• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia RSV 1000 Mille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se on 5-napainen.

Tietty, voishan sen vetää vaikka yksitellen.

Edit: siis se valkoinen. Ruskea on 3-napainen.

JMH sanoi:
Se on 5-napainen.

Tietty, voishan sen vetää vaikka yksitellen.

Edit: siis se valkoinen. Ruskea on 3-napainen.

Mun pyörän kytkiksissä oli piirretty molemmat. 5-napainen jossa mukana kampuran asentotunnistin ja sitte vielä 3-napainen, ilmeisesti litteä ruskea.
Sen 5-napaisen vois muutenkin muuttaa 2+3 napaisiksi.

Kerberos sanoi:
Mun pyörän kytkiksissä oli piirretty molemmat. 5-napainen jossa mukana kampuran asentotunnistin ja sitte vielä 3-napainen, ilmeisesti litteä ruskea.
Sen 5-napaisen vois muutenkin muuttaa 2+3 napaisiksi.

Jees. Taidan olla opettamassa isääni nussimaan :D

Kerberos sanoi:
Onneksi siellä on 2-kanavainen skooppi niin pääse tarkistaa staattorin ihan kunnolla. Samalla kai vois katella kipinäkuvat jne.
Just kun alkoi tyhjäkäyntikin heikentyä, alkoi kärsään pistää kitkerä, kärähtäneen muovin käry. Huikealla tuurilla sieltä vois olla se staattorin ja säätimen välinen liitin ottanu lämpöä, tai joku päähojtosarja alkanu sulaa johonkin sylinterikanteen kiinni :grin:.

Se ruskea liitin tosiaan alkaa kuumenemaan kun kontakti huononee. Myös jännitteentasaaja voi aikaa myöden hajota. Staattori on helppo mitata, että toimii joka karvasta kunhan ruskean liittimen saa vielä auki. Futurasta väsyi tasaaja ja ebaystä löytyi MOSFET-malli tilalle. Tosin tilasin Yamaha-mallin ja siinä tuli ihan hyvät liittimet mukana: https://www.ebay.co.uk/itm/153492553626 .

Vespa elää ja pörisee. Vikahan EI ollut Italailaisessa huippuosaamisessa, vaan ilmeisesti kotimaisessa.
Oltiin ilmeisesti vaihdettu bensasuti ja samalla päätetty uusia se pumpun laipan ja suotimen välinen lyhyt letkunpätkä.
Olis tietty kannattanu käyttää myös ulkopinnastaan bensaa kestävää letkua, sillä tuo näytti synnyttäneen pienen Alienin. Oli siihen malliin tussahtanu.

Kunhan jaksan niin taidan perustaa tälle oman horina-osionsa, ettei näiden markkinahinannat romahda entisestään kun vaahtoan kaikenlaista.

PS. Eipä ollu kovin montaa kyykkypyörää tänä iltana ajelemassa, mutta tuohan on ihan mukava kun katteet suojaa sateelta ja viimalta. Vesisade ja +5 astetta on vielä ihan leppoisaa.

Joo. Tankin sisällä on syytä käyttää upotettavaa letkua. Gatesin letkua saa Motonetista esmes.

Nicki MCL täältä pisti ihan stickyksi jääneet ohjeet AF1-foorumille.

MRA:n kirkkaalla tuplakuplalla pääsee vielä paremmin piiloon. Ei pieni sade motarilla paljoa kastele.

Millaisia jalkatappisarjoja ootte käyttäneet?
Nykyisillä ei jalat ihan satu kunnolla tankkiin ja menee hermot noihin taittuviin jotka vois toki hitsata..
Ebaysta "Dan-moto" houkuttelisi 200€ hinnan puolesta, mutta..
Tsekkiläinen ARP vaikuttaa asialliselta, mutta hinta 330€ toki kiinankamaa kalliimpi.
PP-tuning ei ilmeisesti enää valmista, Gilles maksaa munuaisia ja TRW liki saman.

Kerberos sanoi:
Millaisia jalkatappisarjoja ootte käyttäneet?
Nykyisillä ei jalat ihan satu kunnolla tankkiin ja menee hermot noihin taittuviin jotka vois toki hitsata..
Ebaysta "Dan-moto" houkuttelisi 200€ hinnan puolesta, mutta..

JMH sanoi:
Danmoto on ihan paskaa, mut jos sen kanssa voi elää, niin kaipa ne menee.

Mulla on Danmotot Futurassa. Kaikkea pientä piti askarrella, että sai sopimaan. Pystyn niiden kanssa elämään, mutta ymmärrän jos haluaa hienommat.

Tuolla jotain kuvia: https://www.apriliaforum.com/forums...ets-for-Mille-(hopefully)-installed-on-Futura

massajaska sanoi:
Mulla on Danmotot Futurassa. Kaikkea pientä piti askarrella, että sai sopimaan. Pystyn niiden kanssa elämään, mutta ymmärrän jos haluaa hienommat.

