• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auto lopetti ajokauden - meneekö lunastukseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja F800GS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
" Ajatelkaa tilannetta omalle kohdalle... Jäätkö sinne bussin taakse odottamaan että se on kääntynyt... "

jään ja olen välttynyt suuremmilta kolhuilta jo XX vuoden ajan kun olen tätä lajia harrastanut. ja siinä sivussa kouluttanut muutaman bussilastillisen motoristi-taimia joiden päähän olen takonut samaa ideaa.

Porukka on näemmä sitä mieltä, että on ihan sama noudatetaanko sääntöjä, koska kolmion takaa saa ajaa päälle.
Kukahan moista on tässä ketjussa väittänyt??

Tapauksesta vaan on hyvä keskustella siksi, koska tässä on selkeä oppimisen paikka monelle (ja juuri se on tämän turvallisuus-osion paras puoli, jos joku tuore kuski voi oppia jotain, mitä ei ole aikaisemmin huomannut ajatellakaan).

Ikävä toki, jos ketjun aloittaja ottaa sen niin, että hänelle halutaan pottuilla. En ainakaan itse ole halunnut näin tehdä.

ei voi kuin ihmetellä tätä uudenpolven(?) suhtautumista moottoripyörällä liikkumiseen.

jälleen kerran...

olisi jo korkea aika alkaa miettiä mikä on tärkeämpää.

muitten tielläliikkujien liikennesääntöjen noudattaminen vai se, että itse selviää hengissä sääntöjänoudattamattomien seassa?

kaikenkaikkiaan moottoripyöräily on totaallisen väärä harrastusmuoto henkilöille, jotka ovat pilkun tarkkoja omista oikeuksistaan.

suosittelen lämpimästi jotakin aktivistijärjestötoimintaa.

-vaihtoehto-

muitten tielläliikkujien liikennesääntöjen noudattaminen vai se, että itse selviää hengissä sääntöjänoudattamattomien seassa?

kaikenkaikkiaan moottoripyöräily on totaallisen väärä harrastusmuoto henkilöille, jotka ovat pilkun tarkkoja omista oikeuksistaan.
Käytännössä tuohon sisältyy jopa enemmän viisautta kuin paksuun oppaaseen ja ajokorttitutkintoon yhteensä

Funtsikaa ajatuksella

ei voi kuin ihmetellä tätä uudenpolven(?) suhtautumista moottoripyörällä liikkumiseen.

jälleen kerran...

suosittelen lämpimästi jotakin aktivistijärjestötoimintaa.

-vaihtoehto-
Eli kukkahatuilta mopot pois.  
thumbs-up.gif

Ja vaikka tosiaan himpun joutuisi löysään bussin tai traktorin takana risteyksessä jottei tarvitsisi osallistua arpajaisiin, niin ei siihen kuole... (arvonnassa saattaa kuollakin) Eikä silti tarvitse ajaa kuin akat. Saapahan vaan tekosyyn kiihdyttää uudestaan vauhtiin ja sehän se juuri kivaa onkin.

Valitettavasti mopoilijat eivät vaan erotu autojen seassa kunnolla ja niillä pääsee pikkurakoihin aika liukkaasti... Kyllä sen kanssa voi elää, (ja toiset suorastaan nauttii) kunhan ei ole perus kukkahattu.org asennevammaa. Mopoilun kuuluu olla kivaa.

Ps. Liikenneterroristeja voi kouluttaa liikenteessä naama punaisena sitten sillä volvolla. Ei kannata alkaa mopolla opettaan...  
biggrin.gif

Kiitos tästä toisesta neuvosta, vähän vain tuli nyt myöhässä. Ja tuskin tulee jatkossakaan ajettua kävelyvauhtia jokaisen bussin ohi vain sen takia että joku tienkäyttäjä on menettänyt järkensä.
Jos sinä et nähnyt autoa, miten voit olettaa että auto on nähnyt sinut? Ei millään pahalla, ihmetyttää vaan.
Jestas sentään mikä kysymys. Perin nerokas, vetää lähes sanattomaksi.

