Hieman jo elättelin toiveita oman pyörän lunastuksesta, mutta täysin turha toivo siis ilmeisesti.
Kävi eilen illalla nimittäin niin, että maaseudulla(asfaltti 80km/h) oikealta tulevalta metsäautotieltä kurvasi maasturin tapainen eteeni. Jouduin tekemään tiukahkon jarrutuksen, en kumminkaan uskaltanut lähteä ohi koska edessä oli mäki ja näkyvyys siten ohittamiselle huono(eli hannasin). Olin jo kohtalaisen lähellä autoa ja pois jarruilta kun kaveri laittoikin yllättäen liinat kiinni, samoten meikäläinen ja sain pysäytettyä pyörän parin kolmen metrin päähän...
Samantien syttyy pakkivalo ja meikäläinen hädissään yrittää stepata taaksepäin ja hamuta peukulla tööttiä siinä onnistumatta. Ja päällehän se tuli ihan huolella!
Itse kuin ihmeenkaupalla sain pyörän kaatuessa jalkojen väliin tönäistyä itseni auton kontista kauemmas ja kuperkeikan kautta tetsasin turvaetäisyyden päähän koska ensimmäisenä oli mielessä että kaveri meinaa teilata miut ihan tosissaan... Onneksi siitä ei kumminkaan ollut kyse
Kotilokuski oli samaan suuntaan kääntyessään huomannut minun tulosuunnassani naapuritalon isännän pihamaalla n. 100 metrin päässä ja päättänytkin kääntymisen jälkeen mennä häntä morottamaan. Missään vaiheessa ei ollut nähnyt meikäläistä, ja koska olin, myös omaa tyhmyyttäni, parkeerannut niin lähelle konttia keskelle autoa, ettei hän voinut nähdä minua sivupeileistä.
Käytiin sitten myöhemmin lainaamassa kyliltä kärry ja heitti meikäläisen ja mopon kotiin 40km päähän, eli propsit kumminkin siitä.
Ja niihin vaurihoihin:
Vetokoukku pääsi tapaamaan syyläriä(kunnon monttu, mehut jäi tielle) ja jalkatappi painui kasaan, eli jonkinmoista puristusta on kumminkin ollut. Sitten ihan perus naarmua putkessa ja katkennut jarrukahva yms. Keula silmämääräisesti näyttää ehjältä, aavistuksen ehkä öljyä tuhrunnut stefan välistä.
Omat vauriot lähinnä henkisiä ja pientä lihaskireyttä... Johan mie kokonaiset 400km kerkesin ajelemaan! Vitutus näköjään tulee vähän jälkijunassa, eilen olin vielä vain helpottunut keretessäni itse alta pois..
Edit: Mielipide vahvistui myös lauseelle "Loud pipes save lives", jos olisin ollut ex-trumpalla liikenteessä niin ehkäpä tätäkään ei olisi tapahtunut... ehkä. En ainakaan olisi ollut tuolla tiellä ajelemassa koska oli suurimmaksi osaksi hiekkatietä