• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia RSV 1000 Mille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos kaapelit kattelet, ja solenoidinkin vielä, niin mikäs sitä estäis.

Hyvä ratkaisu.

Itelläkin on staattorin liitin vielä vakio, mutta säätimen liittimen oon ohittanut vaihtovirtapuolelta. Gen1 tartti vähän piuhaa ja liimallista kutistesukkaa. Reilu kuorinta ja punoo vain liitoksen, ja sukka päälle. On notkee, eikä katkee :D.

JMH sanoi:
Jos kaapelit kattelet, ja solenoidinkin vielä, niin mikäs sitä estäis.

Hyvä ratkaisu.

Itelläkin on staattorin liitin vielä vakio, mutta säätimen liittimen oon ohittanut vaihtovirtapuolelta. Gen1 tartti vähän piuhaa ja liimallista kutistesukkaa. Reilu kuorinta ja punoo vain liitoksen, ja sukka päälle. On notkee, eikä katkee :D.

Joo ajattelin laittaa varmaan samaan konkurssiin 16mm2 kaapelit ja sen 150a solenoidin.Jos ei niillä ala käynnistymään niin sitten hakkaan jo päätä seinään.

Ps. Mistä tietää että huoleton japsien aika on ohi? Enää ei tarvii varata talvisäilö paikkaa vaan sain tallipaikan syksystä alkaen niin pääsee purkamaan ja ihmettelemään sitten ajokauden ulkopuolella.

TimoTei sanoi:
Ps. Mistä tietää että huoleton japsien aika on ohi? Enää ei tarvii varata talvisäilö paikkaa vaan sain tallipaikan syksystä alkaen niin pääsee purkamaan ja ihmettelemään sitten ajokauden ulkopuolella.
Tuo on järkevää jos kerran työkalut pysyy käsissä.

Mikeyx sanoi:
Härveliin on 14.4.2017 vaihdettu 120A starttirele.

No se huoli lienee siinä. Kaapelit voi mennä ajan saatossa huonoks. Tietty sulla ajo ollut hyvillä keleillä ja talvisäilö asianmukainen.

Eikä tarkoitus ole vetää sua tässä hirteen. Nää on vanhoja pelejä, ja kyseessä vielä typpiviat.

JMH tai joku muu tietäjä. Tuli tuossa mieleen tuosta spragista vielä. Yritin netistä löytää miten se ktm spragi menee paikalleen. Pyörimissuunta eri, mutta vaatiiko sen asentaminen spragin purkamisen ja kasaamisen päinvastoin lukkorenkaan alta? Vai oliko niin että ktm spragi istuu kummin päin tahansa apriliaan koska siinä ei ole vastaavaa ”kaulusta” kuin aprilian omassa?

Puntaroinut vielä että onko uhka vai mahdollisuus laittaa ebayn spragi paikalleen:grin:. Että jos sen saa sinne helposti ilman riskiä että tunaroin sen rikki ennen asennusta niin mielumin tilaan ainakin oletusarvoisesti laadukkaamman vielä ennenkun lyön kasaan. Jääpi sitte pahan päivän varalle ebayn malli.

Mulla sen kotarin spragin ois saanut kummin päin vain asennettua.

JMH sanoi:
Mulla sen kotarin spragin ois saanut kummin päin vain asennettua.

Niin oon lukenut että ainut erotus siinä on, ettei siinä ole kaulusta toisella puolella mikä apriliassa estää väärinpäin asennuksen. Mutta ei siis ilmeisesti vaadi itse spragin purkamista osiin? Netistä en löytänyt muuta tietoa kun juuri tuon että huomio pyörimissuunta.

Taidan tilata sen spragin vielä kotarilta niin saa laittaa hetkeksi tuon magneetonkopan kiinni ja mielenrauhan.
Vauhtis on nyt menossa maailmalle, virtakaapelit pitäs tilata ja sitte ootellaan että kusti polkee.

Kiitos taas !

Mä luulen että näitä on eri designejä. Omaan 03 Milleen laitoin BMW yksipyttyisen spragin ja siinä piti irroittaa jousi ja kääntää nokat, kun spragin huuli esti asentamisen "oikein" päin. Joko se istuu fiksusti tai sitten ei.

Sellainen vinkki tuli mieleen että ole tarkkana kasatessa että kaikki rattaat tulevat oikein päin, ekaa kertaa tehdessä piti vetää vauhtis uudelleen irti kun olin sössinyt eikä koppa mennyt paikalleen.

Eroz sanoi:
Mä luulen että näitä on eri designejä. Omaan 03 Milleen laitoin BMW yksipyttyisen spragin ja siinä piti irroittaa jousi ja kääntää nokat, kun spragin huuli esti asentamisen "oikein" päin. Joko se istuu fiksusti tai sitten ei.

Sellainen vinkki tuli mieleen että ole tarkkana kasatessa että kaikki rattaat tulevat oikein päin, ekaa kertaa tehdessä piti vetää vauhtis uudelleen irti kun olin sössinyt eikä koppa mennyt paikalleen.

Kiitos vinkistä. Joo ilmeisesti vähän riippuu minkä merkin spragia käyttää.
Kuvia tuli otettua onneksi reippaasti ennen purkua ja videoita mihin suuntaan pyörii vapaasti jne.
Äsken laitoin Apworkshopilta kaapelit + solenoidin tilaukseen niin saa nekin samaan rytäkkään laittaa kuntoon.

