• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auto vs moottoripyörä

Piti ihan tarkistaa onko tämä kevytmoottoripyörä.org.

Ja edelleen, vaikka olisi 400km/h kulkeva 100e maksava harakirikusobusa joka pesisi formulatkin radalla takaperin, se tuskin vaikuttaisi kenenkään autoharrastukseen.

Toisinpäin sama.

Vai onko ehdottomasti valittava harrastettavakseen ajoneuvotyyppi joka on "nopein" ?
Älä hermostu, jotkut juoksevat jopa omin jaloin kilpaa..

Voisitko vielä kerrata, mikä olikaan se kalusto/kuski/rata/keliyhdistelmä, joka oli ylivoimainen vakio kilokyykkyä vastaan?

Sanoisin näin ihan mutuna ja crossia ajaneena, että jos nyt ei WRC touhuja oteta lukuun (ehkä), niin tulee autolla Ouninpohjallakin kiire crossipyörää vastaan.

Sanoisin, että joku kotarin nelari ja vakioauto Ouninpohjalla, niin saadaan auton konepelti kyllä maalata uusix

YLEISESTI VOITANEEN TODETA, ETTÄ ALUSTASTA RIIPPUMATTA ON PYÖRÄ AUTOA NOPEAMPI
062802moto_prv.gif

Olisin jo käynyt radalla, jos homoilu siellä kiinnostaisi. Se ei vaan ole miesten laji, jos kavereiden pitää muistuttaa Kylie Minogueta pärjätäkseen ja puhe on sellaista piipitystä, että harakatkin nauraa.
Ensimmäisen kerran Bernerin ja Kesselin nähtyäni ei kyllä ensimmäiseksi Kylli tullut mieleen vaikka Kyllistä liki märkiä unia näin teininä. Kumpikin pärjänneet mielestäni ihan kohtuullisen hyvin.

Oletko sinä sellainen Plussa-pisteen ja Tyyris Tyllerön risteytys ja koet sellaisen olevan erityisen miehekäs ja maskuliininen olomuoto? Ole varovainen, joku pelkäämistäsi homoista saattaa tykätä sellaisesta nallekarhumaisesta bussinkuljettaja-tyypistä, joten älä liikaa lihota itseäsi, et saata päästä kiimaista homoa karkuun sellaisen kohdatessasi vaan käy kuten elokuvassa Syvä Joki. Se ei ole kaunista katsottavaa, eikä edes kuultavaa.

Sinähän olet aika hupaisa olento. Kariutuiko menestyksekäs ura siihen, kun liidulla et saanut koetuloksia paperille kirjattua kun joku oli terävimmät kynät penaalistasi vienyt?

Tule nyt vaan radalle näyttämään mistä närhi pissiin ja voit sitten meille Kylien näköisille piipittäjille nauraa harakoiden kanssa. Laitetaan sulle vaikka sellaiset turvapöksyt jalkaan, tiedätkö sellaiset metalliset joita keskiajalla oli käytössä kun pelättiin että retkien aikana joku toinen käy emäntää sorkkimassa. Sellaisten pikku turvapöksyjen kanssa olisit turvassa homoilta. Voidaan laittaa sun päälle vaikka homokarkoitetta, purkillinen hapansilakkaa, niin johan pysyvät kosketusetäisyyden ulkopuolella. Tule nyt vaan. Ota ne vetomies-projektin paperit mukaan. Sieltä Virtsalmen kylän perukoilta löytyy varmasti kaljakorin houkuttelemana joku toinenkin projektiasi pohtimaan ja meidän Mikko voi auttaa siinä softan rakentelussa. Voit sitten miehekkäästi täräyttää kyttiä karkuun esim. Juvan suuntaan ja näyttää vähän ajamisen mallia.

Jukka

Enhän nyt sanonut, että Jukka olisi homo, vaan, että koko homma perustuu sellaiseen pikkupaskaan näpräämiseen ja parhaat ajat menevät liki järjestäen Kylie-kopioiden piikkiin. Ruuvataan Kallion pyörään 50kg lisää rautaa niin katsotaan sitten niitä kierrosaikoja.
Joo, niin onkii. Pohjoismaiden superbikea vuosia hallinnut Kallu Berner oli tosi pieni, liekö kahta mertriäkään. Tämän vuoden jokkiksen sarjajohtajaakaan ei edes huonolla näöllä voi sotkea Kylieen. Totta kai pienestä koosta on hyötyä radalla, mutta niin se vaan Simoncelli yli 180 senttisenä johtaa MM-sarjaa.

