• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Arain fotokromaattinen pinlock

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Muukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko joku kokeillut tuota jo valmiiksi tummennettuun visiiriin? Tuleeko liian pimeää? Vai toimiiko ollenkaan, jos valoa ei esimerkiksi tule tarpeeksi läpi.

Condoriin ei näköjään saa tummuvaa pinlockia
mad.gif

Pistin Brandtille kyselyä saako RX-7 Corsairiin moista, tai sattuuko jonkun muun mallin osa siihen.

Saa nähdä vastaavatko mitään.

Joo Brandt vastasi että RX-7 Corsairiin saa.
Joten kaipa se tosiaan osanumeroiden perusteella on se Chaserin kalvo, jos kerran visiiritkin on samat.

Tai kumpi nyt vanhempi malli onkaan.

Nyt on kalvo jo paikoillaankin Corsairissa ja viikonloppuna hyväksi havaittu.

Ei siitä mitään mahdottoman tummaa tullut, mutta ainankin Suomen auringonpaisteessa sai ajeltua oikein hyvin siristelemättä.

Ööö Moto Rauma tais olla kaupan nimi.

Eipä se asennus mikään amerikan temppu ollut.
Melkein enempi vaivaa oli Corsairin visiirin irti taiteilemisesta.

Visiiri irti. Pinlock sinne nastojen alle ja sehän plompsahtaa siihen kohdilleen suoraan. Helppoa kun mikä. Niin ja kannattaa pestä sitten aika hellävaraisesti. Se jos mikä naarmuttuu todella herkästi.

Itse joudun pitämään silmälaseja ajaessa, joten tuo oli aivan optimiratkaisu. Muita mahdollisia vaihtoehtoja olivat tummennuskalvokäikäle visiirin yläreunaan tai silmälasien ruutujen päälle asennettavat, yleensä äärettömän aistikkaat aurinkolasilätkät.
Optikot muuten tekevät aurinkolaseja vahvuuksilla, hinnat alkaen 65 euroa, näin niinku vaihtoehtona
cool.gif

Juu ja varokaa millä pesette, nimimerkillä eka pesulla pilalle.
mad.gif

Ulkopuolta olen visiiristä pessyt aika ajoin veden lisäksi Plexussella joka jättää suojaavan kerroksen... no ruiskautinpä sitä sitten tummenevalle pinlock kalvolle josta sulahti pinta kerralla v******i... Eli kirkalla kalvolla ajellaan no, itse jouduin käyttämään tuon tummevan alla vielä aurinkolaseja lisäksi, eli 50 € meni hukkaan jokatapauksessa.

-Harri-

mad.gif

Ulkopuolta olen visiiristä pessyt aika ajoin veden lisäksi Plexussella joka jättää suojaavan kerroksen... no ruiskautinpä sitä sitten tummenevalle pinlock kalvolle josta sulahti pinta kerralla v******i... Eli kirkalla kalvolla ajellaan no, itse jouduin käyttämään tuon tummevan alla vielä aurinkolaseja lisäksi, eli 50 € meni hukkaan jokatapauksessa.

-Harri-
Vettä ja fairia. Kuivaus mikrokuitu liinalla.
smile_org.gif

Itse joudun pitämään silmälaseja ajaessa, joten tuo oli aivan optimiratkaisu. Muita mahdollisia vaihtoehtoja olivat tummennuskalvokäikäle visiirin yläreunaan tai silmälasien ruutujen päälle asennettavat, yleensä äärettömän aistikkaat aurinkolasilätkät.
Optikot muuten tekevät aurinkolaseja vahvuuksilla, hinnat alkaen 65 euroa, näin niinku vaihtoehtona  
cool.gif
Helvetin epäkäytännöllistä, itselläni on myös vahvuudella olevat arskat joita en ole käyttänyt koskaan. Pitäisi olla kahdet lasit mukana ettei tarvi kahvitauolla pitää arskoja sisällä, harvoin ulkona kassaa on ja itsestään tummuvat rillit ei ole se minun juttu. No sitten on tietysti vaihtoehtona piilarit ja tavan arskat, tämäkin yhdistelmä löytyy mutta eipä tule käytettyä sitäkään... Tällä hetkellä tavan rillit ja visiirin yläreunassa raita mustaa muovierkkaa vrt. auton aurinkolippa, oikea kohta löytyi kertakokeilun jälkeen. Ei haittaa näkemistä ja pienellä pään kallistamisella aurinko jää erkan taakse näkyen hieman läpi, halvin ratkaisu ja toimii.

