Eikös tuo Jukan "kisa" vastaa jo aika hyvin sitä vanhaa nissanmiesten uhoa, että 600 kyykky vastaan normiperheauto (siinä tapauksessa Skyline) ja auto vie. Nyt ei edes vakiota tehokkaampi (ja kevyempi?) rata-auto pärjännyt
Haluan ihan aikuisten oikeasti nähdä kadulla liikkumassa auton, joka on härskimpi kuin tuo mitä vastaan ajoin näytösajoa. En ole koskaan, en koskaan hävinnyt autolle lähdössä. En hävinnyt nytkään, mutta eipä kyllä mikään 6-0 -tuloskaan ollut, lähti sen verran äkäisesti. 3,9 sek 0-100 km/h on käsittääkseni aika hyvä tulos koppiautolle jolla voi ajaa rataakin. Kiihdytysautot erikseen, sellaisella tuskin mutkaan kovin nopeasti kannattaa tarjota.
Koska autopuolta en tunne, en voi ottaa kantaa siihen minkä tasoinen kuski Kyllönen on. Harrastanut tietääkseni kauemmin kuin mitä itse olen pyörällä ajanut (olen aloittanut 80-luvun puolen välin tietämissä) ja kokemusta jonkun verran karttunut. Joku innokkaampi googlettaja etsinee hänen meriittinsä. Mikään häkkinen kyseessä ei ole, mutta varmasti perinteistä nettiuhoajaa kovempi luu.
Siitä olen melko varma, että Radicalia ja osaavaa kuskia vastaan soolopyörällä ei ole mahdollisuuksia. Olen kellottanut Radicalille 1:10 matalia Kemoralla näytösajossa matkustajan kanssa. Tietääkseni Radicalia ei ole Suomessa rekisteröity eikä sitä varmaan voi kutsua perheautoksi. Oma pyöräni poikkeaa kadulla pyörivistä vastaavista R6R:istä siinä, että siitä löytyy kuitukatteet, ohjausiskunvaimennin ja erilaiset jalkatapit. Mikään noista ei lisää tällä tasolla vauhtia pätkääkään.
Jokusen auton olen nähnyt kadulla pyörimässä ja voisin väittää myös, että aika nopeasti lähtee kilvet jos vastaavaa pörinää pitää mitä Kyllösen rassi. Myöskin hidasteiden ylitys voi olla kohtuullinen haaste tuollaiselle autolle.
Kertaakaan ei ole automiehet aikaisemmin suostuneet (ehtineet, muistaneet jne) tuollaiseen koitokseen. Netissä on kyllä osattu vääntää. Kerran varasin jopa radan vartavasten ja järjestin pyöräkuskin paikalle, mutta mitä vielä, eipä näkynyt ketään. Taas menivät siskon häät ja saunan lämmitykset tuon edelle.
Mutta julkisesti lupaan tässä ottaa uusinnan katuautoa vastaan ja jos joku ihmeellinen kilvissä oleva tulkinnanvarainen laite (esim. Ruotsin kilvissä oleva Radical) ilmoittautuu, niin sitten vaihdetaan osaavaa kuskiin. Tuolla omalla pyörälläni päässee ammattitaitoinen kuski johonkin 1:20-1:21 väliin, virivehkeillä alle 1:19. Koitos voidaan järjestää vaikka jonkun meidän kilpailun tauolla, niin on sitten yleisöäkin. Kuitenkin samoilla säännöillä, eli pyörän takana ei saa auto ajaa, se on liian vaarallista. Ja radaksi ei sovellu Ahvenisto, se on liian vaarallinen pyörille, sopivin varmaan Alastaro turva-alueidensa johdosta.
Jatketaan vääntöä
Jukka