• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auto kiilasi eteen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSFN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heitänpä tähän samaan topicciin kun liippaa läheltä:

tänään jälleen kerran meinas naiskuski teilata mut kaistanvaihdolla; tällä(kin)kertaa kehä3:ella.
Mietin, että mikä saatana siinä on, että 29/30 kiilaamistapauksesta ottaa paikkansa naisen ohjastamana.
Lahdentietä huristellessa sen sitten keksinkin:
Miehet kun eivät voi/osaa tehdä kahta asiaa samaan aikaan niin miehet tekevät sen kohta kohdalta:
1)päättävät ensin vaihtaa kaistaa
2)laittavat vilkun päälle
3)katsovat peileihin/sivulle,onko kaista vapaa
4)vaihtavat kaistaa turvallisesti

Ok, naisethan todistetusti osaavat paremmin tehdä asioita yhtaikaa, joten naisten kaistanvaihto toteutuu luontevammin ja salamannopeasti näin:

1)vaihdanp.....nuuiiin

naiset tekevät yliluonnollisten kykyjensä avittamina nämä kaikki toiminnot salamannopeasti samanaikaisesti rattia kääntäen..
ghostface.gif
sport05.gif
Ei hemmetti  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
tää oli päivän paras!
Kauniimpi puoliskokin repesi täysin  ja oli samaa mieltä tuosta.
+1
biggrin.gif

Pahinta on kun kokonaan ilman vilkkua vaihdetaan samalle kaistalle. "Eimun nyt tarvi vilkuttaa kun ei siellä nyt ketään oo. Eiku oho!"

Eniten tuo vilkku kaistaa vaihdettaessa kyllä tuntuu unohtuvan motoristeilta itseltään. Kyllä se vilkku sille edessä ajavalle autoilijalle saattaa olla se tarvittava huomautus että on tulossa ohi. Pyörällä kun yleensä ei montaa sekuntia ota, kun ei ollakaan enää taustapeilissä vaan siinä auton vierellä. Se vilkku saattaa havahduttaa peilihinsä vilaisevan autoilijan siihen että ympärillä on muutakin käynnissä.

Ei myöskään kannata viivyttää sitä omaa ohitusta siihen pisteeseen, että sen autonkin pitää jo ohittaa joku. On paitsi oman perseen varmistamista, myös kohteliasta kunnei poloisen tarvitse pudottaa vakkarilta.

Pimeet nurkat on vaarallisia päivystyspaikkoja. Ajelen työkseni paljon autolla kehäteillä ja muilla monikaistasilla ja joka kerta kaistaa vaihtaessa pää pyörii kuin maikkarin pöllöllä, että onko sinne "pimeeseen" nurkkaan joku parkkeerannut mopolla päivystämään. Välillä tuntuu, että autojen i-palkit vaan kasvaa ja peilit pienenee. Samalla se alue, jonne ei kunnolla näe, laajenee. Epäilen, että harva autoilija ketään tahallaan kiilailee. Pyörällä on vaan helppo jäädä sinne palkkien taakse ja peilien katvealueeseen. Sama koskee mielestäni myös risteysalueita. Näkyvyyttä veljet ja siskot!
eek.gif

Pimeet nurkat on vaarallisia päivystyspaikkoja. Ajelen työkseni paljon autolla kehäteillä ja muilla monikaistasilla ja joka kerta kaistaa vaihtaessa pää pyörii kuin maikkarin pöllöllä, että onko sinne "pimeeseen" nurkkaan joku parkkeerannut mopolla päivystämään. Välillä tuntuu, että autojen i-palkit vaan kasvaa ja peilit pienenee. Samalla se alue, jonne ei kunnolla näe, laajenee. Epäilen, että harva autoilija ketään tahallaan kiilailee. Pyörällä on vaan helppo jäädä sinne palkkien taakse ja peilien katvealueeseen. Sama koskee mielestäni myös risteysalueita. Näkyvyyttä veljet ja siskot!  
eek.gif
Löytyy myös niitä jotka selvästi näkee ja silti kiilaa,kokemusta on muutamista.
Tarkennetaan vielä että vuosien mittaan on 3 sivupeilejä potkittu/lyöty pois ja 4 lommoa/naarmua tullut potkittua/lyötyä kun selvästi näkevät että olen siinä ja silti kiilaavat/änkevät päälle  
crazy.gif

Jokaisen kerran olen jäännyt "nurkille" tai mennyt viereen valoissa mut eipä ole vielä kukaan halunnut keskustella noist vaan pois yrittävät päästä niin nopeasti kun mahdollista  
tounge.gif

Jotkut kotilokuskit harrastavat sitäkin kun on pitkä letka autoja ja pyörä jossain keksellä letkaa niin ohitteöevat autoja aja änkevät pyörän viereen et on pakko siirtyä pientarelle kun auto änkee siihen mihiin minä olin,ihmen kiire noil aina on???
Moottoripyörällä olisit jo perillä  
biggrin.gif

Ja ainakin omasta mielestä olen täysin oikeudettu tehä noin joka kerta kun kotilokuski selvästi näkee mua ja tulee silti päälle kun ajattelee et kyll se pyörä mahtuu pientarelle tai siirtyy pois jonnekin
cool.gif

Back