• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia SL, Honda VTR vai Honda CBR?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^^Anzku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kokeilin kerran kaverini cebaria ja sen koko runko tärisi, eniten katteet ja ohjaustanko, kun kierrokset oli lähellä ja yli 8000 kier/min. En yhtään tykännyt siitä kun sormista tahtoi mennä tunto tangon koko ajan täristäessä....  
omg.gif
*huoh*
On tainnu mopossa olla "muutakin" vikaa
nixweiss.gif

Kiva kun on nuorella yritystä ja kiinnostusta, mutta näin "vanhana" akkana voin sanoo, et mitään et kyllä opi täältä sivuilta, vaan ajamalla ja kokeilemalla mikä tuntuu hyvältä ja millä jaksat/haluat ajaa..yksin tai kaksin.
Mopoilu kun on nääs "yksilölaji"  
wink.gif
Siinä oli kyllä joitakin sähköjärjestelmävikoja, ajovalot sammuilivat ja käynnistys kuulemma takkuili, mutta koneessa ei ollut. Siis kyseessä oli piikki. Samalla mallilla ajoin inssinikin ja nekin tärisivät, mut sen jälkeen siirryin omallani ajelemaan. Se ei juuri tärise ollenkaan, on kuin kissa. Siihen tottuneena kokeilin sit sitä niin ihmettelin valtavasti sitä.

Nii enhän mie opikkaa, mutta täältä saa jonkun näköistä osviittaa  
wink.gif
Pidänhän minä veturin ja falcon omistajiin tällä hetkellä yhteyttä. Olen minä etsinyt näille pyörille seuraakin, etteivät ole ainoat merkit mitä katson. Saman merkkisiä eri pyöriäkin on.
Kokeileppa ihan oikeasti toimivaa CBR:ää äläkä mitään maailmanlopun pommia jonka kuvan tuosta sun selostuksesta sai.

Meinaan tuo Hondan nelari on hiton tasanen ja värinätön kone.

ihan vaan mainitakseni, vaikken uskokaan, että topicin aloittaja on noita pyöriä hintojensa tms puolesta valinnut vaan pelkästään esimerkeiksi, niin toi CBR on kyl aika ylihinnoiteltu, tolla hinnalla varmaan sais ainakin 3-4 vuotta uudemman..

anzku

no mennäänpä enempi takas alkuperäiseen aiheeseen
jos oot cbr f laittamassa niin kannattaa huomioda
semmoinen seikka että suurin osa nuista 2000 malleista
on kaasuttimella varustettuja ja vaativat enemmän
huoltoa sen takia kun taas 2001 mallit on pääasiassa
ruisku pelejä ja sitä kautta huolettomampia!
ylivuotisia voi olla kaasarillakin.

huolto taulukot vertailun vuoksi:

http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirjat/CBR600F%201999%202000.pdf

http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirjat/CBR600F%202001-2004.pdf

http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirjat/VTR1000F%202003-06.pdf

äffä veturikin on kaasari kampe

eli synkronoinin joutuu tekeen aika ajoin nuihin kaasari vehkeisiin
kun taas ruisku ei vaadi mitään vastaavaa huolto toimenpidettä.

12 tkm näyttää olevan huolto taulukon mukaan tuo synkronointi
väli tiiä sitten kuin usein porukka oikeasti nuita säätelee
semmonen ainaski mitä ei oo säädetty niin voi jonkin verran
nykiä ajossa ja olla pieniä käyntihäiriötä.
mutta hyvin huollettu yksilö kyl kestää reilusti yli 100 tkm
ilman isompia ongelmia ja nykimisiä
biggrin.gif

mutta siitä että saako nuihin ruisku cebareihin kuristus juttuja
niin siitä ei oo tietoo tuntus että läppärunkoon
ois saatavana kuristukset samanlailla kun kaasari cebareihinkin

Kokeileppa ihan oikeasti toimivaa CBR:ää äläkä mitään maailmanlopun pommia jonka kuvan tuosta sun selostuksesta sai.

No tuohon olin just tulossa...
Mulla ihan just ajettu 100 tkm ja ei kyllä väristä/ravista mistään....
Olkoot sitten vaikka "maailmanlopun" kone...
tounge.gif

Edit: tuntuu tuplaäxän omistajat valittavan enempi tota "ravistelua"
nixweiss.gif

kokeilin kerran kaverini cebaria ja sen koko runko tärisi, eniten katteet ja ohjaustanko, kun kierrokset oli lähellä ja yli 8000 kier/min. En yhtään tykännyt siitä kun sormista tahtoi mennä tunto tangon koko ajan täristäessä....  
omg.gif
*huoh*
nixweiss.gif

