Mahtava lista kysymyksiä, ja juuri niitä, joihin itsekin aloittelijana haluaisin vastauksia, mutta en ole kehdannut vielä kysyä. Tämä ketju meneekin automaattiseen valvontaan.
Voin itse vastata
kysymykseen nro. 8 sen verran, että vältä niiden sellaisten muoviosien vahaamista, joiden pinta on röpelöinen. Menin itse vahaamaan pyörästä kaikki mihin vahaa vain sai laitettua paitsi pleksin, kun olin epävarma sen suhteen, ja nyt röpelöiset muoviosat("koetaulu", laukkujen alaosat) ovat todella ikävän harmaita, kun sitä kuivunutta vahaa ei meinaa saada millään pois. Tarvitsisi jonkun kiillotuskoneen tai vahan poiston. Käsin todella työlästä, ja kyllä se vaha niissäkin toimii, mutta ei vaivan väärtti(imho) -- täytyy kiillotella talvella.
Käsittääkseni vahata voi kaikki kovat pinnat, jotka eivät ole huokoisia, eli eivät ime itseensä vahaa. Kannattaa toki aina testata. Esim. kotona olen vahanut LP-levysoittimen muovikannen, jotta ei tule naarmuja -> kestää pölynpyyhinnän ja imuroinnin harjasuullakkeella. No, eksyin vähän aiheesta.
Itse vahasin myös kaikki rungon metalliosatkin, harmahtava alumiini(tms.)-pinta, ja maalattu metalli. Satulan altakin, jopa lokasuojan ulkopinnan, niin on helppo jatkossa huuhdella puhtaaksi.
t. Tonza
ps. tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, vain tyhmiä vatauksia
edit: typoja