• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Arveluttavaa viranomaistoimintaa lainsäädännössä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anatooli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitenkäs on jotenkin hieman sellainen fiilinki, että näissä threadeissa perinteisesti eniten meuhkaavien wannabe-anarkistien ideoilla ei liikenneturvallisuutta tässä maassa AINAKAAN parannettaisi  
tounge.gif
Olet oikeassa. Turvallisuus paranee vain istumalla kotisohvalla turvaliiveissä,matka tuonelaan on turvallinen. Markkinatalouden pyörittämiseksi ja yli 70 vuotiaaksi elävien eläkkeiden vuoksi kuitenkin pitää kiittää niitä jotka kuluttavat bensaa,viinaa ja tupakkaa,tekevät kahta työtä ja keritäkseen paikasta toiseen ajavat tehokkailla ajoneuvoilla ylinopeutta.
smile_org.gif
Niin, ja maailmahan on tunnetusti polarisoitunut 100% mustavalkoiseksi paikaksi, jossa olet joko kuolemaa pelkäämätön uljas vetomies, joka ei kunnioita mitään lakeja ja on paikkakunnan pissaliisojen märkien unien kohde, tai sitten olet sohvalle pystyyn kuollut nyhverö turvaliivipelle, joka ei uskalla elää. Ja näiden ääripäiden välissä on silkka tyhjiö.

Netissä siis  
wink.gif
On myös välitila(kauhun tasapaino) jossa voi leijua välittämättä pipoa kiristävistä säännöistä ja pakkotiloista,menemällä sieltä mistä parhaalta tuntuu eikä moraalista tarvitse välittää sen enempää kuin sääntöjen ja pakkojen keksijä itsekään niistä välittää. Näin väitilassa ollen värit ovat 110% kirkkaita kaleidoskoopin sävyjä ja loppujen lopuksi sinne samaan väriputkeen mahtuu koko maailma jos vain on riittävästi mielikuvitusta. Se että antaako kaikkien ihmisten omatunto periksi tai venyykö totuus tarvittaessa kuin keskustalaisen tunnustus onkin eri asia,ja siitä päättääkin jokainen ihan itsessään.
Naivius on perityvää mutta se jättää yhden tai kaksi sukupolvea aina välistä ja ne välistä jääneet joilla ei ole sitä kokemusta joutuvat hakkaamaan päätään siihen samaan paskaan joka on jo aikoja sitten koettu.
Yksi asia on aina varma: Lopulta kaikki kusettaa kaikkia
bowdown.gif

Tämänkin viestiketjun jälkeen paatero vaan nauraa
crazy.gif
nauraa koska on varaa nauraa.mitä sitten jos joku tietää tai luulee tietävänsä herrakerhoista.kiistää kaiken ja sopii muiden herrojen kanssa että kukaan ei ala tutkimaan.tarvittaessa lahjoo "firman" rahoilla

Paatoro taitaa olla vielä huonompi kuin H.Moilanen. Kyllä eduskunta on aina ollut joillekkin pelkkä narsismin ja valtaan/asemaan pääsyn ponnahduslauta.
Kuuntelin sitä turkulaista entistä katastus miestä telkkarista. Myötä häpee kasvoi liian suureksi, oli pakko kääntää kanavaa.
Kuinka usein tieliikennelakia rikotaan välinpitämättömästi juuri sen takia, ettei sitä koeta järkeväksi.
Joku voisi pistää muutaman "asian tuntijan" pakkolomalle ja teettää niillä rahoilla tielläliikkujien keskuudessa kyselyn tieliikennesääntöjen mielekkyydestä. Tutkimuksesta piirrettäisiin sitten hieno Gaussin-käyrä. Sääntöjä noudatetaan paremmin jos ne koetaan mielekkääksi. Jos liikenne on sujuvaa, niin homma toimii.
Minusta vihreiden edustajat pitäisi jäävätä tieliikennettä koskevista päätöksistä, koska heillä ei tarkoituskaan parantaa turvallisuutta, vaan tehdä kiusaa mahdollisimman paljon.

Ehdotan suljettua lippuäänestystä äänestystavan äänestämisestä.

Kuule C-A-D. Tämä ei ollu ns. persu-ketju. Mulla on aika vähän persu-tavoitteita. Olen jo huolestunut siitäkin, että jos mikä tahansa kritiikin aihe on "persuilua" niin ei näytä keskustelu, demokratia ja etenkään lainsäädännön valmistelu toimivan.

Näyttää siltä, että kaikki muutosvastarinta kanavoituu pelkästään yhteen paikkaan. En usko sen olevan kovin hedelmällistä.

Olen pitkään ihmetellyt, että miten todellisuuspaikoista ja arkijärjelle vierasta lainsäädäntöä on päässyt syntymään jo kymmeniä vuosia varsin paljon. Näyttää myös siltä, että yhä syntyy ja vauhti tuntuu kiihtyvän.

