• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autoilija kääntyi eteen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja far
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sanokaa vaan kukkahatuksi mut jos olisi ajanut asiallista kaupunkinopeutta ja etupyörä maassa niin toi olisi ehkä vältetty.

Vaikka autoilija tosiaan eteen kääntyikin.

Sanokaa vaan kukkahatuksi mut jos olisi ajanut asiallista kaupunkinopeutta ja etupyörä maassa niin toi olisi ehkä vältetty.

Vaikka autoilija tosiaan eteen kääntyikin.
Mutta jos autoilija olisi katsonut tarkemmin ja noudattanut itse liikennesääntöjä, olisi hän jättäny kääntymättä eteen..
033102ass_1_prv.gif

kyllä, tässä nähdään taas miten autoilija joka ei ajattele mitään muuta kuin itseään ja nyt ilmeisesti tahallaan kiilaa motoristin joka on normaalilla kaupunkiajelulla, jumalauta mitä meininkiä, ja sanovat motoristeja mulkuiksi...

"oikeus katsoi, että keula oli riittävän aikasin alas +30m ennen risteystä ja pyörä täysin hallinnassa (huomaa jarrutus ja väistö liike) ja nopeus maks 40km/h. ikävintä oli paikanpäällä se, ettei taju menny kivuista huolimatta, mut oikeudessa auttoi, tarkka muisti tapahtumista" Asianomaisen kertomaa täältä.

Hmm, kaupungissa ei keulita! Eikä käännytä vastaantulevien eteen! Ootte kumpikin puusilmäisiä mulkkuja joita pällimpiä saa hakea! Tuommoset sais laittaa munista kuuseen roikkumaan!

033102beer_1_prv.gif

sanoi:
jep... autoilijan syyks meni 100% kaikki, itse en saanut edes sakkoja tai muuta sellaista, koska paikan päällä multa vietiin kortti, niin eivät sitten viittiny 2x rangaista samasta asiasta
Aika erikoista, että ei tullu mopoilijalle mitään, kun kumminkin todistusaineioista itseäänkin vastaan näyttäis olevan?

Saa motoristi syyttää itseään. Autoilija oli myös väärässä, mutta motoristi jää aina toiseksi, eli pää pyörii...

sanoi:
jep... autoilijan syyks meni 100% kaikki, itse en saanut edes sakkoja tai muuta sellaista, koska paikan päällä multa vietiin kortti, niin eivät sitten viittiny 2x rangaista samasta asiasta
Aika erikoista, että ei tullu mopoilijalle mitään, kun kumminkin todistusaineioista itseäänkin vastaan näyttäis olevan?
Lueppa uudestaan
Tarkotin siis tuota toista rangaistusta. Ilmaisin nyt vähän huonosti.

Hurjan näköisesti lensi mopokuski kuperkeikkaa!

Mut tää on taas näitä kumpi on enempi rikollinen juttuja. Auton olisi pitänyt nähdä mopo ja antaa tilaa. Mutta samaan aikaan mopoilijan olisi pitänyt tajuta ajaa rajoituksen mukaista vauhtia, eturengas kadussa.

Onneksi ei lähtenyt henki ja toivottavasti muistaa seuraavalla kerralla leikkiä jossain rauhallisemmalla tiellä!

No onpa melkoinen puusilmä! Voihan viiksi. Ei edes osaa ennakoida etupyörä pystyssä tulevaa mopoilijaa, joka selvästi ja varmasti ajoi erittäin hitaasti näyttääkseen kaikille kuinka taitava on ajaessaan hitaasti etupyörä pystyssä.... Ja tuosta huolimatta eteen. Kortti pois ja saunan taakse!

hehehe

jos oikeus on todennut autoilijan syylliseks tapahtumaan niin miksi te ihmiset enää tuomitsette mopoilijaa? mopoilija ei syyllistynyt oikeuden mielestä muuhun ku keulimiseen minkä todettiin loppuneen tarpeeks aikasin jne jne jne ja autoilija todettiin syylliseksi kolariin.

kyllä kaupungissakin voi keulia ja sitä näkee aika useestikkin ja kyllähän tuo mopo näytti olevan hallussa aika hyvin vaikka kolahtikin juurikin tuon auton syystä
smile_org.gif

kaupungissa voi myös ajaa autolla lujaa ja sikailla mutta kun sen tekee pyörällä niin ihmisille tulee heti mieleen "kauheepomperikaaharihulluterroristisika" ja aletaan saarnaamaan kaikille kuinka sarvikuonot kuolee kun ajetaan heidän liikennekäsitysten vastaisesti...

hehehe

jos oikeus on todennut autoilijan syylliseks tapahtumaan niin miksi te ihmiset enää tuomitsette mopoilijaa? mopoilija ei syyllistynyt oikeuden mielestä muuhun ku keulimiseen minkä todettiin loppuneen tarpeeks aikasin jne jne jne ja autoilija todettiin syylliseksi kolariin.
Meeppä kysymään kumpi voitti, autokuski vai mopoilija joka oli 3(?)kk sairaalassa (eikä varmaa jalka oikei kondiksessa senkään jälkeen; koskaan)?
wink.gif
ei mua kiinnosta kumpi voitti...

auto todettiin syylliseks pistepilkkupuolipilkku ja nussima päälle

Sen enempää asiaan kantaa ottamatta keulimisesta ja muusta, mutta on kiva huomata että olen ainoa moottoripyöräilevä puusilmä autoillessa. Tänä kesänä kaksi kertaa läheltä piti tilanne käynyt kun on pärrä jäänyt paksun a-pilarin taakse katveeseen. Keväällä kevari poika tuli just sopivaa vauhtia liikenneympyrään vasemmalta että pysyi sopivasti pilarin suojassa ja viime tingassa huomasin ja en vetänyt eteen. Tänään vähän isompi skootteri jäi inhottavasti oikean a-pilarin katveeseen ja en ihan oikeasti huomannut sen tulevan tietä myöden kun olin itse tulossa tielle. Oli todellinen säikähdys mulle kun skootteri menikin siitä ennen kuin ehdin tielle, skootterikuski ei näyttänyt huomaavan kuinka liki oli kolari. Vähän jo mietin että lopetan autoilun ennen kuin se kolmas kerta tulee ja osuu. Joten olkaa varuillanne te täydellisyyden huiput, se puusilmä voin olla minä seuraavalla kerralla. Toivottavasti kuitenkaan ei.

Vittu paniikissa vetäs keulan alas eikä ehtiny jarruttaa.Jos kuski sanoo laittaneensa keulan alas +30 metriä ennen risteystä niin olisi kyllä ehtinyt jarruttaa hätäjarrutuksella tai ohittamaan.Mutta kun ei ehdi kun täytyi laittaa keula alas ja siinähän taas reaktio aika lyhenee
idea3.gif
olikohan vielä mopoilija!
biggrin.gif

Back