• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alustakurssi (2016) (Turku)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja scuuba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mukana olisin, mutta tuo 12.3 ei käy millään (lähes ainoa päivä, mikä ei käy). Jos on "ruuhkaa" ja päätät pitää myös toisen kurssin, niin minä olen mukana. :)

JuSu1978 sanoi:
Mukana olisin, mutta tuo 12.3 ei käy millään (lähes ainoa päivä, mikä ei käy). Jos on "ruuhkaa" ja päätät pitää myös toisen kurssin, niin minä olen mukana. :)
Ok, katsotaan tuota sitten kun tämä kurssi on täynä.

Knaku sanoi:
Lukee ekassa viestissä. Mutta ei tarvii pidättää hengitystä, Scuuba on ope. :thumbup:

Joo sen osasin tosta päätellä itsekkin mutta en tunne kyseistä nimimerkkiä. Lähinnä kiinnostaa minkä tason velho on kyseessä?

UMAS sanoi:
Joo sen osasin tosta päätellä itsekkin mutta en tunne kyseistä nimimerkkiä. Lähinnä kiinnostaa minkä tason velho on kyseessä?

Insinörtti :grin:
Ratapäivillä on ainakin ruuhkaa Scuuban teltan edessä kun se säätää porukan pyöriä enkä ole kuullut että kukaan olisi valittanut.

marko.fzs sanoi:
Ratapäivillä on ainakin ruuhkaa Scuuban teltan edessä kun se säätää porukan pyöriä enkä ole kuullut että kukaan olisi valittanut.

Ok. Pitää koittaa saada vapaapäivä tuohon jos vielä sopii mukaan. Mulla ens kesänä vähän haastava säätö homma kun on uutta molemmissa päissä 😊

UMAS sanoi:
Tohon on vähän vaikee vastata kun en oikein keksi sopivaa vertailukohtaa, mut mut
jos sulle tulee mieleen alustaa ajatellessa esim sellaiset asiat kuin:
jousivakio
lineaarinen
progressiivinen
vapaa pituus
asennettu pituus
esijännitys
esijännityssäädin
hidas vaimennus
nopea vaimennus
menovaimennus
paluuvaimennus
säätöventtiili
takaiskuventtiili
männän öljykanavat
shimmaus
simmilevy
shimmipakka
vaimennuskäyrä
vaimennuskerroin
linkkusuhde
anti-squat
ketjuvoima
sisäänjousto
ulosjousto
painauma
lastattu painauma
hydraulistoppari
jne...
niin sitten tuskin olen mielestäsi velho.

scuuba sanoi:
jne...
niin sitten tuskin olen mielestäsi velho.

Halusin vaan tietää etten lähde turkuun saakka jonkun lähikuppilan reiskan kurssille joka on venytelly 70 luvulla javan jousia ja keksiny että pidämpä kurssin... Anteeksi etten tunne kaikkia kun ei ole tullu rata piireissä pyörittyä..

marko.fzs sanoi:
Noi alustan säätöhommat olen aina tehny periaatteella; jos ei tullu kerralla hyvä niin samaan hintaan kuuluu lisähifistely niin kauan että homma on bueno. Ja kun olen jo useamman vuoden noita tehnyt, niin alkaa oleen aika tuttuja eri pyörämallien alustat siinä mielessä että tietää etukäteen miten niitä on mahdollista säätää/ mikä tekijä aiheuttaa suurimman rajoituksen siinä kyseisessä mallissa/ vuosimallissa. Joten osaan etukäteen hieman sanoa mikä on mahdollista ja mikä ei. Ja mitä muutoksia ko mopolle ehkä kannattaisi tehdä, riippuen siitä minkä verran omistaja haluaa panostaa.

UMAS sanoi:
Halusin vaan tietää etten lähde turkuun saakka jonkun lähikuppilan reiskan kurssille joka on venytelly 70 luvulla javan jousia ja keksiny että pidämpä kurssin... Anteeksi etten tunne kaikkia kun ei ole tullu rata piireissä pyörittyä..
Pointti oli lähinnä se ett en oikein keksi sopivaa vertailukohtaa siihen että mikä mun taso on alustatietämyksessä. Niin ajattelin ett toi lista alustan perusjutuista auttaa ainakin vertailemaan että kannattaako mun kurssille tulla, vai onko noi tuttua kauraa jo muutenkin.

scuuba sanoi:
Pointti oli lähinnä se ett en oikein keksi sopivaa vertailukohtaa siihen että mikä mun taso on alustatietämyksessä. Niin ajattelin ett toi lista alustan perusjutuista auttaa ainakin vertailemaan että kannattaako mun kurssille tulla, vai onko noi tuttua kauraa jo muutenkin.

Joo ymmärsin pointin. Eikä todellakaan kaikki ole tuttuja juttuja ja apua tarvitaan ja nimenomaan ammattiapua :D
Yritän tosiaan raivata kalenterin tyhjäksi tolle päivälle.

UMAS sanoi:
Joo ymmärsin pointin. Eikä todellakaan kaikki ole tuttuja juttuja ja apua tarvitaan ja nimenomaan ammattiapua :D
Yritän tosiaan raivata kalenterin tyhjäksi tolle päivälle.
Jos ammattiapua kaipaat, niin sit semmoset firmat kuin: Motoville, Gustaffson Racing, Kallio Racing, MP-Huolto Honkanen, tulee ensimmäisenä mulle mieleen, jos tarvii alustaa asiantuntevasti tuunata.
Ja jos sulla on Kawasaki, niin Motoville on ihan ehdoton valinta siihen hommaan.

scuuba sanoi:
Jos ammattiapua kaipaat, niin sit semmoset firmat kuin: Motoville, Gustaffson Racing, Kallio Racing, MP-Huolto Honkanen, tulee ensimmäisenä mulle mieleen, jos tarvii alustaa asiantuntevasti tuunata.
Ja jos sulla on Kawasaki, niin Motoville on ihan ehdoton valinta siihen hommaan.

Lisätään listaan vielä KVR, eli Wehnän pulju.

Back