• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alpeille: Saksa, Sveitsi, Itävalta vuokrapyörällä (Sixt BMW)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WKurki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään yli 30 asteen lämmössä Timmeljoch/Passo Rombo ja Jaufenpass/Passo Giovo. Jaufenpass oli mukavan aktiivista ajettavaa - tykkäsin :thumbup:

image9bb69.jpg

imagead712.jpg

Ja vaikka makuasioista ei pitäisikään puhua, niin totean vain, että itävaltalainen / etelä-saksalainen ruoka toimii minulle - ei italialaisessakaan mitään vikaa ole, mutta Itävalta vie voiton :wanna:

imagef2a27.jpg

image17517.jpg

image8de22.jpg

imagedd30d.jpg

Kuumaa ollut tänäänkin, siirtyminen Innsbruckin läheltä Salzburgin lähelle, Großglockner käyty ajamassa, hieno tie, hyvässä kunnossa.

image99df2.jpg

On kyllä ollut nautinnollista olla reissussa. Nyt pari päivää ilman nahkapukua ja torstaina sitten siirtyminen Müncheniin ja pyörän palautus (haikein mielin...) ja lento kotiin. Tässä vaiheessa voisin summata, että en olisi uskonut moottoripyöräilyn Alpeilla olevan näin hienoa - koettu nyt, ehkä uudestaan joskus toiste! :)

Itselläkin suunnitelmissa vuokrata Münchenin Sixtistä bemu syyskuussa.
Millaisissa summissa Sixtin deposit-varaukset mahtaa pyöriä? Monesti kunnon pyörästä joutuu varaamaan 2-3kiloa Visalta, onkohan näin myös Sixtillä?:blink:

Jarppi^R sanoi:
Itselläkin suunnitelmissa vuokrata Münchenin Sixtistä bemu syyskuussa.
Millaisissa summissa Sixtin deposit-varaukset mahtaa pyöriä? Monesti kunnon pyörästä joutuu varaamaan 2-3kiloa Visalta, onkohan näin myös Sixtillä?:blink:

Joskus aikanaan yleisiä (kansainvälisiä) vuokrausehtoja, kun lukenut, niin muistaakseni omavastuun suuruinen summa on se, mitä maksimissaan voidaan katevarauksena tehdä luottokortille.

WKurki sanoi:
Joskus aikanaan yleisiä (kansainvälisiä) vuokrausehtoja, kun lukenut, niin muistaakseni omavastuun suuruinen summa on se, mitä maksimissaan voidaan katevarauksena tehdä luottokortille.

Ei kyllä mene noin. Urheiluautoja olen vuokraillut ja 3-5000€ on katevaraus ollu, omavastuu 500-800€. Just Espanjasta varasin prätkän 300€ omavastuulla mutta katevaraus on 1200€ kun noutaa.

Villi arvaukseni on että Münchenin Sixt osaisi vastata tähän kysymykseen melko tarkasti.

Laitatteko te nuita passoja reitteinä naviinne vai pelkkä kohde sitten siellä paikan päällä.
Minä yritän laitella reittejä Bacecampilla mutta kun se on niin helkutin vaivalloinen värkki reittien tekoon etten millään innostu siihen .

Oula sanoi:
Laitatteko te nuita passoja reitteinä naviinne vai pelkkä kohde sitten siellä paikan päällä.
Minä yritän laitella reittejä Bacecampilla mutta kun se on niin helkutin vaivalloinen värkki reittien tekoon etten millään innostu siihen .

Justiin Dolomiiteiltä tulossa. Etukäteen valkkasin edellisenä päivänä reitin aloituspisteen (eka passo) naviin ja tein suunnitelman päivän ajoista. Tarvittaessa aina seraava kohdepiste (joku kylä tms) naviin, jne. Jonkinlainen paperikartta auttaa hahmotuksessa pätkältä seuraavalle. Itsellä oli jonkin alppihotellin kartta passoista. Ei siinä ihan kaikkia ollut mutta hyvän kuvan siitä sai. Joka päivä jotain pientä yllättävää silti, ei kaikki mennyt kuten elokuvissa. Lyhyeksi suunniteltu päiväreittikin meni lähes aina pitkäksi, kun lähti kokeilemaan vielä jotain.

Oli muuten väkeä liikkeellä ja meno melko reipasta.

Viimeksi muokattu:
Sitä ajattelinkin kun ei näistä minun reiteistä täällä kotona mitään tule kumminkaan.

Back