Tuolla jotain kuvia: https://www.apriliaforum.com/forums...ets-for-Mille-(hopefully)-installed-on-Futura

Kauneus on katsojan silmässä, mutta ei se, että noi Danmotot on juustosta ja vaihdevivusto aika susi (toiminee siis paremmin niin, että jättää vivuston laatikkoon)

Mut kyl niillä ajaa ja jalkansa siirtää. Oman pyörän mukana tulleet siirsin metallinkeräykseen/ lahjoittelin jotain osia pois muistaakseni Markolle johonkin projektiin.

Edit: Laittaisitko sun Suzukiin Danmotot? Toi sun Futuran reuhka tuolla käytöllä ei ole mittapuu :D:D

Gillesin sarjat RSV:hen on hyvät, varsinkin koska ne muuttaa takajarrun pääsylinterin pystyasentoon siihen jarrupolkimen taakse. Jarru ihan oikeasti toimii kun painaa poljinta.

OOWEE sanoi:
Gillesin sarjat RSV:hen on hyvät, varsinkin koska ne muuttaa takajarrun pääsylinterin pystyasentoon siihen jarrupolkimen taakse. Jarru ihan oikeasti toimii kun painaa poljinta.

Ei mulla muuta. Gen2 voi olla toinen juttu tai Gillesin sarjoja on useampaa versiota.

Pääsylkän siirtäminen helpottaa systeemin ilmausta. Sain oman stanusijoitellun systeemin ilmattua hyvin, ja poljin on jämäkkä.

Katotaan kauan kestää, kun ottaa lämpöjä siinä koneen vieressä.

Mulla oli tuollaiset AS31GT:t omassa millessä joskus silloin kun mulla oli 2004 RSV.
Malli käynee kaikkiin RSV-malleihin

Mun pitää oikeasti tehdä se oma topic tälle epätoivolle..

Olin lähdössä hakee Kotkasta sekalaisia osia, kunnes huomasin ainoan avaimen kadonneen (piti joo teettää vara-avain).
Ilmeisesti pudonnut taskusta kämpän edessä Kalliossa, eikä mistään löydy. Onneksi pyörä on tällä hetkellä muualla ettei mahdollinen varas nussi sitä.

Riivin virtalukon irti tarkoituksena muuttaa sarjoitusta veljen aprilian avaimelle, mutta sehän on pentele niitattu kiinni, eli ei pysty kasata luotettavasti uudelleen.
Lukkoseppä todennäköisesti pystyisi tehdä lukon avulla uuden avaimen, mutta silloin jää mahdollisuus että kadonneella avaimella päästäisi pöllimään pyörä.

Joten..
Olisko kellään joko hyvää vinkkiä, tai koko lukkosarjaa tankin ja takaosan lukolla & avaimella?

OOWEE sanoi:
Mulla oli tuollaiset AS31GT:t omassa millessä joskus silloin kun mulla oli 2004 RSV.
Malli käynee kaikkiin RSV-malleihin

Gen1 & Gen2, eri pulttijako runkoon.

JMH sanoi:
Laittaisitko sun Suzukiin Danmotot? Toi sun Futuran reuhka tuolla käytöllä ei ole mittapuu :D:D

No en, mut eipä saa PP-tuninkia Gen1:een suoraan kaupasta. Oli mulla myös varasuunnitelmana hommata pp-tuning -setti ja ostaa kaverilta jyrsityt sovitepalat runkoon. Ehkä sen vielä jossain välissä toteutan.

Onhan nuo Danmotot aika mohlot, mutta ajavat asiansa. Vielä en ole kokeillut kuinka kestävät kyljellä liukumista.

^
Just juurikin näin. Olemme samalla sivulla. En epäillyt hetkeäkään :D

:peukutpystyyn:

Kerberos sanoi:
Mun pitää oikeasti tehdä se oma topic tälle epätoivolle..

Olin lähdössä hakee Kotkasta sekalaisia osia, kunnes huomasin ainoan avaimen kadonneen (piti joo teettää vara-avain).
Ilmeisesti pudonnut taskusta kämpän edessä Kalliossa, eikä mistään löydy. Onneksi pyörä on tällä hetkellä muualla ettei mahdollinen varas nussi sitä.

Riivin virtalukon irti tarkoituksena muuttaa sarjoitusta veljen aprilian avaimelle, mutta sehän on pentele niitattu kiinni, eli ei pysty kasata luotettavasti uudelleen.
Lukkoseppä todennäköisesti pystyisi tehdä lukon avulla uuden avaimen, mutta silloin jää mahdollisuus että kadonneella avaimella päästäisi pöllimään pyörä.

Joten..
Olisko kellään joko hyvää vinkkiä, tai koko lukkosarjaa tankin ja takaosan lukolla & avaimella?

Ton pöllii potkulla ja ruuvimeisselillä.

Riski, että avain joutuu sun pyörää väijyvälle helläkätiselle vain avaimia käyttävälle rosvolle on pieni.

Tuurilla on löytötavaratoimistossa tai jonkun rapun seinään teipattuna.

Back