Onpas ollut kiva lukea tätä ketjua kun on ollut taas vähän vilkkaampaa keskustelua. Tilasin omaankin apikkaan ratakatteet, joiden saapumista tässä odotellaan. Mahtaisiko tämän ketjun lukijoilla olla jäänyt nurkkiin ylimääräistä vannesettiä? Itselläni on 2006 vm pyörä ja käsitin että noiden gen1 rsv vanteidenkin kai pitäisi istua tuohon gen kakkoseen.

Radiaalikeula vaati 2,5 mm ”prikat” aksiaalikeulan etuvanteen jarrulevyjen alle.

MopotNeOnMukavia sanoi:
Onpas ollut kiva lukea tätä ketjua kun on ollut taas vähän vilkkaampaa keskustelua. Tilasin omaankin apikkaan ratakatteet, joiden saapumista tässä odotellaan. Mahtaisiko tämän ketjun lukijoilla olla jäänyt nurkkiin ylimääräistä vannesettiä? Itselläni on 2006 vm pyörä ja käsitin että noiden gen1 rsv vanteidenkin kai pitäisi istua tuohon gen kakkoseen.

Oman Millen perusmallin 5-puolainen "ratasetti" on puolijoutilaana hyllyssä ilman kumeja jotka olleet R-mallissa alla. Kulmaventtiilit ja noin kauden ajetut Brembon serie oro:t edessä JMH:n mainitsemilla prikoilla ja takana joku tarvike tai brembo. Vetopakkaa ei ole mutta laakerit taisi olla liki uudet.
Vanteet puhallettu ja maalattu Toyotan 3T3-sävyllä. Ihan ilmaiseksi ei noista voi luopua mutta 500€ kelpaisi.

Missä sijaitsee gen2 toinen sulakerasia? Toinen on akun päällä missä 30A pääsulakkeet, mutta missäs toinen? Netistä löytyy kuvia missä näkyy takaiskarin jousi samassa kuvassa ja loput otettu niin läheltä että ei auta paikantamaan.:D

Edit; Pingo, löytyy syylärin yläpuolelta oikealla edessä!

Viimeksi muokattu:
Osia odotellessa pientä ihmettelyä. Tuli ostettua tulpat ja uus ilmansuodatin niin tuleepahan huolto tehtyä samalla kun on vehkeet seisokissa:D.
On muuten älyttömän nopeeta tuo suomen postin toiminta, vauhtipyörä seisonut 3 päivää vantaalla ja nyt näköjään liikahtaa kohti eurooppaa. No jospa uus olis perillä parin viikon sisällä.
Tein magneeton kopalle joutessaan muutamasta ylimääräsestä pultista ohjuritapit etten vahingossakaan ryssi tuon tiivisteen kanssa h-hetkellä.

Mietin tuota staattorin piuhan uittamista puolelta toiselle. Ootteko suosiolla napanneet ruskeanliittimen helkuttiin uudesta vai ootteko kalastellu sen kanssa toiselle puolelle?

Tulispa ees solenoidi + kaapelisarja ensviikolla niin sais jotenkin tätä eteenpäin. Miten muilla?

Tankki ylös ja tarvittaessa purkaen. Gen1 eri liitin, mutta piuha kylkee pyttyjen välistä putsarikotelon alta kytkinpuolelle, jossa johtosarjan liitin.

JMH sanoi:
Tankki ylös ja tarvittaessa purkaen. Gen1 eri liitin, mutta piuha kylkee pyttyjen välistä putsarikotelon alta kytkinpuolelle, jossa johtosarjan liitin.

Tankki tuli jo nostettua ylös. Niin paljon tavaraa pyttyjen välissä ettei tosikaa.:D
Ja yllätys yllätys staattorin piuha menee ihan alimmaisena. Kalastelemalla tuo on tehtävä, katotaan sitten heitänkö vesilintua tuolla liittimellä ja tinaan johdot yhteen. Yks vaihtoehto toki kokeilla purkaa liitin auki ja kasata kun saanut toiselle puolelle.

Itse vedin liittimen narun kanssa läpi ja uusi samalla tavalla takaisin.

Ongelmana oli liittimen tarttuminen kuin ongenkoukku kaikkiin matkalla oleviin esteisiin. Jos nyt uudelleen tekisin, niin yrittäisin muotoilla liittimen (kulkusuunnassaan) 'virtaviivaisemmaksi', jotta liittimen kulmat eivät tarraisi kiinni. Ajatuksena esim. ottaa 0,5l limupullo ja katkaista se pullon kaulan jälkeen, lämmön avulla litistää sitä ja halkaista jotta kappaleen saa johtimen 'yli', ja teipata sitten kasaan.

Tuolla tavoin esteet kohtaisivat pullon kaulan ja liitin liukuisi esteiden ohi.

Tulpat tuli tuossa vaihdettua ja käytyä letkut/ liittimet läpi.
Ruskealiitin aika simppeli purkaa pienellä ruuvarilla joten helpoin katkaista vanha johto staattorilta ja purkaa uudesta liitin pois. Saa suoraan vedettyä toiselle puolelle ilman tuskastelua. Tai näin ainakin ajatuksen tasolla :D. Katotaan mikä tilanne kun joskus seuraavalla vuosikymmennellä saa osat pihaan.

Tänään kusti oli tuonut spragin laatikkoon. Kysymys; Miten hankala uus spragi kuuluis olla saada paikalleen siihen laakeripesäänsä? Alkuperäinen vanha jossa on kaulus, on hieman hankala laittaa paikalleen ja on tarkka asennostaan missä sinne asettuu. Uusi menee käytännössä tiputtamalla koloonsa. Tuossa uudessa ei nyt myöskään ole sitä kaulusta, joten kuuluuko tuon tulla läpi pesästään jos vaan painaa?

Back