• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autoglym High Definition wax

Maksaa täällä tuommoinen vaha 70€ törppö, joten tilasin ebay:stä tökötin postilaatikkooni hintaan 45€. Törppö saapui tänään ja varmaan viikonloppuna meen vahailemaan, mutta ajattelin kumminkin kysyä, että onko joku täällä jo lutrannut tuon kanssa?

Sitä vaan, kun itse olen tähän asti vaan "sutassut" korrekit pintaan ja nyt on tuommoista hienoa vahaa, niin jotta homma menis oikein, niin ajattelin suihkutella pyörän ensin liuottimella, sitten huuhtelu ja sitten vielä sienipesu fairylla, että lähtee vanhat vahat ja rasvat ja sitten tuo otsikon vaha pintaan, purkin ohjeiden mukaisesti.

Tuleeko priimaa näin toimien, vai pitääkö nähdä vielä enemmän vaivaa asian eteen/miten olette itse toimineet?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista ja jos tuo otsikon vaha on tähän mennessä tuntematon, niin tuossa linkki valmistajan sivuille:

http://www.highdefinitionwax.com/

Ja tuossa vielä youtube - pätkää vahasta:

http://www.youtube.com/watch?v=31N-vHVb6Ck

Hyvin näyttäis vesi liukuvan pois, meisselin konepelliltä.
smile_org.gif

On kyllä pienellä purkilla hintaa
smile_org.gif

Olen huomannut muillakin merkeillä noita hifistelypurnukoita mitkä maksaa syntisesti. Ennen kuin luen testejä jostain puolueettomalta taholta niin pidän noita kusetuksena..
smile_org.gif

Se lähinnä kiinnostaa että jos vaha pysyy PITKÄÄN pinnassa niin olen valmis hieman enemmän maksamaan. Collinite 476S on kuulemma tälläinen, tiedä häntä onko paljonkin huonompaa kuin nuo muut överikalliit pikkupurkit

joo hyvin näytti vesi lähtevän. kyseisestä vahasta ei kokemusta,mutta tuosta pesusta sen verran että olen kuullut ettei fairyllä sais pestä
omg.gif

tekee kuulemma maalille jotain,mutta tämä vain kuultua juttua.

^Ok. Kiitoksia vinkistä. Onko tuo Clay Bar siis semmoinen rasvanpoistaja?

Mitä taas muuten tuohon fairypesuun tulee, niin ihan autoshampoilla toki muuten pesen pyörää, mutta yleensä ennen vahausta olen käyttänyt liuotinta, tai fairypesua, juurikin sentakia, että lähtee vanhat rasvat ja vahat kunnolla pois, jotta saa kunnon puhtaan pinnan, mihin on hyvä uuden vahan iskostua?

Edit. Googlasin tuota clay baria ja näinhän se näyttäis tekevän, mitä ajattelin liuottimen tekevän. Ajattelin siis, että ensin liuottimella hinkkaus, sitten fairypesy ja sitten vahaus..

Bike Worldin myyjä sai mut vakuuttuneeks tuon HD Waxin erinomaisuudesta ja on se mun mielestä ollutkin todella soiva tuote. Ajoneuvo tosiaan pitää pestä huolella ennen tuon vahan levitystä, sillä se ei sisällä hiovia aineita. Scheiße ei siis irtoa enää vahausvaiheessa toisin kuin esim. Auto Glymin punaisella.

Mulla on ollut semmoisia ongelmia liuotinpesun kanssa, että se ei oikein tunnu irrottavan itikoita kunnolla. Itse en ole halunnut lähteä tuohon savitouhuun, vaan olen puunannut paskat irti hiovalla vahalla (mainittu AG punainen) ennen varsinaista pesua ja HD vahausta.

- Hinta (purkki kestää tosin useita vuosia)
- Levittäminen on työlästä
- Työläämpi pesu, koska ei irroita itikoita ym.

+ Levittäminen kostealle pinnalle
+ Kiillotuksen helppous
+ Ei jätä jäämiä/jälkiä esim. muovilistoihin
+ Vahan kesto

Tolla savella olen kotilon jynssännyt kerran kesässä, ja ero käsitellyn ja vielä käsittelemättömän maalipinnan välillä on aika huikea. Liuottimella pesty ja puhtaalta näyttävä käsittelemätön maalipinta tuntuu käsin kokeiltuna hiekkapaperilta käsiteltyyn verrattuna. Kannattaa tutustua, vaikka vähän hifistelyltä tuntuukin
smile_org.gif

Br, Mikko

Kiitoksia paljon tiedoista jälleen!

Varmaan tuossa viikonloppuna, tai ensi viikolla otan projektikseni tuon vahan kanssa. Näillä eväillä pitäis tulla priimaa.
smile_org.gif

Elä Matti mieti ja ajele niin paljon vaan vahaile! Ei se kato oo rakettitiedettä
smile_org.gif
Toi HD toimii ku junan vessa. Ostin viime vuonna ja ero AG:n punaseen+kultaseen vahaan yhdessä on huomattava.