Kiva kun on nuorella yritystä ja kiinnostusta, mutta näin "vanhana" akkana voin sanoo, et mitään et kyllä opi täältä sivuilta, vaan ajamalla ja kokeilemalla mikä tuntuu hyvältä ja millä jaksat/haluat ajaa..yksin tai kaksin.
wink.gif
Siinä oli kyllä joitakin sähköjärjestelmävikoja, ajovalot sammuilivat ja käynnistys kuulemma takkuili, mutta koneessa ei ollut. Siis kyseessä oli piikki. Samalla mallilla ajoin inssinikin ja nekin tärisivät, mut sen jälkeen siirryin omallani ajelemaan. Se ei juuri tärise ollenkaan, on kuin kissa. Siihen tottuneena kokeilin sit sitä niin ihmettelin valtavasti sitä.

wink.gif
Pidänhän minä veturin ja falcon omistajiin tällä hetkellä yhteyttä. Olen minä etsinyt näille pyörille seuraakin, etteivät ole ainoat merkit mitä katson. Saman merkkisiä eri pyöriäkin on.

Pyörä oli ihan uusi.... Honda CBR 125R. Siinä on vain yksi sylinteri.... Ehkä se vaikuttaa asiaan.

Jos tuon pyörän, Honda VTR1000 f firestorm, jonka linkin olin myös laittanu sinne näytille, niin jos sen tietoihin uskoo, niin se olisi 2004 malli. Eli siinä on sitten ruiskumoottori...?

omg.gif
*huoh*
nixweiss.gif

wink.gif

wink.gif

Pyörä oli ihan uusi.... Honda CBR 125R. Siinä on vain yksi sylinteri.... Ehkä se vaikuttaa asiaan.

Jos tuon pyörän, Honda VTR1000 f firestorm, jonka linkin olin myös laittanu sinne näytille, niin jos sen tietoihin uskoo, niin se olisi 2004 malli. Eli siinä on sitten ruiskumoottori...?
eioo ruiskua... kaikki veturi f on kaasarilla.
Mut ei oo ollut minkäänlaista ongelmaa kaasarin kanssa. Toimii ihan ok.

juu kyl äffä veturit taitaa olla kaikki kaasarilla
niinku huolto taulukossakin näkyy tuo synkronointi
vaihe olevan
smile_org.gif

mutta nyt
033102beer_1_prv.gif

Täälläkin menee TAAS puurot ja vellit sekasin...
Yks puhuu piikistä ja sit toinen tonnisesta, kunnes hypätäänkin yks kaks johonkin 1500:en
omg.gif

Oisko aika "rajottaa"...
nixweiss.gif

*huoh*

jaa mihinkähän ikään asti nykyään pitänee olla
nuo kuristukset?
ja monikohan pitää ne muutakun katsastuksen ajan
paikallaan tai siis tarviiko niitä etes katsastaa
withstupid.gif
Jos käy huono säkä ja ratsiassa tutkiivat tuon kaasukahvanliikeen mikä esim. tuossa falcossa kuristettuna on otteessa merkattuna 14mm. En kyllä tiedä onko monikaan saanut sakkoja "yli"tehosella pyörällä ajosta??

Tää on helppo, jos itelleni miettisin. Eli Aprilia ehdottomasti!

Ihan vaan sen takia, että tuntisin omistavani moottoripyörän, enkä mitään järkevää "talouskonetta" (mitä se sitten ikinä meinaakaan)  
tounge.gif
Voihan toki olla, että erikoisemmilla merkeillä saa sitten puuhastella erinäisten pikkuvikojen kanssa jotain tusina Håndaa enemmän? (lähinnä tuo CBR) ... Mutta kun tämä Mp homma on niin täysin fiilispohjallla menemistä muutenkin, niin mun mielestä sen järjellä perustelun saa suosiolla siirtää vaikkapa kotilon hankintaan sitten.

Mut niinku joku täällä jo totesikin, älä liikaa tuijottele muitten kokemuksiin... Vaan kokeile itse ja päätä sydämmellä sen jälkeen. Kyllä sä huomaat mikä iskee ja mikä ei. Pääasia ettet joka ainoo päivä joudu itellesi puoliväkisin perustelemaan miksi pidät omasta pyörästäsi... silloin ollaan hakoteillä.
wink.gif

Nimim. 3 pyörää (jos kevarikin lasketaan mukaan) ostanu pelkästään fiilispohjalta, ja koeajamatta. Ja kaikilla kerroilla valinta NAPPIIN... Tuuria tai ei, en ota kantaa.

alkuperäisessä postissa on mainittu CBR 600 ja kun sanoit testanneesi cebaria se onkin piikki
033102bebe_1_prv.gif
nixweiss.gif

Noh osta minkä parhaaksi näet, (lähes) kaikkea voi kuristaa jälkikäteen joten älä tuijota tuota 25kw asiaa liikaa ja älä kuuntele noit turhia maatalouskone provoja
biggrin.gif

Tässäkin thredissä on ollut paljon puhetta aprilioiden vioista, en pysty tätä käsittämään oman empiirisen kokemuksen perusteella, nykyisessä rsv:ssä ei ole ollut yhtään enempää tai vähempää vikoja tai huolenaiheita kuin edellisessä bladessa tai kasawiassa. Tuntuu vain siltä että jos tuote on saapasmaan tekele niin oletusarvoisesti kaikki risahduksetkin nostetaan esiin ja niiden perusteella vikojen yleistäminen on perusteltua.

