiden ja valot räpsyen perässä. Oli rouvashenkilö aika tomaattina. Toisella kerralla vanha ukko 50+ teki vielä härskimmän kiilauksen kun olin kuussatkulla ja emäntä vielä kyytissä, melkein peili otti ohjaustangon päähän. Taas räikkää ja käsimerkkejä peliin. Äijä saatana rupes näytteleen takaisin sormeansa. Latasin jo liikkuvat taakse että nyt lähtee peili äijän autosta. Emäntä laittoi kätensä olkapäälle niin tuli mieleen ettei tässä ollakaan yksin liikenteessä. Oli pakko rauhoittua kun ei sentään toista viittinyt enempää vaarantaa.
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
mad.gif

Eikös tommosessa tilanteessa kannata soittaa 112 ja ilmoittaa vaarallisesta kuskista, varsinkin kun rek.numero tiedossa?

pk-seudulla on tyypillistä että jos jätät yli 2 auton mitan turvaväliä niin takaa tullaan ohi ja koukataan eteen, varmaan miettii ohittaessaan että vittuako hidastelet. Lähinnä autolla ajellessa olen tuon huomannut.

Kyllähän noita turpaan leivottavia tuolla liikentees on toisinaan ihan riittämiin..Joskus on menny ilta melkeen pilalle,kun vituttanut niin lujaa menemään
veryangry.gif

...hengittäkää syvään...rauhottukaa...nauttikaa hienoista ajokeleistä...tulkaa tänne maalle....täällä on tilaa ja kiva ajella...ei ole kusipäitä autoilijoita...eikä muitakhan...ihan rauhallisesti...hengittäkää syvään...
tounge.gif

pk-seudulla on tyypillistä että jos jätät yli 2 auton mitan turvaväliä niin takaa tullaan ohi ja koukataan eteen, varmaan miettii ohittaessaan että vittuako hidastelet. Lähinnä autolla ajellessa olen tuon huomannut.
No sitten on vissiin turha häiritä hätäkeskusta jos tuo on pk-seudun tapa. Mutta mitä Sampo kerto viittaa tahallisuuteen ja kuski voi olla vaikka 3:n prommillen kännissä. Siis silloin kannattaa ilmoittaa poliisille, = 112.

No sitten on vissiin turha häiritä hätäkeskusta jos tuo on pk-seudun tapa. Mutta mitä Sampo kerto viittaa tahallisuuteen ja kuski voi olla vaikka 3:n prommillen kännissä. Siis silloin kannattaa ilmoittaa poliisille, = 112.
Suosittelisin kuitenkin numeroa 10022 ettei, joku jolla on oikea hätä, vuoda kuiviin jonotusääntä kunnellessa...

Poikkeuksetta jokainen mopolla samaa splittailua harrastava syyllistyy ihan vastaavaan nyt autolla esiteltyyn provokatiiviseen liikennöintiin. Rikkoo ihan samoja asetuksia ja ärsyttää ihan samalla tavalla. Tuli vaan mieleen, että kannattanee aina ajaa liikenteessä niin kuin haluaa muiden siellä ajavan.

Kyllähän noita autojen splittauksia tuntuu tapahtuvan aina välillä.
Sunnuntaina säikähdin aika kiitettävästi erään audikuskin ansiosta.
Olin kehältä kääntymässä pois, niin takana ollut audi ohitti mut silleen että melkein audin peili osui.

Ei sikäli, että tuossa mitään erikoista sikäli ollut, mutta tilanne itsessään aiheutti sen säikähdyksen. Oletin että tuo audi on tulossa perässä pois kehältä. En siis odottanut että jatkaisi liittymän yli taksikaistaa. Oletin että jos se olisi jatkamassa eteenpäin olisi se jollain toisell akaistalla varsinkin kun ne kaistat oli tyhjinä. Toinen oli se, että se meni oikeesti todella läheltä. Mulla oli 70kmh vauhtia ja sillä varmaan 80 ja ohitus tapahtui just ennen liittymää. Olin just kerennyt laittamaan vilkun oikealle ja hölläämään kaasua.

Kuten sanoin, ei noi mitenkään erikoisia ole. Samaa tapahtuu autoillessa ja toisaalta eipä sitä pyörällä splitatessakaan sitä marginaalia paljoa enempää ole...

Pirun ikäviä ne vaan on aina silloin kun toinen pääsee yllättämään.
Ei noihin auta muu kun maltti ja valppaus.

Kaippa kaikki muistaa talvella pitää turvaväliä myös kotiloilla liikuttaessa? Tuntuu olevan varsinainen kirosana ainakin täällä pääkaapuntiseu´ulla. Mikä siinä on, ettei toisen turvallisuutta arvosteta yhtään? Itse kun ajelen motaria töihin pohjoisesta, niin varsinkin Kertsin liittymästä tulee aamuisin varsinaisia pyllynreikiä ulos! (sori Keravalaiset!) Aina eteen ja mitä pienimpään väliin, ja jos taakse jää, niin heti on takapuskurissa kiinni.
veryangry.gif

TM:n uusimmassa numerossa oli suht hyvää jarrutusfaktaa pärristä. Pisti miettimään tosiasioita ja turvavälejä
idea3.gif

Poikkeuksetta jokainen mopolla samaa splittailua harrastava syyllistyy ihan vastaavaan nyt autolla esiteltyyn provokatiiviseen liikennöintiin. Rikkoo ihan samoja asetuksia ja ärsyttää ihan samalla tavalla. Tuli vaan mieleen, että kannattanee aina ajaa liikenteessä niin kuin haluaa muiden siellä ajavan.
Siinä on vain se pieni ero, että jos splittaat auton mopolla, niin jos osut autoon ni se on oma mokas eikä se auto siitä paljoo kärsi.

Jos taas auto splittaa ja ohimennessään tönäisee mopon kahvaa, ni johan käy mopoilijalle ikävästi...

tästä näkökulmasta katsottuna toi autolla splittaaminen on vaarallisempaa kuin mopolla...

Poikkeuksetta jokainen mopolla samaa splittailua harrastava syyllistyy ihan vastaavaan nyt autolla esiteltyyn provokatiiviseen liikennöintiin. Rikkoo ihan samoja asetuksia ja ärsyttää ihan samalla tavalla.
Samaa mieltä. Nyt tiedät miltä siitä Fiat kuskista tuntuu kun splittaat sen mäkelänkadulla uhkaavan läheltä sen vaivalla kiillotettua sivupeiliä...
Ja vedät liikennevaloissa eteen sudittelemaan.
biggrin.gif

Back