mad.gif

-Harri-
Vettä ja fairia. Kuivaus mikrokuitu liinalla.  
smile_org.gif
Juu oikeassa olet, kirkasta tullut pestyä tuolla Plexusella ja no probs... Mutta tummenevan tummeneva aine vaikutti ruiskutetun pinlockin sisäpintaan.

Anyhow, mulle tuo tummenus on joka tapauksessa liian pliisu, eli reiskat päässä ajellaan jatkossakin oli tummeneva kalvo tai ei - siihen asti että saa kunnolla tummenevan kalvon.

-Harri-

Helvetin epäkäytännöllistä, itselläni on myös vahvuudella olevat arskat joita en ole käyttänyt koskaan. Pitäisi olla kahdet lasit mukana ettei tarvi kahvitauolla pitää arskoja sisällä, harvoin ulkona kassaa on ja itsestään tummuvat rillit ei ole se minun juttu.
Joo, mulla on itselläni se onnellinen tilanne, että näen kohtuullisen hyvin vielä ilman laseja, joten huoltiksella pärjää vielä ilman. Mutta saakos tuota tummentuvaa kalvoa metritavarana mistään, tai onko jollakin pinlockin jämät mistä saisi ohuen suikaleen aurinkolipaksi?
idea3.gif

Mutta saakos tuota tummentuvaa kalvoa metritavarana mistään
Mainosteippauksia tekevistä liikkeistä saa varmasti ihan ilmaiseksi. Eikä yksittäinen auton tummennuskelmulätkä varmaan Biltsussa/Motonetissäkään huikeita maksa.
Siis fotokromaattista sen yönmustan sijaan...?
Nin että piilin ikkunat menis himmeiksi auringossa ja muuten klaari...? Mulle heti sekä visiiriin että automopiiliin rullakaupalla, kiitz

-jami, vampiiri

Helvetin epäkäytännöllistä, itselläni on myös vahvuudella olevat arskat joita en ole käyttänyt koskaan. Pitäisi olla kahdet lasit mukana ettei tarvi kahvitauolla pitää arskoja sisällä, harvoin ulkona kassaa on ja itsestään tummuvat rillit ei ole se minun juttu.
Joo, mulla on itselläni se onnellinen tilanne, että näen kohtuullisen hyvin vielä ilman laseja, joten huoltiksella pärjää vielä ilman. Mutta saakos tuota tummentuvaa kalvoa metritavarana mistään, tai onko jollakin pinlockin jämät mistä saisi ohuen suikaleen aurinkolipaksi?  
idea3.gif
Tässä yks valmis vaihtoehto, mutta ei tummene auringossa:sunax

Tummenva visiirikalvo tuli hommattua.. Toimii hyvin tosin ei todellakaan ole mikään tumma. Ainoa ei vika vaan ominaisuus virissä on huono heijastuksenesto.. mutta asialle ei toistaiseksi tuolla virillä voi mitään.
Olen pitänyt ja tullut toimeen. Edullinen ratkaisu jolla päsi eroon silmälasien päälle pudotettavista aurinkolaseista.

Ps..vahvuuksilla ja 2 tehoilla + aurinkolaseina silmälasit maksavat maltaita ja hyvät päälle jos näkökyky on sopivan olematon.

Back