Mielestäni professorin aloitus on ilmeisesti monessa asiassa oikeaan osuva. Lain valmistelutyössä kuunnellaan vääriä ihmisiä, yksisilmäisesti ajattelevia virkamiehiä sekä tietysti viherpiiperöitä. Suomalaiselle virkamiehelle on ilmeisesti kerrottu, että EU-säännöstö on Jumalansanaa. (Olen itse EU:n vankka kannattaja).

On varsin kummallista, että muissa maissa käytetään aina siirtymäajoista maksimit ja muutenkin vaikutetaan EU-lainsäädäntövaiheessa. Meidän pitää ilmeisesti kiittää ja kumartaa erityisesti Saksan autoteollisuuden suuntaan, ettei liikenteeseen vaikuttavista EU-säännöksistä ole pystytty tekemään ylityperiä.

No soveltaminen on sitten ihan toinen juttu. Italiassa osataan kupata porukalla (siis kansalaiset, liikemiehet, virkamiehet JA tietty Berlusconi) EU:ta. Täällä KAIKKIA EU-säännöksiä halutaan valvoa fanaattisesti sekä tulkita ne aina kansalaisia kohtaan epäedullisesti. Kun vanhoissa sivistysvaltioissa katselee ihmisten toimintaa, niin jos ne säännökset ovat ihmisten mielestä typeriä, niin ne eivät tasan estä paikallisten hyvää elämää.

Olen jo aikaisemminkin sanonut, että meidän myös huvikseen liikkuvien pitäisi organisoitua jollain tavoin vaikuttamaan tähän liikkumisasiaan. Luulen jopa itse tietäväni paljon paremmin kuinka eri vehkeillä ajetaan turvallisesti ja tehokkaasti kuin joku asiaan innostumaton mutta kiihkomielisesti näennäisturvallisuudesta pitävä leipäpappi liikenneturvasta.

kun kompostia aletaan penkoa... ja siirtymäajoista puhua niin monessako euroopan valtiossa on vastaava jätevesiasetus (minä en tiedä..)

Vitut turvalisuudesta,sen voi itekkin yrittää ylläpitää
No jos ja kun se perusnäkökantanne on tällainen, mikä tietysti paistaa myös jutuista läpi, niin mitähän ihmettä tämä threadi sitten tekee mp-aiheisen foorumin "Yleistä keskustelua turvallisuudesta" alla?? Mistä kohti tämä liittyy moottoripyöräilijöiden turvallisuuteen?

Oikeampi paikka taitaisi olla siellä ruskean tavaran jauhannassa.
Itse hyppäsit turvalisuuteen,mä komentoin sitä lähinä offtopikkina,eli vitut siitä jatketaan mist topikissa oli kyse,ymmärsitkö?
Lienemme täten siis yhtä mieltä siitä, että tämä topikki on postattu ihan väärään paikkaan. Tämän ei ole edes tarkoitus koskettaa moottoripyöräilijöiden turvallisuutta.

Modet voivat tietysti siirtää keskustelun minne tahtovat, mutta otsikossa puhuttiin viranomaistoiminnan kummallisuuksista eikä
varsinaisesti liikenneturvallisuudesta, mikä mielestäni ilman sarvia ja hampaita liittyy kokonaisuuteen, mistä on puhe.

Kiitos Aja!

Valitettavasti paateroketju oli lukittu, tämä olisi kuulunut siihen joukkoon. Lainsäädäntö on tärkeää, joudumme kohtaamaan sen kummallisuuksia päivittäin. Liikenteen kummallisuudet koskettavat meitä arkisia askareita suorittavia ehkä eniten.

Jos lakien valmisteluun "valitaan" yksipuolisesti "asiantuntijoita", niin enää se jälki ei ihmetytä. Sä ja mä jatkamme maksamista.

Pechalle vielä erikseen sen verran, että olen katsonut .org:in olevan varsin hiljainen nyt talvella. Tässä on nyt hyvää aikaa käydä aitoa arvokeskustelua! Ei puhuta pelkästään aidan seipäistä, vaan jostain se aita siihen on tupsahtanut...

Olen pitkään ihmetellyt, että miten todellisuuspaikoista ja arkijärjelle vierasta lainsäädäntöä on päässyt syntymään jo kymmeniä vuosia varsin paljon. Näyttää myös siltä, että yhä syntyy ja vauhti tuntuu kiihtyvän.
No niin tottavie olen minäkin. Mutta tavallaan vastasit kysymykseesi itse jo aloitusviestissäsi:

sanoi:
On varsin tyypillistä kaikelle vallankäytölle, että kun ihmiset elävät omissa organisaatioissaan liian kauan, totuus ympäristöstä pääsee unohtumaan ja sen korvaa ns. organisaation näkemys. Mitä suppeamman alan organisaatio ja mitä samanmielisempi joukko, on todellisuudesta vieraantuminen sen varmempaa.

Tämmöstä porukkaa on täynnä jokseenkin joka virasto ja ministeriö, jossa olen joutunut asioimaan. Sopivasti asennevikaa vielä päälle, niin keitto on valmista ja sakeaa.

