Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kotilossa oli ihan kotimainen suttura, eli ei kannata alkaa vähemmistöjä mollaamaan. Eikä ne muutenkaan noin vanhoilla meseillä täällä lännessä kehtaa liikkua."mersua ajellut Hagert"
Joko on tiedossa kuka on ks. mesen kuski ? ei sillä että se minulle kuuluisi mutta, ei ole mielestäni kovin järkevää ilmoitella kenenkään nimiä ellei ole varmaa tietoa. koska voihan olla niin että seinäjoella sattuu asustelemaan "meseä ajava Hagert" ja voipi olla että saa turhia kyselyjä/syytöksiä.
Ajattelen juuri samoin kuin sinä. Tietekin varovaisuuttaa tulee noudattaa, mutta on se nyt kumma että prätkän kaa ku ajelee niin pitäisi aina olla jarruttelemassa. Katsoisivat autoilijat vähän tarkemmin itekki liikennettä, eivätkä vaan ajelis asenteella "mä oon isompi ja oon turvassa tän metallikorin sisällä".Pitäiskö sitten päätietä ajavan moottoripyörän perkele pysähtyä joka risteykseen ja päästää ne stopin takana odottelevat menemään ensin että olis sit tarpeeks luovuttu omista oikeuksista?! Aaaargh.
No, jokainenhan tekee tietysti ihan itse omat ratkaisunsa. Ei muuta kun pitkää ikää valitsemallanne tiellä.Turhaa lässytystä tommonen, että "muista aina luopua kaikista oikeuksistasi jo ihan varmuudeksi huomattavasti etukäteen ettei vaan mitään nyt sattuis".
Tervetuloa todellisuuteen! Ja Suomessahan 2-pyöräistä vielä ´kunnioitetaan´ verrattain paljon. Kannattaa perehtyä hieman siihen, minkälainen tämä kyseinen, massaan perustuva hierarkia on monessa muussa paikassa.Jännää miten jotkut ihmiset asiat näkevät, ja näköjään prätkän tulee olla se varovaisempi osapuoli, jota sitten ei kunnioiteta samoin perustein.
Ei mun pointti ollu siinä, ettenkö itekin noudattais varovaisuutta ja kattelis että tullaanko sieltä stopin takaa alle jne. vaan se pointti oli siinä, että aina kun jossain on onnettomuus ja joku ensin toteaa että syyllinen oli autoilija, niin siihen ketjuun ehtii heti joku sanomaan, että kyllä moottoripyöräilijän pitäis luopua omista oikeuksistaan ettei tämmöstä sattuis ja blaa.No, jokainenhan tekee tietysti ihan itse omat ratkaisunsa. Ei muuta kun pitkää ikää valitsemallanne tiellä.Turhaa lässytystä tommonen, että "muista aina luopua kaikista oikeuksistasi jo ihan varmuudeksi huomattavasti etukäteen ettei vaan mitään nyt sattuis".
ps. ketähän se lohduttaa, jos nyt vaikka tästä tämän triidin tapauksesta löydettäisiin joku, joka on absoluuttisesti *SYYLLINEN* siihen, mitä tapahtui - nettikommentaattoreitako se lohduttaisi?? Voin olla kohtalaisen varma, ettei se lohduta ainakaan kyseistä motoristia enää ikinä.
Tätä mä just tarkotan.. Ihan tosi, varmaan meillä kaikilla on pirun paljon kivempaa hengissä, mutta mitä se hyödyttää jokaiseen onnettomuusketjuun sanoa sitä samaa, että no voi voi, motoristin ois pitäny kattoo/ennakoida/väistä/lukea tähdistä että jotain voi käydä.Pirun paljon kivempaa olla kuitenkin yhtenä kappaleena kuin syyttömäksi todettuna osapuolena onnettomuustilastoissa. Mutta mistä kukin tykkää.
Itsehän jarruttelen pärrällä tunnelinäöllä varustettuja autoilijoita ja olen varovainen. Saa nähä koska tämä yleistyisi niin että myös autoilijat tekisivät samoin. En todellakaan ole ajamassa autoon pahki joka tulee STOP-merkin takaa eteeni, enkä myöskään ala leikkimään autoilijan kanssa joka tunkee vierestä mun kaistalle.^^ Ikävää kun kyllästyttää. Kuitenkin, jos itse ei olis lukuisia kertoja ennakoinut ja luopunut etuajo-oikeudestaan pyörän selässä niin eipä tarvitsisi tätäkään naputella.
Pirun paljon kivempaa olla kuitenkin yhtenä kappaleena kuin syyttömäksi todettuna osapuolena onnettomuustilastoissa. Mutta mistä kukin tykkää.
Heh, niin vaikeeta. En epäillyt Apseja.Siis ettäkö ABS:lla ei hidastuisi 'tarpeeksi'? Varmasti hidastuu, se on osoitettu moneen kertaan. Perinteisillä jarruilla voi vaan tulla pää edellä tangon yli lähtö herkemmin, eli se hidastuvuudesta.
Juu, tokihan syyllisyyskysymyskin pitää selvittää. Vaikuttaa mm. vakuutuskorvausten maksuun. Ja rangaistakin pitää, jos aihetta ilmenee.Ja syyllisiä etsitään yleensä sen takia, että saadaan annettua rangaistus. Veikkaan, että jos ei etittäs syyllisiä, vois uhrin omaiset ainakin älähtää. Eli sieltä taitaa löytyä se ihmisryhmä, jota lohduttaa se syyllisen löytäminen.
Kynttiläketju on erityisesti heitä varten. Jos näistä on tarkoitus oppia jotakin niin se nyt vaatii minusta eri keskustelut. Ja mitä lähemmäs päätäisiin täälläkin onnettomuustutkintaa kuin räiskimistä niin sitä hyödyllisempää.Tämän ketjun luettuani oletan että meissä on monta virheettömästi ajavaa, loistavan huomio- ja näkökyvyn omaavaa lakimiestä jotka ovat varmaan töissä onnettomuustutkinnan tai muun tutkinnan ja spekuloinnin piirissä. Toivottavasti omaiset ja läheiset eivät lue tätä joutavaa jossittelua...
Että muut suut kiinni, koska teillä ei ole X?Mutta tuon asian selvittävät ammattilaiset, joilla on pääsy mm. poliisitutkinnan materiaaleihin.
Näin ollen sitä ei mielestäni hyödytä "selvitellä" jossain nettikeskustelusivustolla ja varsinkaan muutama tunti kolarin jälkeen, jolloinka kaikki "tietävät" tapahtuneesta tasan tarkalleen sen, mitä on jossain Iltapaskassa toimittaja sattunut kirjoittelemaan.
Varovaisuusperiaate on kyllä hyvä, mutta ei siitäkään saisi liikaa tinkiä että muiden velvollisuudet devaluoidaan.Tervetuloa todellisuuteen! Ja Suomessahan 2-pyöräistä vielä ´kunnioitetaan´ verrattain paljon. Kannattaa perehtyä hieman siihen, minkälainen tämä kyseinen, massaan perustuva hierarkia on monessa muussa paikassa.Jännää miten jotkut ihmiset asiat näkevät, ja näköjään prätkän tulee olla se varovaisempi osapuoli, jota sitten ei kunnioiteta samoin perustein.