• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Atlantinvalli Jutaus 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mchuurre sanoi:
Ja sitten jos arvon Jutaajat innostuvat jatkamaan Jutaustaan pidemmälle, tai vaikkapa sitten jos puhutaan Atlantinvalli Jutaus 2016:sta, niin kohteita löytyy mm Nordlandista lisää :thumbup:

(kartasta klikkaamalla, saat kohteen tarkemman kuvauksen, & karttaa voit tarvittaessa myös suurentaa)

2017 on sitten varmaan vuorossa El Alamein jutaus...:thumbup:

mchuurre sanoi:
Ja sitten jos arvon Jutaajat innostuvat jatkamaan Jutaustaan pidemmälle, tai vaikkapa sitten jos puhutaan Atlantinvalli Jutaus 2016:sta, niin kohteita löytyy mm Nordlandista lisää :thumbup:

(kartasta klikkaamalla, saat kohteen tarkemman kuvauksen, & karttaa voit tarvittaessa myös suurentaa)

Jos nyt ihan vakavasti puhutuaan jutauksesta 2016 niin oliskos se suunnilleen samaan aikaan kuin tän vuoden jutaus.

Tuli hommattua tommonen pemari. Onkos ketään jutaajaa pääkäupunkiseudulla, jolla on pemari, jotta vois testata pemarin toimintaa.

Minä.... Tai siis tolle teidän hienolle reissulle en ole lähdössä, mutta voidaan testailla esim. 9.5.

Joo, ja hei sitten tarkkana nuitten VOX:ien kanssa, jos kenellä sellainen on!

Meinaan, tulee aikas turhauttava legi, jos jollain on VOX säädetty herkälle ja porukat joutuu kuuntelemaan jonkun ajokohinaa, peittäen kaikkien muun liikenteen alleen! :no:

Itselläni on VAIN nappisydeemi, jolloin tuollaista ongelmaa ei edes pääse syntymään, (vink-vink)! :orgmp:

Go-Za sanoi:
Minä.... Tai siis tolle teidän hienolle reissulle en ole lähdössä, mutta voidaan testailla esim. 9.5.

OK, hieno juttu. Tehdään näin. Ehkä on nyt syytä ruveta lukemaan manuskaa.

mchuurre sanoi:
Joo, ja hei sitten tarkkana nuitten VOX:ien kanssa, jos kenellä sellainen on!

Meinaan, tulee aikas turhauttava legi, jos jollain on VOX säädetty herkälle ja porukat joutuu kuuntelemaan jonkun ajokohinaa, peittäen kaikkien muun liikenteen alleen! :no:

Itselläni on VAIN nappisydeemi, jolloin tuollaista ongelmaa ei edes pääse syntymään, (vink-vink)! :orgmp:

Tuossa mun pemarissa on näköjään VOX, joten mun täytyy lukea manuska (mitä en tosimiehenä yleensä tee). :;):

Ja TAAS yksi uusi sponssi mukaan! :jippikaijee:

Tosin, piti käyä paikanpäällä ihan "livenä", mut kuiteski!

Forum_zpsdya0s8m4.jpg

Viimeksi muokattu:
Hei nyt herätystä talvihorroksesta ATV- Jutaajat! Eikö Jällivaarasta tai Jokkmokista tarvita kuin 7:lle majoitus viimeiseksi yöksi? Eli porukat hajaantuu Trömsöstä käsin kuin varpusparvi konsanaan?
Okay, no hyvä sitten jos ei tarvii, perun sitten net alustavat varaukset poes..... :orgmp:

50485236be8481c741936bad07b95139c395e3266b5a5f6c225507dda6d2e6a8a953c0a6.jpg

mchuurre sanoi:
Hei nyt herätystä talvihorroksesta ATV- Jutaajat! Eikö Jällivaarasta tai Jokkmokosta tarvita kuin 7:lle majoitus viimeiseksi yöksi? Eli porukat hajaantuu Trömsöstä käsin kuin varpusparvi konsanaan?
Okay, no hyvä sitten jos ei tarvii, perun sitten net alustavat varaukset poes..... :orgmp:

50485236be8481c741936bad07b95139c395e3266b5a5f6c225507dda6d2e6a8a953c0a6.jpg

Mä tarviin majoituksen vikaks yöks joko Jällivaarasta tai Jokkmikista.

Terve McHuurre
Saatko tehtyä jonkinmoisen osallistujalistan ketä, mistä ja kuinka pitkälle on tarkoitus ajella porukassa?
Voisi kattella mistä päin muut lähtevät reissuun ja mitenkä ovat suunnitelleet paluumatkaa kotia päin.
Sais sovittua ajoissa ajokaveria, niin ei tarvitse yksin ajella..
-Jyki

Jyrkkä-Jyri sanoi:
Terve McHuurre
Saatko tehtyä jonkinmoisen osallistujalistan ketä, mistä ja kuinka pitkälle on tarkoitus ajella porukassa?
Voisi kattella mistä päin muut lähtevät reissuun ja mitenkä ovat suunnitelleet paluumatkaa kotia päin.
Sais sovittua ajoissa ajokaveria, niin ei tarvitse yksin ajella..
-Jyki

Terve vaan Jyri! Saisin, mutta olisi melkoinen homma, ja tuskin sillä olisi mitään arvoa, koska:

- Jutaajien kotipaikkakuntia en tiedä, ja toisekseen, kuka sitä nyt suorinta reittiä Kaamaseen... :D
- Jutaajilta kysymättä, ei kenenkään nimiä julkaista ilman heidän lupaansa, eli siksi pelataan numeroilla / nick:illä.
- Jutaajien suunniteltuja ajoreittejä eivät varmaan Jutaajat itsekkään tiedä, tai ne voivat vielä matkallakin muuttua?
- Milloin ja mistä kenenkin paluumatka alkaa, on aina Herran kädessä.....?
- Kaikki Jutaajat, eivät vieläkään ole varmoja (hotelli maksamatta), osallistumisestaan ja toisekseen, uusiakin voi vielä tulla mukaan?

