• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ASIAA/Terveiset Motorg hallitukselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BANDIT-R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kallokas sanoi:
Keväinen Motorg-ruosteenpoisto eri paikkakunnilla voisi olla sellainen, joka saisi vasta kortin saaneita ja yleensäkin motoristeja tulemaan tutustumaan Motorgin toimintaan ja ottamaan tuntumaa Orggilaisiin. Eri kerhothan kyllä järjestävät, mutku kaikki eivät kuulu kerhoihin...

Tämä on ollut agendalla varmaan suurinpiirtein yhtä kauan kuin orgissa koulutustoimintaa on järjestetty. Uskomattoman haastavaksi se vain on osoittautunut toteuttaa, koska sitoo niin paljon resursseja. Pyritään kehittämään toimintaa kuitenkin edelleen, että vielä joskus meillä olisi resurssit tuon toteuttamiseen.

SUOLA sanoi:
"Nyt ehkä olisi paikallaan ideoida kokonaan uusia juttuja. vanhat ideat on ehkä pikkuisen läpikoluttu ja tyhjiin lypsetty"

No ei nyt kaikki sentään - Kesäpäivämuisto Alastarolta 2013 - säväyttää tänäkin päivänä.
https://www.youtube.com/watch?v=H0f_Q_4MkPQ

Tästä olen sikäli samaa mieltä että nuo alastaron kesäpäivät oli konseptina sellainen jota olisin suonut jalostettavan, sen sijaan että tapahtuma ajettiin muualle ja aika erilaiseen, mielestäni kökömpään formaattiin.
But thats just me 😊

Epärealistisista ideoista puhuttaessa itsellä on joskus käynyt mielessä yhdistyksen prätkäkoulutuksen laskeutuminen aina mopoikäisten pariin asti. Vaatii tietty tollon paljon kouluttajia ja aikaa, mutta saataisiin vähän kylvettyä harastusta teiniskeneen.

Kyllä tulijoita on varmasti, jos joku järjestää esim. kesällä keskisuomeen makkaran paistopäivän. Täältä etelästä ja lapista puolimatkan krouviin treffit.
Lähellä voisi olla majoitus mahdollisuus väsyneille ja janoisille.

Mitä tulee uusiin jäseniin, niin eiköhän se puskaradio ole paras markkinointi kanava.
Itse en usko, että jäseniä saadaan myyntikojuja pystyttämällä.

Somen valtakautena hyviä videopätkiä/ kuvia rata ja kuminpolttopäiviltä. Vetoaa yleensä nuorempaan väestöön.
Nassikkana kun Artsi ajoi puukkarit jalassa, niin pitihän ne samat temput tehdä perässä.

A88 sanoi:
Kysymys hallitukselle/kokeneemmille jäsenille: Onko kokeiltu/mietitty jäsenten hankkimista julmalla pyramidihuijauksella? :D
Esimerkki: Jäsen tuo kaverin/ystävän uuden jäsenen yhdistykseen ja uusi jäsen maksaa jäsenmaksun+liittymismaksun -> Vanha jäsen saa kauppaan koodin, jolla saa "houkuttelevan alennuksen" ratapäivästä?

Tunnustan, jotta tällainen on ollut omalla "työlistalla" jo parinakin kautena.
Josko ihan näillä puheilla polkaistaan tänä vuonna tavalla tai toisella liikkeelle kesän korvalla :thumbup:

shyhander sanoi:
Epärealistisista ideoista puhuttaessa itsellä on joskus käynyt mielessä yhdistyksen prätkäkoulutuksen laskeutuminen aina mopoikäisten pariin asti. Vaatii tietty tollon paljon kouluttajia ja aikaa, mutta saataisiin vähän kylvettyä harastusta teiniskeneen.

Hyvä avaus. SMOTO:ssa juuri nyt pohditaan sitä miten saadaan nuoret mukaan harrastukseen. Mopojannujen osalta on tehty paljon hyvää työtä (mm. Nuoren kirkon moottoripaja ja vastaavia juttuja on myös kerhotasolla) ja sen tohtisi jatkuvan ja kehittyvän. Tästä keskustellaan SMOTO:n kevätkokouksen jälkeen kerhokonferenssissa lisää ja toivottavasti saadaan kerhojen, eli meidän kanssa asiaan uutta potkua ja ideoita.

GuessWho sanoi:
Tästä olen sikäli samaa mieltä että nuo alastaron kesäpäivät oli konseptina sellainen jota olisin suonut jalostettavan, sen sijaan että tapahtuma ajettiin muualle ja aika erilaiseen, mielestäni kökömpään formaattiin.
But thats just me 

Tähän on pakko heittää että: Olin aikoinani kovasti väärässä tämän asian suhteen. Olin kaivanut poteron ja huutelin sieltä vanhan köörin/omia huutoja. Pyydän vilpittömästi anteeksi.

