• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Apua käsittelykokeeseen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jorax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onneva kortin johdosta...
062802jumpie_prv.gif
ei muuta ku järki päässä liikenteessä ja monia kilometrejä taakse.. Siitä se lähtee!!!
thumbs-up.gif

Kiitokset!

Tänään ekaa kertaa omalla pyörällä liikenteessä. Olihan se jännää ja kivaa!!!

062802moto_prv.gif

Kiitokset!

Tänään ekaa kertaa omalla pyörällä liikenteessä. Olihan se jännää ja kivaa!!!

062802moto_prv.gif
onnea vain kortin saamisesta
sport05.gif

**Soitin autokoulun omistajalle ennen tokavikoja ajotunteja ja kyselin josko ois voinu saada hieman allennusta tunneista kun kerty niin paljon.**

paljon noi ylmiäräset tunnit sit yleensä kustantaa? mulle koko hoito pitäs olla yht 399+80ekua paitti jos tulee kohelointeja ni sit kait lisää ajokertoja.. itellä ollu jo 12v ajokortti tosin b/c ja kuulun siihen ikäryhmään jolle ei kuulunut se itun pärrä kortti henkauto kortin lisäks
veryangry.gif

voisin olettaa että osaan ajella mut ko lueskeli läpitte teiä tarinointeja inssin "pujottelu" tehtävästä ni voi kiesus, siel palaa varmasti viis askia tupakkia

crazy.gif

ja ite ajellu viimeks mopolla joskus 15v sitte että kait sitä pysyy pystyssä ko kävelläkki osaa
wink.gif

ilmeisesti 30eur luokkaa on lisätunti ja sehän on käsittääkseni vain 20 min vai miten ne nyt menee.

Tuossa välissä kannattaa ehkä olla "ovela" ja ilmottautua jonnekin Ennakoivan ajon kurssille.
Siellä käydään noita samoja harjotteita ja todennäköisesti hinta/määrä on parempi kuin tuossa autokoulun tunnissa.

Jyväskylässä, siinä autokoulussa missä itse kortin ajoin, maksoi lisätunnit 28€/25min. Itselleni kortti tuli maksamaan kaikenkaikkiaan (tupelo mikä tupelo) vähän yli 1000€
baaa.gif
.

Jos olisin onnistunut ajamaan normitunneilla niin hinta olis ollut suunnilleen 735€. Tosin nyt hinnat on autokoulussa nousseet.

Kiitokset!
paljon noi ylmiäräset tunnit sit yleensä kustantaa? mulle koko hoito pitäs olla yht 399+80ekua paitti jos tulee kohelointeja ni sit kait lisää ajokertoja.. itellä ollu jo 12v ajokortti tosin b/c ja kuulun siihen ikäryhmään jolle ei kuulunut se itun pärrä kortti henkauto kortin lisäks  
veryangry.gif

Parhaiten se lisätunnin hinta selviää autokoulusta. Otin itse A-korttia ajaessa muutaman lisäajokerran, maksoi varmaan jotain 50-60€/kerta jos muistan oikein muutaman vuoden takaa. Ja yksi kerta siis 2x25min.

Lisätunnit ovat mielestäni erittäin suositeltavia, ne minimimäärät on ihan naurettavia jos ei ole tuoretta kevarikokemusta tms. Kustannuskin on pieni käsittelykokeen uusimiseen kuluvan harmiin ja lisäaikaan verrattuna.

Lisätuntejahan voi sopia ihan siihen tahtiin miltä tuntuu, itse sanoin ekojen lisätuntien jälkeen että vielä tarttee lisää. Vikan kerran jälkeen olikin sellainen olo, että nyt olen sujut pyörän kanssa enkä stressannut käsittelykokeessa lainkaan.

Mun mielestä muutama ajotunti pitäisi olla pakollinen näille "lahjana" A-kortin saaneillekin. Pelottaa että joku ei ole ikinä ajanut moottoripyörällä ja saa hypätä jonkun 1000-kuutoisen selkään muiden sekaan liikenteeseen.