Mielestäni laadullisesti eri mopomerkeissä ei ole nykyään isoja eroja, ja mopon voi valita ihan oman fiiliksen ja käyttötarkoituksen mukaan.

No tuohon olin just tulossa...
Mulla ihan just ajettu 100 tkm ja ei kyllä väristä/ravista mistään....
Kunhan muistaa, että seepra kuin seepra silti värisee tietyllä kapealla kierrosnopeudella välillä jossain 6700-7300rpm hujakoilla. Ei ravista liiemmin ei, mutta tärisee tuossa kohtaa kyllä. Tuokin äänekäs kohta vähän häipyy käyttämällä vakioputkea äänekkäämpää sliparia, sillä pakoäänikin alkaa voimistua tuossa kohtaa. Sen tärinäkohtan ulkopuolella pitäisi tosiaan käydä kuin ompelukone.

Ja seepra on tässä kohtaa CBR F4 tai F4i (f ja f-sport). Ei nyt kevaria silti tarvi tähän verrata
smile_org.gif

no tuskinpa nuissa apriliossa on sen enempää tyyppivikoja
kun hondassa tai missään muussakaan merkeissä
kannattas kyseisistä pyöristä (hondastakin) laittaa
joitakin yleisimpiä tyyppivikoja/ominaisuuksia eikä
niitten silti tarvitse säikäyttää ostaajaa päin vastoin
hyvä vai tietää että mitä vikoja saattaa olla edessä
kun pyörän ostaa ja näin ollen voi jo osto tilanteessa
tutkia tiettyjä paikkoja tarkemmasti.
niin sanotulla aloittelialla on kuitenkin varmaan hyvä
olla varmatoiminen eka iso pyörä että harrastus ei lopahda
heti alkuun siihen ku joutuu koko ajan rassaamaan
ja tässä en nyt tarkoita kumpaakaan merkkiä vaan
noin yleisesti.
erilaisella pyörällä kyllä itte tykkään ajella siks että
ei tuu heti ensimmäisenä samanlaista vastaan
ja muutenkin on käteen sopiva laite.
päivääkään en oo katunu kun sp veturin laitoin.
tuo aprilia on kyl semmonen pyörä että ei niitäkään joka päivä
vastaan näytä tulevan ainakaan näillä leveys asteilla
062802moto_prv.gif

Voi helkkari ku kukkaa ei tajua
tounge.gif
Minä EN ole kokeillut Honda CBR 600:sta vaan kokeilin kaverini Honda CBR 125:sta!!!!! TÄMÄ pyörä tärisi valtavasti JA kyselen että mikä mahtaa olla tärinän laita näiden pyörien malleissa mitkä olin laittanut ylös?!? Honda CBR 600, Honda VTR 1000 JA Aprilia SL!!!! Noiden pyörien tärinästä kyselen, että tärisevätkö ne miten pahasti noissa korkeissa kierrosluvuissa?!

Jokohan tyypit alkaavat tajuta.... Lukisivat kunnolla eikä hyppisi vastauksesta toiseen....

%D6hlins_019.jpg

Ei toi nyt niin paha oikeestaan ole ainakaan tässä yhteydessä...

Ja juu vaikka toi Rotaxin V60 periaatteessa tärisee enemmän kuin V90 niin Rotax on varustettu kahdella tasapainotus akselilla. Tämä konstruktio tappaa värinät ihan hyvin.

Ainakaan minulla ei puudu paikat kurvaillessa.

tounge.gif
Minä EN ole kokeillut Honda CBR 600:sta vaan kokeilin kaverini Honda CBR 125:sta!!!!! TÄMÄ pyörä tärisi valtavasti JA kyselen että mikä mahtaa olla tärinän laita näiden pyörien malleissa mitkä olin laittanut ylös?!? Honda CBR 600, Honda VTR 1000 JA Aprilia SL!!!! Noiden pyörien tärinästä kyselen, että tärisevätkö ne miten pahasti noissa korkeissa kierrosluvuissa?!

Jokohan tyypit alkaavat tajuta.... Lukisivat kunnolla eikä hyppisi vastauksesta toiseen....
No olishan tuon voinut varmaan mainita heti alkuunsa kun ei noilla pyörillä taida olla yhtään mitään yhteistä
biggrin.gif

tounge.gif

Elähän melskaa. Sanoit ihan itse, että kaverin cebari tärisi. Jos aloittamassasi ketjussa puhutaan kolmesta pyörämallista, niin miksi vedät keskusteluun jonkun kaverin piikin sanomatta, että puhut piikistä? Vastauksia seepran tärinästä tuli jo. Keskity niihin eikä siihen, että muut eivät ymmärrä ulosantiasi. Seepra ei tärise yläkierroksilla yhtään.

Back