Yhtälailla kehitys toiseen suuntaan oli ihan yhtä hyvä veto kuin alkuperäinen konsepti. On ainakin kokeiltu mitkä konseptit ovat kehityskelpoisia ja varmaan opittu siitä mikä ei toimi.

Sieltä poterosta huudeltiin vanhanmallin ryyppäysrallien perään. Ne ei taida enää toimia laajalla skaalalla. Vai pitäiskö kokeilla taas pitkästä aikaa? :) Vika oli ihan oikeasti vitsi.

basic sanoi:
Tähän on pakko heittää että: Olin aikoinani kovasti väärässä tämän asian suhteen. Olin kaivanut poteron ja huutelin sieltä vanhan köörin/omia huutoja. Pyydän vilpittömästi anteeksi.

Yhtälailla kehitys toiseen suuntaan oli ihan yhtä hyvä veto kuin alkuperäinen konsepti. On ainakin kokeiltu mitkä konseptit ovat kehityskelpoisia ja varmaan opittu siitä mikä ei toimi.

Sieltä poterosta huudeltiin vanhanmallin ryyppäysrallien perään. Ne ei taida enää toimia laajalla skaalalla. Vai pitäiskö kokeilla taas pitkästä aikaa? :) Vika oli ihan oikeasti vitsi.

Kyl mul on käynyt mielessä jonkin pienemmän ryyppäysrallin järjestäminen foorumin kautta, mutta ilman yhdistyksen rahoja. Jano ei vain ole ollut viime aikoina niin iso, että löytyis aikaa A) järjestämiseen B) juomiseen.

JMH sanoi:
Kyl mul on käynyt mielessä jonkin pienemmän ryyppäysrallin järjestäminen foorumin kautta, mutta ilman yhdistyksen rahoja. Jano ei vain ole ollut viime aikoina niin iso, että löytyis aikaa A) järjestämiseen B) juomiseen.

Eikä oo aikaa ens kesänäkään. Koska kierretään ratoja niin maan perkeleesti, eiks je? :grin:

Jonezi sanoi:
Eikä oo aikaa ens kesänäkään. Koska kierretään ratoja niin maan perkeleesti, eiks je? :grin:

No ei toi estä. Mutta enska, säbä & muu liikunta sekä muut kinkerit mm. Paimion Suviseurat Exklusiv. Mut jossain vaiheessa on ryhdistäydyttävä.

Karkea ajatus klubiaskin kannessa on.

MotOrgin vahvuus ja heikkous on sen yleisluontoisuus eli kaikkea kaikille, vaikka ainakin tällä hetkellä ehkä hiukan ratapainotteisesti kuitenkin. Vertailukohtana voisi olla Touring Finlandia tai vaikka joku merkkikerho, jotka automaattisesti keräävät yhteen juuri siihen yhteen juttuun keskittynyttä väkeä.

Harkitsemisen arvoista voisi olla miettiä erilaisia "alajaostoja" BMW-kerhon tapaan, jolloin kukin alajaosto olisi vastuussa oman aiheensa mukaisen toiminnan organisoimisesta ja kerhotasolla sitten organisoitaisiin isommat tapahtumat (ajokoulutukset, Imatra, Tallinna jne.).

Salmon sanoi:
Tämä olikin hyvä parannusehdotus ja laitoin toteutukseen välittömästi. Toivottavasti myös onnistuneesti

Terveisin kauppavastaava Salmon

Mainiota, vaikka lopputulos selviääkin mulle todennäköisesti aikaisintaan Imatran majoituksia ostaessa. :grin: :thumbup:

daddy0 sanoi:
MotOrgin vahvuus ja heikkous on sen yleisluontoisuus eli kaikkea kaikille, vaikka ainakin tällä hetkellä ehkä hiukan ratapainotteisesti kuitenkin. Vertailukohtana voisi olla Touring Finlandia tai vaikka joku merkkikerho, jotka automaattisesti keräävät yhteen juuri siihen yhteen juttuun keskittynyttä väkeä.

Harkitsemisen arvoista voisi olla miettiä erilaisia "alajaostoja" BMW-kerhon tapaan, jolloin kukin alajaosto olisi vastuussa oman aiheensa mukaisen toiminnan organisoimisesta ja kerhotasolla sitten organisoitaisiin isommat tapahtumat (ajokoulutukset, Imatra, Tallinna jne.).