Väittäessään ratamoottoripyöräilyä mamisten hommaksi, The Legend samalla kertoo, että ei ole luultavasti koskaan uskaltanut itse kokeilemaan sitä. Ja jos on, niin pelotti liikaa, kun ei ollut ympärillä metallikoria, turvakaaria ja -vöitä antamassa uskallusta.
Alkaakin ennemmin tuntua siltä, että pääsyy The Legendin poissaoloon radalta on Jukan haasteen aiheuttama kokkareinen metaanipäästö pakoventtiilistä.

Älkää nyt enää löylyttäkö tuota "Legua" lähtemään tuonne "homostelijoiden" joukkoon näyttämään kuinka käy ja kuka ajaa koviten. Noita suuria puhuneita on jo ihan riittävästi Töölön kautta kierrätetty. Noilla kun ei ole muuta kuin intoa, unelmia ja visioita, mutta järkeä ja taitoa tasan nolla.

Homostellaan me ens viikonloppuna siellä radalla ja raplätään pikkupaskaa, Legun sanoja lainatakseni.

Ja vaikka siihen Kallion mopoon ruuvattaisiin 50 kg lisää rautaa niin siltikin Vesku olisi sua ja monen monta muutakin kuskia nopeampi.

Kun tuolla aiemmin mainittiin jo nuo ballsit niin pistetään tähän aiheeseen liittyvä kuva: Drifting
Jatkakaa vääntöä, työpäivä kuluu paljon nopeammin tätä lukiessa.  
biggrin.gif
Oletko sä tuossa kuvassa?
omg.gif
Kokeile nyt vastata kysymykseen vai onko se liian haastava?

Eli oletko tulossa näyttämään kuinka auto ja/tai pyörä kulkee ja jos et, miksi?

Jos et syystä tai toisesta (niitähän löytyy aina autofriikeiltä roppakaupalla) pääse/kykene/vaivaudu, niin kertoisitko kuinka paljon nopeampi kuski olet kuin minä? Vaikka Alastarolla? Olet selkeästi aika perehtynyt kaveri ja kykenet varmaan tarkan sekuntiluvun kertomaan. Näin osaisin sitten arvioida ja arvostaa sinut oikeaan paikkaan. Itse pidän enempi sellaisia numeerisista arvioista, ne ovat helpompia vertailtavia kuin sellaiset määreet kuten aika nopea, tosi nopea, sikanopee ja daa!

Jukka
Meikäläisen originaali viesti on jo näköjään taiottu bittiavaruuteen mutta en malta olla kommentoimatta kun joku ehti jo lainatakin sitä. En minä en ole tuossa kuvassa, en kait niin väittänytkään, tuli vaan lisättyä se tähän soppaan kun joku aiemmin alkoi jo kassien kokoa arvuutella.
Minulle sinällään on ihan sama kulkeeko auto vai mp kovempaa. Itse ajelen kesät nickin mukaisella mopolla ja talvet 1,6 Skodalla, tässä tapauksessa minulle ei ole pienintäkään epäselvyyttä kummallako olen nopeampi kun ajetaan maantiellä eikä missään kinttupolulla.
On vaan niin helkkarin hauskaa seurata tätä keskustelua työpäivän kuluksi.

Aiva mahtavaa  
biggrin.gif

Jukka sää voisit ehdottaa tähän vielä perinteistä nurmipainia jatkoks

Legend, kehtaaks joku tosiaan ajaa 150hp "autolla"  
eek.gif
Laitas kuule nyt ne omat mittasi tulemaan ja vaikka piipittävästä äänestäsi ääninäytteen. Legend kertoo sitten mitä kaltaisellesi mopoilevalle kylie-kopiolle tehdään. Eiköhän kohta ole niputtamassa sinutkin pinoon kun olet saatanan hidas, piipittävä vätys, sellainen saatanan metroseksuaalihomotransu. Köyhäkin taidat olla kun makuutat messuilla naistasi pyörien päällä ja vielä homopyörien!

Hiljaa hiipii mieleen muistot mätiksestä
smile_org.gif

Jukka

Piti ihan tarkistaa onko tämä kevytmoottoripyörä.org.

Ja edelleen, vaikka olisi 400km/h kulkeva 100e maksava harakirikusobusa joka pesisi formulatkin radalla takaperin, se tuskin vaikuttaisi kenenkään autoharrastukseen.

Toisinpäin sama.

Vai onko ehdottomasti valittava harrastettavakseen ajoneuvotyyppi joka on "nopein" ?
Älä hermostu, jotkut juoksevat jopa omin jaloin kilpaa..

Voisitko vielä kerrata, mikä olikaan se kalusto/kuski/rata/keliyhdistelmä, joka oli ylivoimainen vakio kilokyykkyä vastaan?
Totesin vain ympäripyöreästi että sellainen kombinaatio olosuhteista, kuskista ja kalustosta on olemassa, jossa toinen pesee toisen.