Jos noi olis nähnyt toisensa niin ei kai kolaria olis sattunut. Toisaalta vain toinen tuli kolmion takaa ja teki virheen.

Mutta onhan noi vaaran paikkoja, joita kannattaa jokaisen oppia varomaan.

Hieman jo elättelin toiveita oman pyörän lunastuksesta, mutta täysin turha toivo siis ilmeisesti.

Kävi eilen illalla nimittäin niin, että maaseudulla(asfaltti 80km/h) oikealta tulevalta metsäautotieltä kurvasi maasturin tapainen eteeni. Jouduin tekemään tiukahkon jarrutuksen, en kumminkaan uskaltanut lähteä ohi koska edessä oli mäki ja näkyvyys siten ohittamiselle huono(eli hannasin). Olin jo kohtalaisen lähellä autoa ja pois jarruilta kun kaveri laittoikin yllättäen liinat kiinni, samoten meikäläinen ja sain pysäytettyä pyörän parin kolmen metrin päähän...

Samantien syttyy pakkivalo ja meikäläinen hädissään yrittää stepata taaksepäin ja hamuta peukulla tööttiä siinä onnistumatta. Ja päällehän se tuli ihan huolella!

Itse kuin ihmeenkaupalla sain pyörän kaatuessa jalkojen väliin tönäistyä itseni auton kontista kauemmas ja kuperkeikan kautta tetsasin turvaetäisyyden päähän koska ensimmäisenä oli mielessä että kaveri meinaa teilata miut ihan tosissaan... Onneksi siitä ei kumminkaan ollut kyse
smile_org.gif

Kotilokuski oli samaan suuntaan kääntyessään huomannut minun tulosuunnassani naapuritalon isännän pihamaalla n. 100 metrin päässä ja päättänytkin kääntymisen jälkeen mennä häntä morottamaan. Missään vaiheessa ei ollut nähnyt meikäläistä, ja koska olin, myös omaa tyhmyyttäni, parkeerannut niin lähelle konttia keskelle autoa, ettei hän voinut nähdä minua sivupeileistä.

Käytiin sitten myöhemmin lainaamassa kyliltä kärry ja heitti meikäläisen ja mopon kotiin 40km päähän, eli propsit kumminkin siitä.

Ja niihin vaurihoihin:
Vetokoukku pääsi tapaamaan syyläriä(kunnon monttu, mehut jäi tielle) ja jalkatappi painui kasaan, eli jonkinmoista puristusta on kumminkin ollut. Sitten ihan perus naarmua putkessa ja katkennut jarrukahva yms. Keula silmämääräisesti näyttää ehjältä, aavistuksen ehkä öljyä tuhrunnut stefan välistä.

Omat vauriot lähinnä henkisiä ja pientä lihaskireyttä... Johan mie kokonaiset 400km kerkesin ajelemaan! Vitutus näköjään tulee vähän jälkijunassa, eilen olin vielä vain helpottunut keretessäni itse alta pois..

Edit: Mielipide vahvistui myös lauseelle "Loud pipes save lives", jos olisin ollut ex-trumpalla liikenteessä niin ehkäpä tätäkään ei olisi tapahtunut... ehkä. En ainakaan olisi ollut tuolla tiellä ajelemassa koska oli suurimmaksi osaksi hiekkatietä
baaa.gif

Peukalo hamusi ilmeisesti vanhasta tottumuksesta tööttiä alimmasta napista, hussessa sieltä löytyy vilkku... Aina ei voi voittaa

Kohta saat varmaan lukea etta omaa tyhmyyttasi jait alle ja oma vikasi ettei auton suhari sinua nahnyt.

Kuinka oikeassa oleminen ei riita koska silloinkin voi sattua kolari ja etta aina maastoauton nahdessaan viisas biker pysahtyy ja pakenee vastakkaiseen suuntaan. Ainakin jos kohtelu on sama kuin topicin aloittajalle.

Bike kuntoon ja baanalle, maasturimies maksaa.

Back