Nämä mietteet on hyviä ideoita joita on mietitty kyllä. Ongelmaksi vaan muodustuu se, että halukkaita tämän tyyppisen alajaostojen tai paikallistoiminnan järjestämiseen/ideoimiseen on ilmoittautunut melko vähän.
Tälläkin hetkellä foorumilta löytyy kysely löytyskö paikallistoiminnan kehittämiseksi vapaaehtoisia yhteyshenkilöitä jäsenistön ja paikallisten .orggilaisten välille. Siinä olisi mahdollisuus päästä vaikuttamaan oman kotiseudun toimintaan.

Mutta mikäli halukkaita löytyy vaikka kurapuolen tai touring hommien kehittämiseen/ideoimiseen, niin ottakaa ihmeessä hallitukseen yhteyttä ja mietitään yhdessä mitä kivaa voitas keksiä.

Kaikki on viimekädessä kiinni siitä mitä TE haluatte ja olette valmiita tekeen!

fredi sanoi:
Somen valtakautena hyviä videopätkiä/ kuvia rata ja kuminpolttopäiviltä. Vetoaa yleensä nuorempaan väestöön.
Nassikkana kun Artsi ajoi puukkarit jalassa, niin pitihän ne samat temput tehdä perässä.

Oliskos jäsenistössä vapaaehtoista ihmistä, jolta taittuis videon editointi näppärästi? Ensimmäisen kerran näitä videoita taidettiin miettiä silloin, kun Andy oli hallituksessa. Oiskohan siis ollut joskus 2007-2009 kieppeillä? Kameroitahan nykyään on jokaisella ja muutama esiintymiskykyinen ihminenkin meiltä löytyy, mutta jonkun pitäisi hoitaa se jälkituotanto. Jos vapaaehtoisia löytyy, laittakaa viestiä joko suoraan mulle, tähän topiciin tai muita kanavia pitkin niin ryhdytään miettimään millaista videosarjaa esim. noista meidän koulutuksista/ratapäivistä saataisiin tehtyä.

Nitrous sanoi:
Oliskos jäsenistössä vapaaehtoista ihmistä, jolta taittuis videon editointi näppärästi? Ensimmäisen kerran näitä videoita taidettiin miettiä silloin, kun Andy oli hallituksessa. Oiskohan siis ollut joskus 2007-2009 kieppeillä? Kameroitahan nykyään on jokaisella ja muutama esiintymiskykyinen ihminenkin meiltä löytyy, mutta jonkun pitäisi hoitaa se jälkituotanto. Jos vapaaehtoisia löytyy, laittakaa viestiä joko suoraan mulle, tähän topiciin tai muita kanavia pitkin niin ryhdytään miettimään millaista videosarjaa esim. noista meidän koulutuksista/ratapäivistä saataisiin tehtyä.

Hyvää matskuahan tulis vaikka kuinka, ku kuvais varikkotouhuja, saunomista, autoreissuja ja ite toimintaa. Se videon editoiminen 5-15 minuutin koosteeksi onkin eri homma.

JMH sanoi:
Hyvää matskuahan tulis vaikka kuinka, ku kuvais varikkotouhuja, saunomista, autoreissuja ja ite toimintaa. Se videon editoiminen 5-15 minuutin koosteeksi onkin eri homma.

Joskus opiskelun ohessa noissa videohommissa olin mukana ja aika hyvä nyrkkisääntö oli, että 10min videoon tarvitaan vähintään 100min kuvaa. Ja siihen päälle sitten muutaman päivän työtunnit editointiin.

Yllättävän työlästä nimittäin etsiä sieltä kahden tunnin seasta just ne onnistuneet ja parhaat palat.

Nitrous sanoi:
Joskus opiskelun ohessa noissa videohommissa olin mukana ja aika hyvä nyrkkisääntö oli, että 10min videoon tarvitaan vähintään 100min kuvaa. Ja siihen päälle sitten muutaman päivän työtunnit editointiin.

Yllättävän työlästä nimittäin etsiä sieltä kahden tunnin seasta just ne onnistuneet ja parhaat palat.

Paljon tulee autossa istuttua, niin välillä miettinyt huvikseni tuollaisen ratakesävideon tarinan kaarta taustamusiikkeineen. Mä en vain osaa sellaista tehdä.

JMH sanoi:

Mä voin hoitaa sen nesteytyksen ja saunomisen.

tate66 sanoi:
Turun alueesta pidät huolen ?

Ei ne nielurisat katso paikkaa kun lonkeroa kaataa kiduksiin ja nahkaa lämmittää saunassa.
En asu turun seudulla enää. Vierailen kyllä säännöllisesti alueella, vaikkakin paikallinen virkavalta on joskus saattanut kaupungin rajalle ja toivottanut hyvää kotimatkaa :D

Back