Eiköhän se jo vuosien takaisesta nyyssiväännöstä asti ole ollut selvää että molempien "koulukuntien" edustajat osaavat keksiä itselleen edulliset muuttujat ja aiheesta voidaan keskustella maailman tappiin.

Mutta miksi?

Tässä nykyiset speksit:

Pituus 183 cm
Paino vaihtelee välillä 78-84 kg riippuen siitä treenaanko kestävyyttä vai voimaa. Tällä hetkellä salilla sellaista 30-40 väliin olevaa toistoa, joten paino tuolla 79-80 maastossa, talvella sitten taas vähän enemmän.
80kg/184cm ... vieläkö sitten ihmettelet, että miksi jäät sen 10 sekkaa nopeimmille? Mun vastaavat speksit ovat 96kg/194cm, joka antaisi jo sarjan pienimmille liki 40kg edun, eikä sitä ajamalla kiinni oteta.

sanoi:
Oletko huomannut tarinoissasi vielä yhtään epäjohdonmukaisuutta? Kerroit olevasi huomattavan nopea kuski pyörällä ja autolla ja samaan aikaan, tässäkin, kerrot minun olevan pirun hidas. Alat kuitenkin jo epäröimään, että ehkä saattaisitkin olla minua hitaampi. Logiikka säröilee? Onko siis mahdollista, että olisit itsekin loppupeleissä aika onneton kuski, kuten minäkin? Kykenisitkö elämään enää sen jälkeen kun haavemaailmasi ja unelmasi romahtaisivat etkä olisikaan enää myyttinen oman satumaailmasi sankari vaan olisitkin onnettoman hidasta hitaampi, eli tasoa mato matala?
Missä kohtaa sanoin olevani sinua nopeampi? Kirjoitin "suht nopea" ja perustuu ihan siihen arvioon minkä kuvittelen olevani prätkän käsittelyssä esim. sinua jäljessä. Ja tasona se on riittävä, jotta osaan arvioida miten kovaa prätkällä voisi kuroa etumatkaa autoon nähden, kun alusta on tuollainen jota tuolta pikkuteiltä helposti löytyy. Sinun pääsi keksi loput ja katalyyttinä toimi se, että pidän rata-ajoa ämmien lajina.

sanoi:
Tuletko pihaani huudattamaan pyörääsi tai onko sellainen tapoihisi kuuluvaa? Tiedätkö osoitteeni? Alkaako Speed Triple lähtemään jo käsistä ja auto lapasesta? Kuinka vetomies-projekti etenee?
Ymmärrän, mutta mahdatkohan tietää koko totuutta tässä asiassa?
Vetomies-projekti etenee ihan hyvin ja kerron siitä lisää heti, kun koekäyttö voi alkaa.

Aiva mahtavaa  
biggrin.gif

Jukka sää voisit ehdottaa tähän vielä perinteistä nurmipainia jatkoks

Legend, kehtaaks joku tosiaan ajaa 150hp "autolla"  
eek.gif
Laitas kuule nyt ne omat mittasi tulemaan ja vaikka piipittävästä äänestäsi ääninäytteen. Legend kertoo sitten mitä kaltaisellesi mopoilevalle kylie-kopiolle tehdään. Eiköhän kohta ole niputtamassa sinutkin pinoon kun olet saatanan hidas, piipittävä vätys, sellainen saatanan metroseksuaalihomotransu. Köyhäkin taidat olla kun makuutat messuilla naistasi pyörien päällä ja vielä homopyörien!

Hiljaa hiipii mieleen muistot mätiksestä
smile_org.gif

Jukka
ööö.... ai pitääks tääl jo mitoilla elvistellä et pääsee klaaniin.
190/109 on vyysiset mitat, ja ääni kuin piipittävällä Kyliellä.

Mut hei, mulla on sentään WRC luokituksen omaava auto ku on yli 300/550 lukemat
062802moto_prv.gif
... vai olisko mulla 500+/500+lb-ft, osaava laskee mitä toi tekee japaniantehoissa (en kyl edelleenkään ymmärrä miks joku uhraa rahansa nissanin laittamiseen, mä ajoin sijaisauto Nysvänillä 2kk tossa, ja toivottavasti ei enää ikinä uudelleen)

Lisäksi ahtaudun välillä italialaisen paskan ohjaimiin muna-asentoon, varmaan todella Kyliemäisen näköistä. Välillä haetaan miesmäisyyttä kasawialla, sekin on vaan mopo 500:n. Ajotaitoja ei noista oo mihinkään, pääasia et suunta o etiäpäi

että mites se nurmipaini
biggrin.gif
biggrin.gif

Tässä nykyiset speksit:

Pituus 183 cm
Paino vaihtelee välillä 78-84 kg riippuen siitä treenaanko kestävyyttä vai voimaa. Tällä hetkellä salilla sellaista 30-40 väliin olevaa toistoa, joten paino tuolla 79-80 maastossa, talvella sitten taas vähän enemmän.
80kg/184cm ... vieläkö sitten ihmettelet, että miksi jäät sen 10 sekkaa nopeimmille? Mun vastaavat speksit ovat 96kg/194cm, joka antaisi jo sarjan pienimmille liki 40kg edun, eikä sitä ajamalla kiinni oteta.
On sitä isommatkin miehet ajaneet lujempaa.