Tarpeeksi paljon kun huutaa ja viisastelee, niin kuultavaksi pääsee kyllä lainvalmisteluun. Mutta ihan toinen juttu on, mitä hyötyä siitä on, sillä tämä todellisuudesta vieraantunut porukka kuuntelee kyllä hymyillen, mutta ei noteeraa asiaa mitenkään, ellei se satu sopimaan siihen omaan ideologiaan. Ihan sama, kuinka painavia argumentteja esität, niillä pyyhitään
033102ass_1_prv.gif
elleivät ne ole "sopivia".

Mielenkiintoista muuten, että eduskunnassa kun käy kuultavana, niin viesti menee yleensä paljon paremmin perille kuin virkamiestasolla. Mun mielestä tämä kertoo siitä, että kansanedustajat eivät keskimäärin ole läheskään yhtä vieraantuneita todellisuudesta kuin byrokraatit.

Esimerkkinä mainittakoon taannoinen vuosikatsastuskeskustelu. Eduskunnalle annettiin kaikkiaan 8 lausuntoa, joista 7 puolsi vuosikatsastusta prätkille ja vain 1 vastusti. Silti eduskunta lausui asiasta tätä "poikkeavaa" lausuntoa mukaillen ja torjui vuosikatsastukset. Miksikö? No siksi, että tässä yhdessä lausunnossa oli parhaiten arkijärkeen käyvät argumentit.

Kyllä ketjun aloittajan esittämä ajatus on vallan hyvin perusteltu ja aiheellinen.

asia joita wannabeanarkistit on koittanut tuoda jo pitkään esille.

esimerkkinä vaikka tämä paatero.

äijä huutaa kaiken aikaan uusia lakiesityksiä ja toisella suupuielellään moittii kuinka virkaportaita ohitellaan.

jos vielä kerran.

eduskunta säätää lait, oikeuslaitos tuomitsee ja poliisit vain valvovat säädettyjäö lakia.

heidän ylin esimies on sisäasiainministeri jota voi sitten lähestyä näissä "toiveissaan" mikäli noudatetaan virkaporrasta.

toisinsanoen..valvokoon poliisi lakia, eikä rakentaa valtiota valtion sisälle.

se missä asiassa keskustellaan ei mitenkään vähenä asian aiheellisuutta.

loppukevennyksenä vuoden 2010 org-sitaatiksi oma ehdotukseni.

sanoi:
Pechalla on ainoat järkevät kommentit.

eli 1ossi1:lle viiri
smile_org.gif
bowdown.gif

Tätä koomalammaskansaa on niin helppo höynäyttää ja kusettaa että se on sama mitä lakeja,veroja ja kieltoja niille eteen panee,tottelee ne kumminkin. Ja jollei muuten niin uhataan poliisilla niin ne itkee,paskoo puntteihin ja tottelee.
Turvaliivit selkään ja verollepantavaksi koko pässilauma,kokemaan huonoa omaatuntoa 5 kmh ylinopeudesta tai puuttuvasta heijastimesta,suurin uhka körttikansan elämälle on jossei täytä velvollisuuttaan ja tunne tuskaa jatkuvasta epäonnistumisestaan.

Kärsi,piiskaa ja tottele,sen olet velkaa isänmaallesi.
smile_org.gif

Hallintoalamaisten aliarvioiminen jatkuu manipuloimalla:

US uutisoi, että Turun Sanomat kirjoitti:

"Poliisi riemuitsee ylinopeuskameroista"

varsinaisessa tekstissä todetaan, että:
"Poliisi on erityisen mielissään siitä, että tilastot osoittavat valvonnan vaikuttavan. Kovat ylinopeudet ovat vähentyneet rajusti. Enää kolme prosenttia kameroiden kuvaamista ylinopeuksista johti päiväsakkoihin eli ylitystä oli yli 20 kilometriä tunnissa."

ja tulee se asia sieltä myös:
"Rikesakkoja ylinopeuksista sai noin 200 000 autoilijaa. Automaattivalvonta tuotti sakkotuloja valtiolle runsaat kymmenen miljoonaa euroa."

Poliisin propagandakoneistossa on tulkittu tilastoja taas mielivaltaisesti.

"Poliisi riemuitsee ylinopeuskameroista"

varsinaisessa tekstissä todetaan, että:
"Poliisi on erityisen mielissään siitä, että tilastot osoittavat valvonnan vaikuttavan. Kovat ylinopeudet ovat vähentyneet rajusti. Enää kolme prosenttia kameroiden kuvaamista ylinopeuksista johti päiväsakkoihin eli ylitystä oli yli 20 kilometriä tunnissa."
Onpa yllätys, ettei samaan kameraan ajeta montaa kertaa törkeää ylinopeutta. Tosin jo vuosia sitten ehdottamani keino asentaa tielle kakkosnelonen tai iso kivi toimii yhtä hyvin ja on vielä kameraakin halvempi.
Ihan tarkkaan ei ole selvinnyt, mitä tekemistä sillä on liikenneturvallisuuden kanssa, mutta ainakin se vahvistaa Ivan Pavlovin 1800-luvun lopussa tekemät tutkimukset nisäkkäiden ehdollistumisesta ja oppimisesta.

Back