Hoidin Porkkanaa tolla menestyksekkäästi (siinä oli paljon ajetuks vehkeeks huima maalipinta vrt. moneen uudempaan...) ja sitte F1zua. Enkä ole "pessyt" mitenkään erityisesti millään vahalla ennen tota purkkia. Mopo märäks, Pineline pintaan hetkeks, märällä sienellä hutasee pahimmat öttiäiset. Huuhtelun jälkeen sitte kattoo jos johonnii kohtaan jää öttiäisiä niin käsittelee ne Pinelinella uusiks. Vanteisiin käytän Hessumobiilista ostettua PRO vannepesua. Stanan jytkyä kamaa ja toimii ku junan vessa! Just maalatulle Orkun pinnalle en uskalla laittaa vielä, mut vanteisiin... Ja itse asiassa ketjuihinkin
tounge.gif
Enkä kuulemma saa vahata vielä kuukauteen, kun lakka kuivaa vielä tms, sormet oikeen syyhyy päästä ton purkin kimppuun... (ei, tämä EI ollut avuntarjous, sulla on liikaa katetta siinä mopossa
tounge.gif
)

Menee apaut 10 minsaa pesuun, venaa että jolla kuivaa ja vaha pintaan.... HD Toimii
bowdown.gif

Glymin punainen on vaha jonka on tarkoituskin irroittaa se loppu skeida maalipinnasta. Siinä on hiovia aineita.

Hyvä Glymin tuoteilla tulee kun
pesee vahattavan kohteen
Vetää punasen
Väyrystelee yön yli
Vetää kultaisen (siinä ei ole hiovia aineita)

Noin on muistaakseni polymeeri vahoja siks se väyrystely.
Autoja olen noin vaihaillut jo pitkään ja hyvä on tullut.

Noissa glymin vahoissa on se hyväuoli, että ne saa ihan kunnolla kuivahtaa ennenkuin kiillotellaan. Ei tari kellotella mitään.

Tota hifistely vahaa joskus hämmästelin, mutta kokemusta ei ole se kun on ihan kunnon mallas whiskyn litrahinnoissa ja siis mielummin juon furkat ;)

Tiskiaine on tiskiainetta. Sillä pestään astioita.
Fairyssä on silikonia...

Pitäkää Fairy kaukana moboistanne & muista ajoneuvoista!

Autoshampoot pelaa pyörissäkin, olen antanut itselleni kertoa...
wink.gif

Värivahaa peliin, niin hyvältä näyttää!
-jami

Paras vaha tällä hetkellä.
Kestävä. Autollekkin riittää vahaus keväisin ja syksyisin.
Purkista on n. kolmas osa käytetty, kun autoa vahattu 8 kertaa ja mp kolmasti. Erittäin riittoisa, saattaa kuivua ennenkuin loppuu.

Ensin pesu - puhdistus Super Resin Polish:lla - vahaus kiinteällä.
Minun ohjeeni: Älä levitä liikaa (kostutettu sieni). Vain ohuesti niin, että tulee joka paikkaan - anna kuivua kyllin kauan (1h) - kiillotus.
Pinta paranee vielä parin pesun aikana.

On kyllä pienellä purkilla hintaa
smile_org.gif

Olen huomannut muillakin merkeillä noita hifistelypurnukoita mitkä maksaa syntisesti. Ennen kuin luen testejä jostain puolueettomalta taholta niin pidän noita kusetuksena..
smile_org.gif

Se lähinnä kiinnostaa että jos vaha pysyy PITKÄÄN pinnassa niin olen valmis hieman enemmän maksamaan. Collinite 476S on kuulemma tälläinen, tiedä häntä onko paljonkin huonompaa kuin nuo muut överikalliit pikkupurkit
Collinite 476S on todellakin se mikä kestää. Omassa gessussa paljon mattapintaista muovia ja toimii siinäkin erinomaisesti. Ei jää kuivuessaan valkoiseksi kuten muut vahat. Claybar on hifistelyä mutta toimii eikä maksa paljoa. Hyvää pre-cleaneriä käytettäessä ei claybaria useimmiten tarvita.

Vastoin kaikkia ohjeita, menin aamulla pyörän kimppuun. Pesin ensin liuotinpesuaineella, koska en jaksanut lähteä claybaareja metsästämään, ja sitten pesin fairyllä.

Sitten vahailin ja on tosiaan riittoisaa kamaa. Annoin kuivua puolisen tuntia ja kiillotin. Perkeleen hyvä se tuli näinkin. Kyllä kiiltää ja pitihän se kastelukannusta lorottaa vettä päälle, vahauksen jälkeen ja kyllä. Valui vesi pois just kuten youtube - videoissa.

Voin siis suositella! On helppoa kamaa työstää tuo vaha, riittoisaa ja pyörä kiiltää ku juutalaisen kulli!  
062802jumpie_prv.gif

Kiitoksia siis vielä kerran kaikille hyvistä neuvoista, vaikken niitä noudattanutkaan.
smile_org.gif

wink.gif

-jami
Ei voi toimia. Pitaa olla merkkikohtainen bikeshampoo ja vaha. Jos niita ei ole saatavilla, kelpaa general bike wax ja lentokoneshampoo, jos purkissa on sopiva kuva ja hinta 5 x autovaha. Shampooksi hilseshampoo jos maalipinnassa vikaa.

Tiskiaine on tiskiainetta. Sillä pestään astioita.
Fairyssä on silikonia...

Pitäkää Fairy kaukana moboistanne & muista ajoneuvoista!

wink.gif

-jami
Fairyssä mitään silikoonia ole, sillä lähtee vanhat vahat hyvin pois. Eli silloin Fairyä kun meinaa vahata laitteen, ei muulloin. Niitä autoshamppoita (halpis) ei kannata käyttää ennen vahausta, koska niissä kaikenlaista muka kiiltoa parantavaa ainesta.

Tuon värivahan pitäisin todella kaukana pyöristä ja autoista.  
smile_org.gif

Back