• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

apua varusteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja matson1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kiitoksia kovasti vastauksista mutta kyllä se vaan on pirun vaikeaa tehdä päätöksiä kun pitäisi sattua se hyvä asu, ja hieman on pihalla kuin lintulauta näistä asioista mutta edelleen kaipaillaan lisää kommentteja.

voihan se asia olla että jos ostaa tuon rukan romeo takin ja romeo housut niin kai siinä saa rahoille vastineen ja voi olla tyytyväinen....mutta mutta entäpäs jos löytyykin se oikea vielä halvemmalla....

hankalaa on se että jos kysyy myyjältä niin tuskin se sanoo puolueetonta mielipidettä vaan ylistää myymäänsä pukua maasta taivaaseen...

:WAZAAP:

Hyvän kun kerran ostaa ja maksaa, niin voi joka kerta laittaa sen tyytyväisenä päälle.

Hinnan perässä juostessa tulee kyllä vaihtoehtoja vastaan. Rukka on siitä hyvä, että se ei yleensä tule myöhemminkään halpana vastaan. :grin:

matson1 sanoi:
voihan se asia olla että jos ostaa tuon rukan romeo takin ja romeo housut niin kai siinä saa rahoille vastineen ja voi olla tyytyväinen....mutta mutta entäpäs jos löytyykin se oikea vielä halvemmalla....

Tuopa tuskin selviää ihan netissä turisemalla. Täytyy käydä kokeilemassa eri vaihtoehtoja.

pecha sanoi:
Tuopa tuskin selviää ihan netissä turisemalla. Täytyy käydä kokeilemassa eri vaihtoehtoja.

oikeassa oot, mutta suuntaahan täältä saa ja hyviä kommentteja joita olenkin hakemassa, kun ite ei oikein vielä asiasta tiedä että mihin pitää kiinittää huomiota.....:thumbup:

Goren reikiintymistä ei tarvitse pelätä. sopiva paikka päälle vaan liimalla ja kovaa ajoa.

matson1 sanoi:
siinäpäs se on kun pitäs kerralla sattua hyvät kamppeet että ei katua tartte, ja huonoilla ajaa.

kyllä sitä säästäs n 500- 700 jos halvemman laittaa mutta onkos se sitten sen arvoista, sanonta että köyhän ei pidä halpaa ostaa.....ja kai sekin pitää kutia että hinta ja laatu kulkee käsikädessä pitää paikkaansa, vai pitääkö ????
onko jollain kokemusta tuosta rukan romeo mallista tai rican puvusta tai jostakin muusta.....

Loppukaudesta/ensi kauden alusta ostat kuiteskin taas uuden puvun :) Jotta kannattaako sitä tonnia maksaa kamoista ..

Lisätään vielä että ei rukassa rahat kyllä hukkaan mene, laatutavaraa ja takuu toimii niinkuin pitääkin.

no nyt on sen verran kokeiltu , luettu ja tutkittu mutta en tiedä tulikos hullua hurskaammaksi.....kumminkin puku on nyt sitten ostettu ja valinta osui tuohon rukan pukuun malliin romeo, eli se tuli hankittua, on perhanan kallis mutta jospa se pidemmänpäälle osottautuu rahan arvoiseksi, toivottavasti saa rahalle katetta.....varsinkaan kun sitä ei oo paljoa..:right:

En mie tiijjä mistään mittään....:p, mutta... olen harrastanut moottoripyöräilyä about 40 vuotta. Alkuun ei ollut kunnon vermeitä. Oli mitä saatiin hommattua, kypärä kumminkin.

Nykyään on runsauden tarjonta. Lue Biken ym. lehtien testejä. ELÄ HÖTKYILE! Niinkuin tuossa joku jo sanoi; saatat säästää ainakin satasen jos et useitakin. Mulla on viidet ajovermeet, onneksi mahdun niihin, mutta niitä on monen kokoisia:grin:

Alkuun olen ostanut innoissani uutta, olen bongaillut kokeneempana erilaisia web-sivustoja, eri tarjouksia jne. Netti on oiva kaupankäyntiin, samoin messut. Ennen ei ollut tällaista mahdollisuutta:jpstyle:

Se on ihan susta kiinni mitä haluat. Tottakai turvallisuus on tärkein: safety first! takissa selkäsuoja (CE-hyväksyntä), kyynersuojat, olkasuojat. Housuissa lonkka ja polvisuojat. Kenkinä olen käyttänyt bootseja, Sievin saappaita, turvakenkiä kovalla kärjellä, ajosaappaita jne.. en lenkkareita jossa nauhat jne. terve järki mukaan. Pääosassa PÄÄ! Eli tärkeintä on pitää hyväksyttyä kypärää. Niitä voi sitten taloudellisen tilanteen mukaisesti paranella kun tulee käyttökokemusta. Pitäähän niitä muuteenkin uusia. Ikä tulee niissäkin vastaan.

Tässäpä pappamotoristin ajatuksia. Eli ota rennosti, mutta turvallisesti. Ei tää oo elämää vakavampaa. Mutta moottoripyöräilystä ja matkabemusta en hevinluovu, on se niin ihanaa!!!

Varusteita kannattaa tosiaan katsella talvella, käytettynä ja poistomyynneistä sillä silmällä. Keskellä kesää on turha toivoa saavansa mitään halvalla, mutta ajoituksella ja käytettynä ostamalla säästää pitkän pennin.

Noista varusteista millä itse aloitan ensi kesän, kypärän ja hanskat olen ostanut uutena, muut on kerätty käytettynä. Koko setti on ostettu vähän kerrassaan viime toukokuun ja viime viikon välillä.

Kypärä 215€, kivijalkakaupan hintalappu 330€. Poistomyynnistä.
Kakkoskypärä ilmainen, tinkasin pyörän kylkiäiseksi.

Nahkatakki irtovuorella, 35€, käytetty. 15€ päälle kun kävin puuttuvan selkäsuojaimen ostamassa Hanxilta.
Ajofarkut polvisuojilla ja kevlarvahvikkeilla 85€, poistomyynnistä (normihinta 169€)

2-osainen nahkainen ajopuku suojaimilla, 120€, käytetty.

Ajosaappaat, 40€, käytetyt.

Hanskat olen ostanut uutena ja ihan normaalihintaan, mutta niitäkin kannattaa käydä katselemassa esim. Motonetissä.

Joo joo, aloittajalle tästä nyt tietenkään ei mitän hyötyä ole koska ajoitus on myöhässä ja kaikki kamat kypärää lukuunottamatta on nahkaa, mutta kai tätä lukee muutkin. Kaasilan ohje on arvokas: ELÄ HÖTKYILE, talvi on pitkä ja silloin on aikaa etsiä kamoja, aina joku on epätoivoisena rahapulassa kamoja myymässä tai on joulupöydässä turvottanut itsensä vanhoihin kamoihin käymättömäksi.

Viimeksi muokattu:
Back