Niinjuu, sitten pitää vielä muistaa että ei se kortin saaminen tarkoita että osaa ajaa. Vielä tässä muutaman kesän ajaneena ja radalla jokusen kerran harjoitelleena tuntuu siltä, että vielä on paljon oppimatta, yllättävissä tilanteissa sen huomaa.

ilmeisesti 30eur luokkaa on lisätunti ja sehän on käsittääkseni vain 20 min vai miten ne nyt menee.

Tuossa välissä kannattaa ehkä olla "ovela" ja ilmottautua jonnekin Ennakoivan ajon kurssille.
Siellä käydään noita samoja harjotteita ja todennäköisesti hinta/määrä on parempi kuin tuossa autokoulun tunnissa.
Siis eikös tollasilla kursseilla käydä ihan liikenteessäkin harjoittelemassa, eli eipä sinne ilman sitä korttia mennä.

Itselle kustansi 30e/25min ja tulihan noita sen verran etten kehtaa edes sanoa, pujotteluhan se kerpele meinannut mennä millään. Alussa tuntui että tää ei oo mun homma ja pitäisi heittää hanskat tiskiin, onneksi päätin että kerta on leikki alotettu niin katsotaan loppuun asti
tounge.gif
. Rutkasti on vielä opittavaa mutta mikäs siinä on kun kokemuksen hankkiminen on niin pirun mukavaa puuhaa
inlove.gif
.

Siis eikös tollasilla kursseilla käydä ihan liikenteessäkin harjoittelemassa, eli eipä sinne ilman sitä korttia mennä.
Välillä on ryhmäajo välillä ei.
Kyllä nuo harjoitteet tehdään suljetulla alueella eikä missään liikenteen seassa.
Teoria käsittelee sitä liikenne hommaa enemmän ja pyörän päällä sitten ihan perusjuttuja, hidasajoa, pujottelua, jarrutuksia jne.

keväällä kun suorittelin korttia, osui kohdalle aika paniikkitilanne. Mentiin harjotteleen radalle, ja samalla toinen kortinsuorittaja suoritti sen käsittelyn... no sit se katsastusmies tuli sanoon mulle vaa että nyt sitte sinä. En ollut harjoitellut käsittelyjä kuin ensimmäisellä ajotunnilla
biggrin.gif
onneks meni sitte läpi, mutta tais siin syke nousta pikkusen yli terveen rajan

Vinkkinä vain, että otat vauhdin kunnolla ennen käännöstä ja annat pyörän rullata siitä läpi

valaiskaapa nyt uunoa saanks mie hommata 36kw eli n.55hv pyörän het aluks ko "joskus" saan kortin vaiks mulla ei o aiempaa pyörä kokemusta paitti mopoista joskus 15v sit jota tuskin lasketaan hyväksi.. ko joku mulle mainitti etten sais kunnon pyörää vuoteen vaiks oisin ajanu limusiinia (golf) ja rekkaa 12v.. elikkä tiuruutan mopolla vuoden ennenko saan kunnollisen tilalle!!??

062802moto_prv.gif
buttrock.gif
062802moto_prv.gif
buttrock.gif
062802moto_prv.gif

valaiskaapa nyt uunoa saanks mie hommata 36kw eli n.55hv pyörän het aluks ko "joskus" saan kortin vaiks mulla ei o aiempaa pyörä kokemusta paitti mopoista joskus 15v sit jota tuskin lasketaan hyväksi.. ko joku mulle mainitti etten sais kunnon pyörää vuoteen vaiks oisin ajanu limusiinia (golf) ja rekkaa 12v.. elikkä tiuruutan mopolla vuoden ennenko saan kunnollisen tilalle!!??

062802moto_prv.gif
buttrock.gif
062802moto_prv.gif
buttrock.gif
062802moto_prv.gif
jaa häh?
omg.gif

limusiini on golf,..rekka lienee,..passat??
katoppa vaikka tätä linkkiä;
http://www.treeni.com/a-kortti.htm

:orgmp: :WAZAAP: :orgmp: :WAZAAP: :orgmp:
Jos olet yli 21v JA ajat A-kortin käsittelyn+inssin yli 35kW koneella niin ei ole mitään tehorajoituksia.

Back