• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Apua: Öhlins ohjausiskarin etukinnike!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tumppi

MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava,
Rata ja koulutus
MotOrg ry jäsen
Sijainti
Vesilahti
Kuvissa näkyvään ohjausiskariin tarvisin tuon kiinnikkeen millä iskari kiinnittyy yläkolmioon... Kovasti on googletettu, kysytty useasta eri liikkeestä (mp-racing, bikedoctor, yamaha-center jne.), vaan kellään ei tunnu olevan tietoa tai halua auttaa asiassa.

Tietääkö joku (onko jollakulla):

- Kyseistä iskarimallia itsellä?
- Tietoa öhlinsin osanumerosta?
- Kuvaa kyseisestä kiinnikkeestä?
- Mahdollisesti jopa myynnissä moista?
- Saisko edes lainaksi, niin voisi teettää samanlaisen?

Kuvia:

Picture046.jpg

Picture047.jpg

Picture050.jpg

Picture052.jpg

Kiitos jo etukäteen!

- T -
smile_org.gif

Tuohan näyttäisi olevan hieman väärin kiinnitettynä tuossa jotta helposti saisi toimimaan oikein. Eli tuo nyt vapaana oleva pää pitäisi olla runkokiinikkeessä ja tuo iskarin runko-osa tulee kiinittää ohjausakselin mutterin alle. Kaiveleppa jostain ... Mulla vois olla melko lähelle passaavat osat tuohon versioon... Otappa mitat ja laita mulle tulemaan. Eli runkoon tulevan kiinnikkeen pulttien väli. Korkeus rungosta yläkolmion päälle. Ohjausakselin mutterin koko ja akselin koko. Mitta akselin keskeltä runkokiinikkeen pulttien kohdalle ja noiden iskarin pulttien koko...

Ainakin joissain Kawasakin malleissa Öhlinsin kiinnitys on juuri kuten tuossa. Siinä on muistaakseni alumiinikiinnike, joka tulee yläkolmion ja sen oikeanpuoleiseen etupumppuun kiinnittävän pultin väliin. Luulisin, että osaava metallimies tekee sellaisen tunnissa.

WP:n kiinnitysratkaisu taas on toisin päin. Juuri kuten JP_445 totesikin. Molemmat on havaittu toimiviksi.

Jos on samanlainen kuin R6-r:ssä niin mulla on piirustukset sellaseen. Siis ihan 3d mallinnus.

Kattopa tuolta kuva:

iskarin kiinnike
Joo, joku tommoinen se kiinnike todennäköisesti on!

Jos sulla on siitä pirrustukset olemassa, niin olis mahtavaa saada ne käyttöön!

JP_445: Toi setti on siis peräisin R1:stä, mutta toinen kiinnike (mikä tulee tohon yläkolmioon) on kadonnut johonkin.

Ostin vasta tuon iskarin, kun se oli kaverilla ollut käyttämättömänä vuosia, ei hänkään muistanut minkälainen se kiinnike oli ja mihin se on kadonnut...

Eli ihan oikein tuo iskari tuossa kuvassa on sommiteltu ja jos sen alkuperäisen öhlins tuotteen siihen saisi... Toki mulla on kanavat mitä kautta voin teettää kopion kiinnikkeestä jos löytyy malli lainaksi tai piirrustukset...

- T -

Jos on samanlainen kuin R6-r:ssä niin mulla on piirustukset sellaseen. Siis ihan 3d mallinnus.

Kattopa tuolta kuva:

iskarin kiinnike
Joo, joku tommoinen se kiinnike todennäköisesti on!

Jos sulla on siitä pirrustukset olemassa, niin olis mahtavaa saada ne käyttöön!

JP_445: Toi setti on siis peräisin R1:stä, mutta toinen kiinnike (mikä tulee tohon yläkolmioon) on kadonnut johonkin.

Ostin vasta tuon iskarin, kun se oli kaverilla ollut käyttämättömänä vuosia, ei hänkään muistanut minkälainen se kiinnike oli ja mihin se on kadonnut...

Eli ihan oikein tuo iskari tuossa kuvassa on sommiteltu ja jos sen alkuperäisen öhlins tuotteen siihen saisi... Toki mulla on kanavat mitä kautta voin teettää kopion kiinnikkeestä jos löytyy malli lainaksi tai piirrustukset...

- T -
Tuo mun on ihan itse suunniteltu, mutta toimii. Tein alumiinista ton oman. Koitan lähettää sulle sen mallin, mutta olisi kiva tietää millasen version koneistaja tosta haluaa.... iges, parasolid...?

Tuo mun on ihan itse suunniteltu, mutta toimii. Tein alumiinista ton oman. Koitan lähettää sulle sen mallin, mutta olisi kiva tietää millasen version koneistaja tosta haluaa.... iges, parasolid...?
Selvittelen asiaa...
smile_org.gif
Asiasta päästy koneistajan kanssa yhteisymmärrykseen ja kohta pitäis olla sähköposti piukassa 3D-kuvaa!

Eli lähipäivinä hiippailen koneistamolle sopiva murkula alumiinia, muistitikku ja lakki kourassa!
biggrin.gif

Jäädään väijymään onnistuuko homma ja sopiiko osa&ohjausiskari sitten paikalleen...

- T -

Nyt on kuvat ja sopiva kikkare AL 2024:sta koneistamolla...

Saas nähdä mitä (ja koska) sieltä valmistuu!
omg.gif
smile_org.gif

- T -

Viikko sitten valmistui kiinnike koneistamolta ja sain tiistaina sovitettua iskarin paikalleen!

Tiistaina kävin Alastarossa ajamassa ja hyvin tuntui pelittävän!
062802jumpie_prv.gif

Pasi1:lle iso käsi ja kiitos näin julkisesti, vaikka yv:tä ollaankin tässä heitelty!
bowdown.gif

Piti tähän viestiin liittää kuviakin, mutta niiden saanti kestää vielä. Lisäilen niitä sitten, kun saan ne koneelle!

- T -

Noni!

Tuommonen:

IMG_1144.jpg

Nyt menee noin:

IMG_1313.jpg

- T -
biggrin.gif

Dodi. Sehän näyttää niinkuin olisi tehtaassa tehty.
biggrin.gif
Hiukan vielä viimeistelee noita koneistusjälkiä niin on oikein bueno.

Back