tonttuj sanoi:Liikennevakuutuskeskus maksaa henkilövahingot ja asusteet ja mahdolliset kännykät ja muut henkilökohtaiset rojut.
Käsittääkseni henkilövahinkojen lisäksi vain kypärän.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tonttuj sanoi:Liikennevakuutuskeskus maksaa henkilövahingot ja asusteet ja mahdolliset kännykät ja muut henkilökohtaiset rojut.

Motoristi1958 sanoi:...Honda NC 700X:n testissä toteaa etujarrun olevan keveän käyttää KAHDELLA sormella jarrutettessa! Kun aina pitäisi käyttää neljää sormea! Varsinkin ABSittomissa pyörissä.
PoS sanoi:Perustele. Miksi neljää sormea? Ja miksi erityisesti ABSittomissa pyörissä?
juhhyto sanoi:Kun "tilanne" on päällä, niin ABS-jarruista puristellaan kahvasta pohjaan saakka. Jos teet sen kahdella sormella, niin kaksi nakkia on välissä. Paitsi jos ne kaksi on silleen ruottalaismallisesti pystyssä.
shyhander sanoi:Tätä väitettä en koskaan ole käsittänyt, että sormet jää väliin. Mulla ei sormet edes taivu niin, että voisin puriustaa kahvaa pikkusormella ja nimettömällä samalla kun etu- ja keskisormi jarruttaa. Kyllä etusormi (ja keskisormi) on kahvan ympäri ja jarrukahvaa painaa nuo uloimmat sormet.

juhhyto sanoi:Kun "tilanne" on päällä, niin ABS-jarruista puristellaan kahvasta pohjaan saakka. Jos teet sen kahdella sormella, niin kaksi nakkia on välissä. Paitsi jos ne kaksi on silleen ruottalaismallisesti pystyssä.
adville sanoi:ei se ole aina ihan itsestään selvää että niitä korvauksia mistään saisi...
naapurin ukko jäi auton alle ,aamulla käydessään selvinpäin postilaatikolta lehteä hakemassa, seisoi paikallaan kun alkoholin ja muiden päihteiden vaikutuksen alainen heppu ,varastetulla tuontiautolla jota ei ollut verotettu,ilman siirtolappuja ja vakuutusta ,tietenkin , pamautti naapurista yli, aiheuttaen pysyviä liikuntavammoja, ei varattomuutensa takia pysty mitään korvauksia maksamaan ,eikä maksanut kukaan eikä mikään muukaan instassi suomen maassa... ainakaan vielä ja tapaus sattui jo viime vuoden keväällä..
on muuten kohtuullisen harvinaista että noin voi yleensäkään käydä...
PoS sanoi:Perustele. Miksi neljää sormea? Ja miksi erityisesti ABSittomissa pyörissä?
Nitrous sanoi:Tähän haluaisin itsekin kuulla perustelun. Monta huonoa olen kuullut, mutta en yhtään sellaista, jolla olisi nykyisten jarrujen ja reaalimaailman kanssa jotain tekemistä.
Motoristi1958 sanoi:Kokemuksesta.
vma sanoi:Koko pitkä jupinasi kertoo sinun tavasta jarruttaa. Ei sanaakaan siitä mitä kysyttiin (eli miksi mukamas neljä sormea on parempi kuin kaksi sormea jarrulla). En myöskään ymmärrä, miten voit väittää juuri sinun tapasi olevan se oikea tapa.
Itse olen kokenut kaksi sormea kahvalla 100% riittävänä radalla, kadulla, krossiradalla, enskassa ymsymsyms.
Neljää sormea en edes saa pidettyä jarrukahvalla samaan aikaan kun pyörää sarvista kiinni pidän. Kaksi sormea taittuu jarrukahvalle (ja on jarrukahvalla aina kun ajan) sitten jo oikein hyvin.
tonttuj sanoi:Pahoittelen, mutta 99,99% varmuudella noin ei tule käymään kuskin osalta...

C-A-D sanoi:Kuitenkin: Jos kaatuminen johtui lukkiintuneesta etusesta (paniikkijarrutuksesta), niin JUURI TUOSSA tilanteessa ABS on aika ässä! ABS on arvossaan juuri silloin kun reagoidaan selkäytimellä ja liskoaivoilla. Koska meikäläisellä ei tuota kummempia olekaan, niin olen ajat sitten päättänyt, että pyörässäni nuo (ABS-jarrut) aina ovat.![]()