• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia Akra 2-2 SBK

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkokoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näytti olevan kaupan kera lastun <a href="http://cgi.ebay.co.uk/AKRAPOVIC-Full-Titanium-Evo-System-Aprilia-RSV-1000-NEW_W0QQitemZ260107945244QQihZ016QQcat

egoryZ78417QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">täällä</a> Muutaman kerran kun huutelin niin hinta päätyi 525£ tasolle. Mulle riitti mutta jos 2-2 suorituskyky kiehtoo niin ei kun huutelemaan. Kaveri toimittaa näemmä maailman ääriin...

Näytti menneen kaupaksi yli 800£ hintaan...eli jotakuinkin samalla rahnulla saisi AF1:ltä tilattua mutta ne tullit vaan päälle...
nixweiss.gif
Onkos kukaan muuten tuolta jenkkilästä tilannut tavaraa? Pystyisiköhän noita tulleja jollain konstilla laistamaan?

Juurikin vähän aikaa sitten tilasin AF1:stä heebeleitä. Jäi oikein positiivinen kuva paikasta. Kysymyksiinkin vastattiin nopeasti sähköpostilla. Ja paketti tuli muutamassa päivässä usps:llä kotimaahan missä se sitten päätyi tullipostitsta noudettavaksi. Silti säästi muutaman kympin mitä olisi Euroopasta tilattuna maksanut.

Ainoa mistä jäi sanomista koko prosessissa oli sitten tuo Suomen tullin toiminta. Noin niinkuin saatekirjeen sekavuudesta, menettelyn jäykkyydestä ja epäedullisista toimipisteistä sekä aukioloajoista.

Noista tullien kiertämisestä löytyy kaikenlaista juttua eri foorumeilta mutta kai se on eniten tuurista kiinni jos paketti/laukku pääsee seulasta läpi. Kaveri toi matkalaukussa Muzzyn kokoputkiston ZX-12R:ään eikä kukaan puuttunut siihen.. Toisaalta jos unohtaa kameransa jenkkeihin ja pyytää kaverin sen sieltä lähettämään niin joutuu maksamaan tullin siitä jos huonosti käy..

Tavaran arvon raja taitaa olla 80 €. Itse mietin että jos olisi lähetyksen saanut UPS:llä tulemaan niin olisiko ollut mahdollisempaa että olisi mennyt tullin ohi. Itse olen useasti tilannut kirjoja UPS:llä useiden satkujen edestä eikä niistä ole tarvinnut tulleja maksaa!

Ainoa mistä jäi sanomista koko prosessissa oli sitten tuo Suomen tullin toiminta. Noin niinkuin saatekirjeen sekavuudesta, menettelyn jäykkyydestä ja epäedullisista toimipisteistä sekä aukioloajoista.

Noista tullien kiertämisestä löytyy kaikenlaista juttua eri foorumeilta mutta kai se on eniten tuurista kiinni jos paketti/laukku pääsee seulasta läpi. Kaveri toi matkalaukussa Muzzyn kokoputkiston ZX-12R:ään eikä kukaan puuttunut siihen.. Toisaalta jos unohtaa kameransa jenkkeihin ja pyytää kaverin sen sieltä lähettämään niin joutuu maksamaan tullin siitä jos huonosti käy..

Tavaran arvon raja taitaa olla 80 €. Itse mietin että jos olisi lähetyksen saanut UPS:llä tulemaan niin olisiko ollut mahdollisempaa että olisi mennyt tullin ohi. Itse olen useasti tilannut kirjoja UPS:llä useiden satkujen edestä eikä niistä ole tarvinnut tulleja maksaa!
No tulli kanssa on touhu aina ihan samanlaista...helpoimmalla pääsee kun on valmiiksi hakenut sopivan Taric-koodin jolloin myös tietää mitä pääsee valtiolle suorittamaan...

No tuurista se on aina kiinni ja helpoimmin tavaran saa juurinkin sisään itse kantamalla
tounge.gif
vaan se voipi olla aika raskasta hommaa roudata kokoputkistoakin pisin kentää...

Tuon 50€ taitaa tulla siitä että, siitä syntyy pienimmän perittävän alle jäävä summa...koska täytyy ottaa huomioon että rahdista ja tullin osuudesta saa maksaa alv:n. Tosin yksityisten välisessä kaupassa ei rahdista tarvitse maksaa ylimääräistä...

Mitäs luokkaa noi tullit on (ei jaksa lähteä selvittelemään tuolta tullin sivuilta)? Ajattelin vaan, että kumpi tulisi kannattavammaksi a) ostaa AF1:ltä 1800 $:lla (n.1350 €) + tullit vai b) esim. Carpimotolta vajaan 2K€ hintaan? Mitä todennäköisimmin en lähde noita tuplaputkia kuitenkaan kaupasta ostelemaan vaan aion vastakin seurailla noita yksityisten ilmoituksia...mutta ihan noin mielenkiinnosta vaan kiinnostaisi  
tounge.gif

No ei varmaan kannatakaan tommosen europyörän rööristöjä ruveta ameriikasta asti tilaamaan, kun niitä saa kotimaasta ja euroopastakin. Tuskin tulee niin isoa hintaeroa, että kannattaa. Varsinkin jos ottaa Akran AP-röörien lisäksi huomioon muutkin merkit, kuten Leo, Micron, Silmoto ja Zard.