Joten ehdottaisin sinullekkin Jyri, että heität kanaville jo oman "pläänisi" näkyville, johon halukkaat voivat liittyä sekaan - OK? :orgmp:

ps. ja sulle jlik: olit jo mukana noissa 7:ssä!:thumbup:

mchuurre sanoi:
Terve vaan Jyri! Saisin, mutta olisi melkoinen homma, ja tuskin sillä olisi mitään arvoa, koska:

- Jutaajien kotipaikkakuntia en tiedä, ja toisekseen, kuka sitä nyt suorinta reittiä Kaamaseen... :D
- Jutaajilta kysymättä, ei kenenkään nimiä julkaista ilman heidän lupaansa, eli siksi pelataan numeroilla / nick:illä.
- Jutaajien suunniteltuja ajoreittejä eivät varmaan Jutaajat itsekkään tiedä, tai ne voivat vielä matkallakin muuttua?
- Milloin ja mistä kenenkin paluumatka alkaa, on aina Herran kädessä.....?
- Kaikki Jutaajat, eivät vieläkään ole varmoja (hotelli maksamatta), osallistumisestaan ja toisekseen, uusiakin voi vielä tulla mukaan?

Joten ehdottaisin sinullekkin Jyri, että heität kanaville jo oman "pläänisi" näkyville, johon halukkaat voivat liittyä sekaan - OK? :orgmp:

ps. ja sulle jlik: olit jo mukana noissa 7:ssä!:thumbup:

OK, hyvä että olin mukana noissa 7:ssä. Halusin vain varmistaa paikkani.

Huurusmiäs on oikeassa noiden suunnitelmien osalta; ne voivat hyvinkin vielä muuttua; itelläkin jo tehty reitit naviin, mutta vasta matkan aikana reitit sitten varmistuu. Majoituksen meno- ja paluumatkalle oon jo varannut. Mä voin panna omat suunnitelmat tähän ketjuun mutta mun täytyy pilkkoa reitit lyhyempiin osiin koska Google Mapsiin voi laittaa vain 10 etappia kerrallaan.

Ja numerolle 49 majoitus tuonne Jokkmokkiin tai missä nyt sitten lieneekään.

Laitoin kyllä s-postia, mutta paluupostina tuli jotain käsittämätöntä siansaksaa näytöllinen joten en ole varma mihin meni vai menikö mihinkään.

Kuljettaja nro:45, Super Tenere Espoosta.
Matkaan lähtö Pe aamu ajamalla tai Pe ilta Junalla->Rovaniemelle. Riippuen mitenkä pääsee töistä livahtamaan.
Mukana ajellaan koko matka Porjukseen ja sieltä siirtymä Perjantaiksi 12.6. Tenere Ralliin (Siku-Moto) Hyryojalle. La-Su kotiappäin ajo..
-Jyki p. 0400-633305

Numero 33 ei vielä tiedä varmaksi missä kohtaa erkanee porukasta, mutta aikoo joka tapauksessa harrastaa telttamajoitusta joten ei tarvitse hotellihuonetta varata.

Alustava suunnitelma on lähteä perjantaina PK-seudulta ja ajella itäistä reittiä Kuusamon kautta, mutta tässä on vielä jonkun verran muuttujia jotka voivat suunnitelmaan vaikuttaa.

Nro 38:n menomatkan ekan päivän (4.6.) reitti Espoo-Kuopio tossa. Google kartta näköjään vähän oiko mun reittiä elikä tarkoitus käydä myös parilla muulla motokätköllä (Puijon tornilla ja Väinölänniemellä). Yöpyminen Best Westernissä josta saa 15 pinnan alennuksen Biker-passilla.

Toka päivä (5.6.) Kuopio-Kuusamo tossa. Yöpyminen Kuusamon Kutsussa.

Kolmas ajopäivä (6.6.) Kuusamo-Kaamanen tossa..

Ei siis lyhin ja nopein reitti vaan samalla kätköillään.

Ja sitten paluureittiä. Eka päivä (11.6.) Porjus-Oulu. Eukko käymässä Oulussa tuolloin joten eukon völjyyssä Best Westernissä.

Toka päivä (12.6.) Oulu-Kuortane. Yöpyminen Kuortaneen urheiluopistolla (AL:n jäsenkortilla 15 pinnan alennus).

Vika ajopäivä (13.6.) Kuortane-Espoo. Taas Google oiko tuota reittiä elikä Tampereen kätköt tarkoitus käydä läpi.Onhan tossa motaria melkonen pätkä mutta ehkä sitä haluaa päästä kotiin mahollisimman nopeasti.

Reitin varrella kaikkiaan 36 motokätköä.

jlik sanoi:
Nro 38:n menomatkan ekan päivän (4.6.) reitti Espoo-Kuopio tossa. Google kartta näköjään vähän oiko mun reittiä elikä tarkoitus käydä myös parilla muulla motokätköllä (Puijon tornilla ja Väinölänniemellä).

Toka päivä (5.6.) Kuopio-Kuusamo tossa.

Kolmas ajopäivä (6.6.) Kuusamo-Kaamanen tossa..

Ei siis lyhin ja nopein reitti vaan samalla kätköillään.

Kätköt kiinnostaisivat ja reittikin näyttäisi hyvältä, mutta en ole varma pääsenkö noin "aikaisin" lähtemään. Tutkitaan asiaa, mutta jos pääsen ja ajoseura kelpaa niin voisin ehkä harkita liittyä remmiin.

Back