• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Arai Chaser vs Shoei XR1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kapakala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jompi kumpi hankinnassa, hintaluokaltaan suunnilleen samat. Kokemuksia puolesta ja vastaan kaivataan. Sovittamassa en ole vielä ehtinyt käydä mutta senkin aioin hoitaa tänään tai huomenna. Eritoten kiinnostaa miten kypärät toimivat vesisateessa ja mikä on kypärän melutaso. Sana on vapaa, olkaa hyvät.

Mun neuvo on se että kokeile useita merkkejä ja malleja ensin ja ala vasta sitten valitsemaan päähän sopivista kukkarolle ja silmälle sopivia.
062802moto_prv.gif

Tämä on sitten mun henk. koht. mielipide, jokainen tekee kuten tahtoo.

shoeista en tiedä mutta chaseri istuu mun päähän hyvin. Melutaso on aika kova yli 100km/h nopeuksissa, tuuletus toimii eikä ole pää kastunu vesisateessa.

shoeista en tiedä mutta chaseri istuu mun päähän hyvin. Melutaso on aika kova yli 100km/h nopeuksissa, tuuletus toimii eikä ole pää kastunu vesisateessa.
Chaaseri itelläkin eikä voi kun allekirjoittaa Zippanan kommentit. Äänekäs, mutta kaikki ilmanohjaimet, lukitukset jne. toimii ja Pinlock-kelmun kiinnikkeet löytyy vakiona. Kuriositeettina jouduin vaihdattamaan leukahihnan takuuseen, kun se rupesi sieltä nepparin päästä purkautumaan tuntemattomasta syystä. Negaa myös siitä, että kaikkia sisuksia ei saa irti. Ei sikäli, etteikö toppauksia voisi siitä huolimatta pestä.

Mekkalan saa mitä todennäköisimmin hiljaisemmaksi ostamalla isommat poskipalat ja sen leuan alle tulevan ylimääräisen suojan. Arai Touring Servicet kiertää maata keväisin ja syksyisin, sinne jos jaksaa kiikuttaa pottansa niin peseevät ja hoonaavat sen puolestasi veloituksetta (näin ainakin vielä viime vuonna).

noi kaks kypärää on ihan vastakohdat toisilleen pään muodossa... itselle sopi shoei ku nakutettu ja oon ollu tyytyväinen kaikin puolin! visiirin pinlock toimii hyvin ja huurut pysyy poissa lisäksi visiirin kiinnitys systeemi on yksi parhaista mitä oon tavannu (helppo irrottaa pesua varten ja kestävä rakenne) mutta jos mahdollisimman hiljasta kypärää etsit etkä halua "pelleillä" minkään whisperstripkittien kanssa niin unohda shoei... itseäni ei meteli haittaa (empä ole kyllä araita vauhdissa koittanukkaan ku ei sovi päähän vaikka mitä tekis)
062802moto_prv.gif

miinuksena shoeille visiirit on YYBER kalliita! (tahtoo kultairidiumin)

makuasioita...

e.krrjotuvirheet

sanoi:
Mun neuvo on se että kokeile useita merkkejä ja malleja ensin ja ala vasta sitten valitsemaan päähän sopivista kukkarolle ja silmälle sopivia.
062802moto_prv.gif

Tämä on sitten mun henk. koht. mielipide, jokainen tekee kuten tahtoo.

Juu, tuo on jo tiedossa, ei olla ensimmäistä kypärää hankkimassa. Kokemusta on muutamasta eri mallisesta/merkkisestä kypärästä.

Arain meluunkin on lääke. Lisäävät hieman touppausta korvien seutuville, ilman veloitusta luonnollisesti. Touring service rulaa.

Arai:
+ hiljainen
+ hyvä tuuletus
+ vahvan tuntuinen rakenne
- visiirimekanismi ns. syvältä (lähinnä irrotus)
- painava
- Shoeita huonompi aerodynamiikka (mutu)
- kalliit visiirit

Shoei
+ kevyt
+ hyvä aerodynamiikka
+ edulliset visiirit
+ napakka visiiri
- tuntuu Arain jälkeen lippalakilta
- äänekäs ilman whisper strip kittiä, kitin kanssa taas korvallisen henkilön vaikea pukea päähän

Arai tekee mielestäni edelleen kypärät moottoripyöräilyyn

edit: omistan siis kumpaisenkin valmistajan tuotteet
Arai Signet ja Shoei XR1000

Arai:
Tuo on vain tottumiskysymys. Irroittaminen vie ehkä 3 sekuntia ja kiinnitys 3-5 sekuntia.
Tuo on varmasti totta. Tarkoitin lähinnä, että olen aikanaan särkenyt muutaman kerran nuo sivujen peitelevyjen kynnet visiiriä irrottaessani (närvi menneet). Nyttemmin olen laittanut nuo levyt epoksilla kiinni. Ei mene närvit, eikä tarvitse peitelevyjä tilailla.