Enivei, noin muuten joku tuommoinen AF1 -kimppatilaus vois kiinnostaa, jos joku suunnittelee sieltä jotain ostavansa. Itseä kiinnostais esim. tuo fighter-setti ja/tai alakatteet, mutta edellistä ei kyllä välttämäti saa edes sieltä.

Jos Falcon bellypania/lower fairingsia meinasit niin kato Skidmarxilta. Ite tilasin panin, huggerin ja tummat normi sekä tuplakuplaplexin. Koko setin hinnaksi tuli karvan päälle kolme sataa kuljetuksineen. Suositeltava.

No ei varmaan kannatakaan tommosen europyörän rööristöjä ruveta ameriikasta asti tilaamaan, kun niitä saa kotimaasta ja euroopastakin. Tuskin tulee niin isoa hintaeroa, että kannattaa. Varsinkin jos ottaa Akran AP-röörien lisäksi huomioon muutkin merkit, kuten Leo, Micron, Silmoto ja Zard.

Enivei, noin muuten joku tuommoinen AF1 -kimppatilaus vois kiinnostaa, jos joku suunnittelee sieltä jotain ostavansa. Itseä kiinnostais esim. tuo fighter-setti ja/tai alakatteet, mutta edellistä ei kyllä välttämäti saa edes sieltä.
No hiton hölmöltähän se kieltämäti tuntuisi Sloveniassa tehtyjä putkia lähteä Ameriikasta tilaamaan. Ei ihme jos logistiikka syö maapallon kokonaisenergiankulutuksesta koko ajan suuremman ja suuremman osan...
eek.gif

Akran putkissa on vaan se lastu mukana samoin kun mahdollisuus säilyttää takajalkatapit eli jos 2-2 putkiin päätyisin nykytuonollani niin valinta olisi Akra. Ehkäpä ostan kuitenkin vaan piikkiä isomman rattaan taakse. Jotain mukavaa tuuninkihommaa kun pitäisi keksiä...eli periaatteessa voisin kimppatilaukseen lähteä esim. tuon takarattaan ja ehkäpä takavalojen vaalennussarjan tiimoilta...

http://www.rsvr.net/shop/ löytyy lähes kaikki sama tavara mitä A1F:stä (tai no hieman vähemmän on tavaraa) mutta käsittääkseni tekevät myös jonkinlaista yhteistyötä. On englannissa joten tavarat tulevat tullivapaasti.
Toi punta kun on vaan niin kurssissaan verrattuna maanraossa olevaan dollariin. Lisäksi olen ymmärtänyt, että RSVR:llä erikoisen suuret postituskulut. Löytyiskö joltakin ihan kokemuksia? Katsoin tuossa esim. tuon Akran 2-2 hinnan RSVR:llä ja näytti olevan n. 1400 £ (n. 2100 €). Eihän siinä ole kuin vajaa tonni välissä jenkkilän hintoihin
crazy.gif
Ihanan kallista...
mad.gif

Jeps. Mäkin laskeskelin että kaikki tullit ja alvit huomioiden osat tulivat nippelistä riippuen 5-10 % halvemmaksi jenkkilästä tilattuna.

Moi vaan, olen myös tilannut tavaraa tuolta AF1:ltä ja olen todella tyytyväinen toimituksiin ja hinnat on kohdillaan kun dollari on niin halpa. Hyvä puoli on sekin, että isoa osaa noista kamoista ei saakkaan muualta.
cool.gif

Näyttäisi suhteellisen hyvin noita Akran 2-2 putkia putkahtelevan tuolta ebayn (uk & de) suunnalta. Hinnat näyttäisi huitelevan hyväkuntoisissa käytetyissä jossain 750-1000 € välillä. Ei mahdottoman paha. Ite olin jo 32,50 £:n päässä näistä lopullisista vääntö- ja tehokäyrän optimoijista. Toki siihen pitää sitten lisätä vielä PC3 ja customikartta mutta minkäs tekee jos tuuninkikärpänen on päässyt puremaan. Pitäisi varmaan ottaa Vepestä mallia ja laittaa rahulit sukanvarteen ja ostaa uusi 07 kun aika on kypsä...
wink.gif

En ole vanhalla Tuonolla ajanut, mutta nyt kun tuo nykiminenkin on saatu uudesta Tuonosta eliminoitua on pyörä aivan mahtava.

Moottorissa ei ole minusta järkyttävää eroa SV:hen, mutta kaikki muu onkin sitten koko lailla parempaa. Että pistä vain sukanvarteen rahat.

Seilaan nyt siis AKrojen ja Smaltmoton väliä. Jos jotakuta käytetyt ja hivenen asfalttiakin nähneet 2-2 Akrat kiinnostaa 02-05 Tuonoon tai 98-03 Milleen niin multa saa yhteystiedot. Hinta olisi 400 £ + 50 £ postituskuluihin. Ite olin hilkulla ostaa mutta peruin viime tingassa kun haluan priimat...  
tounge.gif

Back