Sulla vaan on aikalailla outo ajattelutapa ja kovin heikko tietämys jos luulet että kuskin koko ratkaisee suurimman osan kierrosajasta.

[Mun vastaavat speksit ovat 96kg/194cm, joka antaisi jo sarjan pienimmille liki 40kg edun, eikä sitä ajamalla kiinni oteta.
QUOTE]

Eihän toi tee sekuntiakaan kierrokselle. Moni joutuu antamaan kalustossa paljon enemmän eteen, ja silti taistelee tasapäisesti sijoituksista.

[Missä kohtaa sanoin olevani sinua nopeampi? Kirjoitin "suht nopea" ja perustuu ihan siihen arvioon minkä kuvittelen olevani prätkän käsittelyssä esim. sinua jäljessä./QUOTE]

Ihan turha koittaa selittää. Olet selvästi antanut ymmärtää olevasi nopeampi kuin Jukka. Kerroit olevasi suht nopea ja Jukkaa väitit hitaaksi. Kaikille meni perille.

Jaahas, kukahan paikallinen lätsäamis sekin on taas ollut, joka ajanut koko Kokkilan tien lapa tiskissä.. Tavallisen edesvastuuntonta touhua, koska ensinnäkin siellä on taloja aivan tien vieressä ja lähes jokainen kurvi on pimeä. Hyvä, kun ei päässyt lehden kanteen. Suorite ja sen kanssa pröystäily kertoo mielestäni paljon henkilöiden asenteesta sekä järjenjuoksusta.

Kylläpäs hävettää olla paikallinen.
shaun.gif

Tässä nykyiset speksit:

Pituus 183 cm
Vielä. Kesseli on silmämääräisesti arvioiden minua n. 20 kg painavampi. Menee Motoparkissa sen n. 10 sek. minua kovempaa. Staffan alias Tahvo on varmastikin sen 10 kg minua painavampi ja menee 10 sek kovempaa.

Jasmin taas on minua ehkä n. 30 kg köykäisempi ja meni minua n. 4 sek hitaammin vaikkakin voitti itseään kokeneempia ensimmäisessä kisassaan.

Tähän keskusteluun osallistunut herra Haaparanta taas on minua ehkä n. 20 cm lyhyempi ja varmaan ainakin yhtä monta kiloa köykäisempi ja ajaa tehokkaammalla pyörällä (minulla 600 cc ja Heselle 750 cc) jonka rata-ajo-ominaisuudet muiltakin osin omani tasoa. Silti Hese on jäänyt taakse niin mutkissa kuin lähdössä selkeästi paremmasta teho-paino -suhteesta huolimatta. No, Hesen kanssa käydään hyviä vääntöjä joskus ja Hese niitä harvoja jäljellä olevia tämän luoka pioneerejä.

Partanen taas ei pärjännyt minulle painissa, mutta ajaa selvästi nopeammin ja samalla pyörällä. Vastaantulija (196/116 kg) ei pärjännyt minulle painissa eikä radalla, mutta taas Penna-senior vei minua kuin roskaämpäriä vaikka on 20 vuotta vanhempi ja ainakin 20 cm lyhyempi. Tuo siis nurmella, asfaltilla olen toistaiseksi pärjännyt Pennalle, tosin en sille nuoremmalle.

Jalava taas ajoi 2 sek nopeammin samalla autolla kuin minä, mutta minä ajan samalla pyörällä 10 sek nopeammin kuin Jalava radan ollessa sama. Kari on minua lyhyempi, mutta minua painavampi. Mistä nämä kaikki asiat johtuvat? Voisitko saada minut ymmärtämään asiat, niin olisi helpompi lähteä viikonloppuna ottamaan taas turpaan.

Kerro Legend. Siirrä ripaus viisaudestasi meidän muiden onneksi ja iloksi.

Jukka

Jukka olisiko meillä mahdollisesti käytössä ens viikonlopun kisasta kuljettajien panoindeksejä niin pääsis kaikki halvemmalla kun saisi laittaa lopputulokset niiden mukaan eikä kenenkään tarvis raahata romujaan kaiken maailman homostelu bileisiin?

Ei muuta kun nyt radalle näyttämään miten sillä trumpalla päästään noihin aikoihi. Otetaan koko org:in väki paikalle kannustamaan!  
biggrin.gif

Back