Arai:
Tuo on vain tottumiskysymys. Irroittaminen vie ehkä 3 sekuntia ja kiinnitys 3-5 sekuntia.
Tuo on varmasti totta. Tarkoitin lähinnä, että olen aikanaan särkenyt muutaman kerran nuo sivujen peitelevyjen kynnet visiiriä irrottaessani (närvi menneet). Nyttemmin olen laittanut nuo levyt epoksilla kiinni. Ei mene närvit, eikä tarvitse peitelevyjä tilailla.
Uskoisin että kyseessä on ollut väärä tekniikka. Nuo kun irtoaa kevyesti oikealla tekniikalla. Lika mekanismissa tosin jäykistää tuon mekanismin. Kannattaa käydä paikallisella jälleenmyyjällä niin putsaavat mekanismin ja säätävät tarvittaessa visiirin tiiviyden. Tuohon säätöön tarvitaan erillinen siihen tarkoitettu peitelevy.

Arai:
Uskoisin että kyseessä on ollut väärä tekniikka. Nuo kun irtoaa kevyesti oikealla tekniikalla. Lika mekanismissa tosin jäykistää tuon mekanismin. Kannattaa käydä paikallisella jälleenmyyjällä niin putsaavat mekanismin ja säätävät tarvittaessa visiirin tiiviyden. Tuohon säätöön tarvitaan erillinen siihen tarkoitettu peitelevy.
Sivulevyt kypärässä. Antiikkista.
tounge.gif

Kyllähän nuo vaikuttaa aika paljon vaikeemmalta irrottaa kuin suurimmassa osassa kypäriä joissa tuotakin on jopa kehitetty eteenpäin.

Niin, meidänkin ruokakunnassa on muuten Arai ja Shoei. Ja siitä ei ole kahta sanaa, etteikö Shoein visiirin vaihto olisi naurettavan helppoa Arain systeemiin verrattuna.

Uskoisin että kyseessä on ollut väärä tekniikka.....
Pikemminkin tekniikan täydellinen puuttuminen
wink.gif

Oli miten oli, mutta lopputulemana totean toistamiseen että Arai tekee mielestäni laadukkaamman päähineen tähän käyttötarkoitukseen (olivat sitten peitelevyjen kynnet naurettavaa tekoa tai eivät, hinnalla niitä ei ole kuitenkaan pilattu jos sattuvat särkymään).
Hae siis hyvä ihminen Arai.

Jeps, molemmat ruukut kävin koesovittamassa. Molemmat on kevyitä, istuvuudessa Arai meni pikkasen Shoein ohi. Luulen kallistuvani Araihin. Kiitokset vastauksista. Helpottaa pohtimista kun on mielipiteitä puolesta ja vastaan.

Uskoisin että kyseessä on ollut väärä tekniikka.....
Pikemminkin tekniikan täydellinen puuttuminen  
wink.gif

Oli miten oli, mutta lopputulemana totean toistamiseen että Arai tekee mielestäni laadukkaamman päähineen tähän käyttötarkoitukseen (olivat sitten peitelevyjen kynnet naurettavaa tekoa tai eivät, hinnalla niitä ei ole kuitenkaan pilattu jos sattuvat särkymään).
Hae siis hyvä ihminen Arai.
OT:

Tää on jännä homma että minkään muun merkin "vannoutuneita merkkiuskollisia käyttäjiä" ei oikein löydy mutta moni motoristi on täysin naimisissa sen arainsa kanssa ja muuta ei huolita koska arai vaan nyt on arai !?!?
biggrin.gif

eli vaikkei siinä araissa visiirimekanismi toimisikaan niin se on silti PARAS??  
biggrin.gif

ei herneitä! mua vaan naurattaa tällanen!

ja aiheesta vielä sen verran että se että kypärä joka sopii hyvin päähän suojaa päätä paljon enemmän kun ne TM testipisteet siinä epäsopivassa kypärässä! jos arai sopii niin sellasta sitte!

Sivulevyt kypärässä. Antiikkista.  
tounge.gif

Kyllähän nuo vaikuttaa aika paljon vaikeemmalta irrottaa kuin suurimmassa osassa kypäriä joissa tuotakin on jopa kehitetty eteenpäin.
Se systeemi on tehty turvallisuusnäkökulmasta eikä muodikkuutta ajatellen. Sun logiikalla tupla-D hihnalukkokin on antiikkinen.
En oikein ymmärrä miten nuo sivulevyt parantavat turvallisuutta, mutta sulla on varmaan tuosta jonkinlaista testiä tms todisteeksi?

Ja mitä tulee tuplaDeehen niin siinä on se ero että se toimii.
tounge.gif

Juuri kävin muuten kokeilemassa eri kypäriä ihan ostoaikeissa niin vaikka Arai olikin tosi mukava päähän niin jotenkin ei muuten vakuuttanut. Mut tää on tietty vaan mun mielipide.

Back