Mulla oli eilen aamulla ajotunti, hierottiin ensin katsastuskonttorin pihalla käsittelyä - ei jumatsuka, ei se pujottelu lähde menemään enää vaikka kuinka räpeltää... Aargh!! Mulla alkoi savu nousta hyvinkin sakeana, joten opettaja sanoi että tullaas huomenna uudelleen. Että hierotaan vaikka koko tunti sitä pujottelua siinä inssin alla.
Vietin painajaisten yön hereillä
Eikun sinnikkäästi vain tänään +25 asteen helteessä ajotunnille, silmänaluset tummina ja mielikin aika mustana.
Noista lähtökohdista oli nannaa pyöritellä siinä konttorin pihalla sitä pujottelua koska se lähti sujumaan. Unohdin jarrun, pistin jenkkaa koneeseen ja kytkimellä säätelin. Ja ihan siitä ilosta että se sujui, tein pujottelua vielä lisää. Ja lisää. Hiki virtasi, pelko alkoi helpottaa.
Opettaja varmaan kyllästyi katsomaan ja siirsi huomion muihin tehtäviin. Tiedät sen iisin "jarrutus" tehtävän, jossa tullaan 40km/h sisään ja jarrutuksen aikana moposta ykkönen kehiin, seis ja siitä uudelleen liikkeelle. Öök, mä kaadoin pyörän siinä.
Vauhti liki nolla, olin unohtanut rustata sen vaihteen ykköselle ja sitä siinä polkemaan, jarrutuskin oli mennyt aika pitkälle, laskin katseen alas ja sinne meni. Oikealle kyljelle, käytännössä paikaltaan. Tuli sekin sitten koettua..
Itse inssissä meni kaikki käsittelyt puhtaasti läpi, hidasajossa en ole aiemmin hoiperrellut kuin kännikala mutta linjoissa pysyttiin.
Liikenteessä ajo meni hyvin, paljon kaupungissa kiertelyä ja 80km/h pätkä hangontiellä. Siellä joku prätkä moikkasi ja mä takas. Inssi mun kaista-ajoa ja merkkasi nopeuden plussaksi. Sanoi että harvemmin saa ajaa rajoitusten mukaan, yleensä pitää tuskastua koko lenkki läpi 35km/h nopeudella.
Sosiaalisista taidoista tuli kommentti kun en jäänyt venaamaan kaikkia mahdollisia kulkijoita. En mä autollakaan jää odottamaan sellaisia jotka eivät selvästi ole haluamassa tien yli, muuten kyllä olen huomaavainen ja annan tietä varsinkin lapsille..
Että se oli sitten siinä. Hiki virtasi ja olo on väsynyt mutta onnellinen. Illalla sitten voisi kaivaa oman mopon esille ja ihmetellä uskaltaako lähteä ajelemaan...
tsemppiä inssiin SnaS !