Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
...siltikin tarvii arskat tai jotain häikäisyä vastaan.Jos mä sanon tänne että silmien laserointi, niin....![]()
![]()
Mulla on Schubertin potta ykkös kypäränä. Siinähän on sisään rakennetut arskat!...siltikin tarvii arskat tai jotain häikäisyä vastaan.Jos mä sanon tänne että silmien laserointi, niin....![]()
![]()
Helvetin epäkäytännöllistä, itselläni on myös vahvuudella olevat arskat joita en ole käyttänyt koskaan. Pitäisi olla kahdet lasit mukana ettei tarvi kahvitauolla pitää arskoja sisällä, harvoin ulkona kassaa on ja itsestään tummuvat rillit ei ole se minun juttu. No sitten on tietysti vaihtoehtona piilarit ja tavan arskat, tämäkin yhdistelmä löytyy mutta eipä tule käytettyä sitäkään... Tällä hetkellä tavan rillit ja visiirin yläreunassa raita mustaa muovierkkaa vrt. auton aurinkolippa, oikea kohta löytyi kertakokeilun jälkeen. Ei haittaa näkemistä ja pienellä pään kallistamisella aurinko jää erkan taakse näkyen hieman läpi, halvin ratkaisu ja toimii.[/QUOTE]Optikot muuten tekevät aurinkolaseja vahvuuksilla, hinnat alkaen 65 euroa, näin niinku vaihtoehtona![]()
Olen lukenut, että polarisoivia ei motoristeille suositella kun se poistaa juuri vesilammikoista (yms. ajoradan liukasteista) heijastuksen ja olisi vaaraksi. Ite olen kyllä tässä lyhyen ajokokemuksen aikana jo pariin kertaan häikäistynyt mm. omasta mittaristosta tulleesta, selän takaa paistaneen auringon valosta. Näkökentässä on pari-kolme sekuntia sellainen (vihreä) sokea lätkä mikä haihtuu pikkuhiljaa. Ei ollut todellakaan mukava kokemus... Samaa uskon vesilätäkön tekevän.Samalla tulee varmasti suojattua silmät ja polarisoivilla laseilla esim. sateen kastelema asvaltti ja muut heijastukset ei häikäise yhtään. Kallista lystiä toki.
Lisäksi polarisoivilla laseilla navigaattorin näyttö menee kovin tummaksi tai ainakin minun Tompassa menee.Olen lukenut, että polarisoivia ei motoristeille suositella kun se poistaa juuri vesilammikoista (yms. ajoradan liukasteista) heijastuksen ja olisi vaaraksi.Samalla tulee varmasti suojattua silmät ja polarisoivilla laseilla esim. sateen kastelema asvaltti ja muut heijastukset ei häikäise yhtään. Kallista lystiä toki.
Joop, mulla on vaaleanruskeat eli ns. autoilijanruskeat polarisoivat ajolaseina, niihin kun on tottunut niin ei halua edes puolipilvisellä kelillä ajaa tavallisilla laseilla. Ajaa tosiaan jopa katulamppujen valossa, hätätilassa. Nyt kun potissakin alkaa olla noita sisäisiä aurinkovisiirejä, niin voi sitten pudottaa sellaisen lisäksi eteen, jos vielä aurinko häiritseepi.Miksi kassalle tarvitsee vaihtaa tavan lasit? Ei aurinkolasien tarvitse olla peililasit tai umpitummat. Pikemmin päinvastoin. Hyvät lasit auttaa vastavaloon ja varjokohtiin ajaessa tolkuttomasti ja jos tummennusta ei ole liikaa, niin aika hämärässäkin voi vielä ajella vaihtamatta.